שגב: "הנקינס ואני מפוצצים אחד את השני באימונים, זה מביא תוצאות"

נעל את הצבע בהגנה. שגב | ברני ארדוב

ליוואי רנדולף היה גיבור ה-80:81 הדרמטי של הפועל ירושלים על שטרסבורג, אבל הסנטר הישראלי הביא את השינוי ברגעי הקאמבק ברבע האחרון: "ביצענו לא מעט טעויות, אבל קל יותר לתקן אותן כשמנצחים"

(גודל טקסט)

בשבוע שעבר נעשה מעט עוול לליוואי רנדולף. באופן טבעי, קאדין קרינגטון הפך לאיש השעה בזכות סל הניצחון שקלע להפועל ירושלים בחולון – אבל היא לא הייתה מגיעה בכלל למצב שבו יש לה סיכוי, אלמלא משחק נהדר של שותפו לקו האחורי, שצלף 21 נקודות בערב של 65 קבוצתיות. אתמול (שלישי) ב-22:49 הושב הסדר על כנו; רנדולף דאג לקחת הפעם את הזריקה המכרעת, והעניק לאדומים ניצחון מותח, דרמטי וגורלי נוסף, 80:81 על שטרסבורג.

קשה להפריז בחשיבות הסל הזה, שהציב את ירושלים בדיוק במקום שבו רצתה לעמוד בקו מחצית הדרך של הטופ 16 בליגת האלופות. רגע לפני שהצרפתים בורחים לכל הקבוצות בבית ט' ומבטיחים באופן כמעט מתמטי את עלייתם, היא עקפה אותם בטבלה ונמנעה משני הפסדים ביתיים – שהיו בעצם מבטלים ומוחקים את ניצחון החוץ בדרבי הישראלי.

ליוואי רנדולף חוגג את הניצחון של הפועל ירושלים
קשה להפריז בחשיבות הסל הזה. רנדולף | ברני ארדוב

כדי לא לחזור על העוול כלפי רנדולף מהשבוע שעבר, חשוב להזכיר את אחד הגורמים המכריעים בדרך לניצחון אמש, וזהו בכלל איתי שגב. מאז נחת בארנה לפני שנה וחצי, ספגה ירושלים ביקורת על כך שאיפשרה לעידן זלמנסון לעזוב ובחרה בו; לזלמנסון סט יכולות רחב הרבה יותר בפן ההתקפי, בעוד שגב הלך והתפתח לסנטר בעל אוריינטציה הגנתית.

אשתקד, כשהזר המוביל בעמדת הסנטר (ת'ון מייקר ואחריו ג'ון אגבונו) לא ממש היה מסוגל לקנות סל, המגבלה ההתקפית של שגב בלטה. אבל העונה, כשזאק הנקינס הפך את אזור הצבע לרחבת הריקודים הפרטית שלו – 28 נקודות מול שטרסבורג, מתוכן 20 במחצית הראשונה – התעורר הצורך במחליף שיעלה מהספסל וינעל את הצבע בהגנה. למשבצת הזו שגב החליק בטבעיות, ולפתע הוא נראה מתאים הרבה יותר לקבוצה ולתפקיד המיועד לו.

שחקן הפועל ירושלים איתי שגב מעל שחקן שטרסבורג מרכוס קין
נעל את הצבע בהגנה. שגב | ברני ארדוב

שחקן הפנים הישראלי נכנס אתמול ברגע של שפל, בתחילת הרבע הרביעי, כשירושלים נמצאת בפיגור 65:55, ומיד החטיא פעמיים מקו העונשין. הפער עוד צמח ל-15 נקודות, אבל שלא בפעם הראשונה – הרגעים הטובים שלו, ושל הקבוצה באופן כללי, נרשמו כשתופקד לצד הנקינס ולא במקומו; האדומים רצו ל-10:26, ובארבע הדקות האחרונות השלימו את הקאמבק כששני הגבוהים משחקים יחד. הסטטיסטיקה לא מספרת את כל הסיפור; שגב סיים עם ארבע נקודות ושלושה ריבאונדים בלבד, אבל את כולם רשם בדקות המכריעות של הקאמבק.

"זאק ואני מפוצצים אחד את השני באימונים, והמאמן דוחף אותנו להמשיך. זה מביא תוצאות", סיפר שגב. "אני מנסה לעשות מה שאני טוב בו – להביא אנרגיות, לשמור בהגנה, לסיים באזור הטבעת. ביצענו טעויות במשחק, אבל קל יותר לתקן אותן אחרי שמנצחים. זה היה חשוב לנו, אבל היינו קצת כבויים. החבר'ה קלעו סלים גדולים, ועכשיו מגיע גביע המדינה. המשחקים יתקיימו כאן בירושלים, ואני קורא לקהל למלא את הארנה, ולעשות רעש ובלאגן כדי שנזכה".

השתתף בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי