הצבע חזר להיכל: מכבי תל אביב גברה 82:90 על באיירן מינכן

בונזי קולסון מכבי תל אביב | דני מרון

יתרון שהגיע בשיאו ל-11 הפרש לזכות הבווארים התהפך ברבע אחרון נהדר של בראון (27 נק' ו-6 אס'), בולדווין (15 נק', 8 אס' ו-8 ריב') וקולסון (15 נק' ו-8 אס') שהפכו את התוצאה והחזירו את הצהובים למסלול הניצחונות אחרי שני הפסדים. 19 של וולדן לא הספיקו לגרמנים

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב חזרה הערב (חמישי) לנצח אחרי ההפסד בגמר הגביע וההפסד הביתי לכוכב האדום בלגרד, עם 82:90 על באיירן מינכן. שחקניו של עודד קטש חזרו מפיגור שיא של 11 ברבע האחרון לניצחון חשוב במאבק על העלייה לפלייאוף היורוליג.

הצהובים פתחו טוב ועלו ליתרון מוקדם עם משחק צמוד, עד ששלשה של אנדראס אובסט השתווה את התוצאה בסיום הרבע הראשון. הבווארים יצאו לריצת 2:13 בניצוחם של קורי וולדן (19 נק') וקאסיוס ווינסטון (10 נק') בהפרש שצמח בשיא ל-9. ג'ון דיברתולומיאו קלע סל ראשון מחוץ לקשת לזכות המארחת אחרי 14 דקות, לורנזו בראון (27 נק' ו-6 אס') היה הבולט בצד הצהוב, אבל סל של וולדן על הבאזר הוריד את הגרמנים ביתרון 39:44 למחצית. במהלך המחצית הראשונה, ג'יילן אדאמס פרק את הכתף וירד לחדר ההלבשה.

אנדראס אובסט (14 נק') פתח את החצי השני עם צליפות מחוץ לקשת, ווייד בולדווין (15 נק', 8 אס' ו-8 ריב') ובראון התעוררו עם יכולת טובה מהשלוש ואחרי יתרון שיא של 11 לזכות הבווארים, מכבי הצליחה לצמק ל-67:61 בסיום הרבע השלישי. הרבע האחרון התחיל נהדר לצהובים שעלו ליתרון ראשון מאז פתיחת הרבע השני עם סל של בונזי קולסון (15 נק' ו-8 ריב') ששמר על ריצת 2:10. הגרמנים ניסו לחזור, אבל שלישיית בראון-בולדווין-קולסון המשיכה להפציץ ולסיים את הסיפור עם 82:90 חשוב לצהובים ולעלות למאזן 12:13 במפעל.


קלעו למכבי תל אביב: לורנזו בראון (6 אס') 27, ווייד בולדווין (8 אס' ו-8 ריב') ובונזי קולסון (8 ריב') קלעו 15 כ"א, ג'רל מרטין, רומן סורקין וג'ון דיברתולומיאו קלעו 8 כ"א, דארן היליארד 5, סולימאן בריימו וג'וש ניבו קלעו 2 כ"א. ג'יילן אדאמס ורפי מנקו שותפו ולא קלעו.

קלעו לבאיירן מינכן: קורי וולדן 19, אנדראס אובסט (50% מהשלוש) 14, ניילס גיפי (5 ריב') 11, קאסיוס ווינסטון 10, ניק ווילר באב 7, פרדי גילספי (5 ריב') ואותלו האנטר 6, פול זיפסר ודניס סילי קלעו 3 כ"א, ניקלאס ווימברג 2, איזאק בונגה (8 ריב') 1.

ג'רל מרטין מכבי תל אביב
אסור למעוד. מרטין | דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1:

עודד קטש פתח בחמישייה עם לורנזו בראון, ווייד בולדווין, ג'רל מרטין, בונזי קולסון וג'וש ניבו. ווינסטון קלע נקודות ראשונות במשחק אחרי קצת יותר מדקה וחצי ללא סל, בראון דייק מנגד לפני שקולסון העניק יתרון ראשון למכבי. ווימברג החזיר את הגרמנים לעניינים, מרטין עם 4 נקודות רצופות העלה את הצהובים ליתרון 6:8. בולדווין עם חסימה גדולה מצא את בראון שסיים בלייאפ יפה. דארן היליארד דייק וקבע 13:16 למארחת, לפני שבולדווין ירד לספסל בעקבות פציעה כדי לקבל טיפול. שלשה של אובסט על הבאזר השוותה את התוצאה ל-18:18 עם סיום הרבע הראשון.

ג'וש ניבו מכבי תל אביב

רבע 2:

סילי דייק מחוץ לקשת והעלה את באיירן ליתרון 21:24 עם פסק זמן ראשון של הצהובים. האנטר, אקס מכבי תל אביב, סחט סל ועבירה בריצת 3:12 של הגרמנים. ג'יילן אדאמס נפצע בידו וירד לחדר ההלבשה, כשבולדווין המשיך בריצה חזרה לצמק את ההפרש ל-27:25. גילספי דייק מהצבע וג'ון דיברתולומיאו קלע שלשה ראשונה אחרי 14 דקות. ווילר באב המשיך את הריצה הגרמנית, קורי קלע מחוץ לקשת ובאיירן עלתה ליתרון שיא של 28:37. מרטין סחט סל ועבירה, קולסון המשיך לצמק וההפרש ירד ל-4 בלבד עם איבוד כדור שלישי ברצף של הבווארים. אסיסט יפהפה של בראון לסורקין שצימק לשלוש, אבל וולדן קלע על הבאזר והקבוצות ירדו ביתרון של באיירן – 39:44.

לורנזו בראון מכבי תל אביב

רבע 3:

באיירן פתחו עם 0:6 ועלו ליתרון דו ספרתי מהיר, בראון דייק מהקו שלוש פעמים וצמצם נזקים. אובסט צלף מהשלוש והשתיק את ההיכל, בולדווין דייק גם מחוץ לקשת פעמיים ברצף וחתך את ההפרש לחמש. אובסט המשיך עם היכולת הנפלאה מהשלוש, דיברתולומיאו צימק, בראון קלע שלשה גדולה וצימק ל-2 בלבד. ווילר באב ו-וולדן קלעו ארבע נקודות מהקו, סורקין סחט סל ועבירה ועם דאנק אדיר הוריד את הקבוצות ביתרון 61:67 של באיירן מינכן.

ג'יילן אדאמס מכבי תל אביב

רבע 4:

בראון פתח טוב את הרבע האחרון עם סל שדה, דיברתולומיאו דייק שלוש פעמים מהקו וקולסון העלה את מכבי ליתרון ראשון מאז הרבע השני. הצהובים עם ריצת 2:10 הגדילו את היתרון עם שלשה של היליארד, קולסון המשיך את המומנטום ואובסט השתיק את הקהל הביתי עם שלשה נוספת. בראון עם עוד שלשה הגדיל את היתרון ל-75:79 במומנטום נהדר של הצהובים, קולסון הוסיף עם לייאפ לפני שאובסט צמצם בקליעה נוחה מהצבע. וולדן ניסה לשמור את הגרמנים במשחק עם סל נוסף, אבל בולדווין הגיב מהצד השני עם סל חשוב והגדיל את היתרון לחמש. בסיום, מכבי תל אביב עם ניצחון ביתי חשוב – 82:90.

משחקי שישי ביורוליג

הכוכב האדום בלגרד – אלבה ברלין (20:00)
וילרבאן – אנאדולו אפס (21:30)
וירטוס בולוניה – באסקוניה (21:30)
ולנסיה – אולימפיאקוס (21:30)
ברצלונה – מונאקו (21:45)