כדת וקאדין: הפועל ירושלים בגמר ליגת האלופות

play
שחקני הפועל ירושלים | אתר רשמי, אתר FIBA
אוהדי הפועל ירושלים במלאגה 00:31

האדומים הגיעו מחוזקים באלפי אוהדים ביציעים במלאגה, ובסיום משחק רב תהפוכות ופיגור אליו נקלעו ברבע האחרון אחרי יתרון 15, קרינגטון (19 נק') וסנדר-ונה (15 נק') הבריקו והעניקו גמר אירופי ראשון מאז הזכייה בגביע יול"ב ב-2004 עם 68:69 על טנריפה

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים שוב על אחת הבמות הגדולות באירופה אחרי שהערב (שישי) ניצחה 68:69 את מחזיקת ליגת האלופות של פיב"א ועלתה לגמר המפעל באחד המשחקים המותחים ביותר של קבוצה ישראלית באירופה בשנים האחרונות.

עם קהל אדום ומשולהב ביציעים בנוכחות מרשימה במיוחד, הפתיחה הייתה שייכת בעיקר לגיורגי שרמדיני (18 נק' ו-6 ריב') ששלט בצבע והקשה על זאק הנקינס (6 נק' ו-6 ריב') וחבריו להיכנס לעניינים עם יתרון 9:15 מוקדם. קאדין קרינגטון (19 נק') החל להראות שליטה והרבע הראשון הסתיים עם יתרון צהוב של 15:18. ברבע השני הדברים הסתדרו לאדומים עם דקות טובות של ליוואי רנדולף (12 נק') שהסתיימו עם שלשה עצומה מבחינתו ועלייה ליתרון 30:34 בירידה למחצית אחרי ריצת 4:14.

הרבע השלישי המשיך את הריצה הירושלמית עם מטווח שלוש מרשים של קרינגטון וברנדון בראון (11 נק') בריצת 5:18 של האדומים שעלו ליתרון דו ספרתי. מרסליניו הוארטס (20 נק' ו-5 ריב') סייע לשרמדיני לצמק מעט, אבל זה הסתיים ב-42:52 לקראת רבע אחרון ומכריע. הרבע האחרון נפתח בריצת 7:21 ספרדית שהחזירה את היתרון לטנריפה עם הוארטס שהבריק בענק והחזיר את מחזיקת הגביע מפיגור 15. סים סנדר-ונה (15 נק', 3/3 מהשלוש) עם דקות אדירות בקלאץ' הצליח להשוות עבור הקבוצה הישראלית וסל אחרון של קרינגטון העניק ניצחון 68:69 לירושלים בדרך לגמר ראשון מאז 2004 במפעל אירופי, שם ייפגשו את מלאגה או טלקום בון.


קלעו לטנריפה: מרסליניו הוארטס (5 ריב') 20, גיורגי שרמדיני (6 ריב') 18, פראן גוארה (5 ריב') 7, ארון דורנקאמפ 6, ברונו פיטיפאלדו 5, טים אברומייטיס (5 ריב') 4, לאנדרו בולמארו וסאסו סאלין 3 כ"א, אלגין קוק וג'יימי פרננדס 1 כ"א. חואן סאסטרה שותף ולא קלע.

קלעו להפועל ירושלים: קאדין קרינגטון 19, סים סנדר-ונה (3/3 מהשלוש) 15, ליוואי רנדולף 12, ברנדון בראון (3/3 מהשלוש) 11, זאק הנקינס (6 ריב') 6, ספידי סמית' (5 אס') ועוז בלייזר 2 כ"א, מרקס מייריס ואיתי שגב 1 כ"א. אור קורנליוס שותף ולא קלע.

שחקני הפועל ירושלים
ערב ענק במלאגה | אתר רשמי, אתר FIBA
מאמן הפועל ירושלים אלכסנדר דז'יקיץ'
על הקווים למרות מות אימו. דז'יקיץ' | אתר רשמי, אתר FIBA

מהלך המשחק

רבע 1:

דז'יקיץ' פתח בחמישייה עם הנקינס, מייריס, קורנליוס, רנדולף וסמית'. הנקינס התחיל נקודות בלייאפ, גוארה והוארטס העלו את טנריפה ליתרון ראשון לפני שהנקינס השווה ל-4:4 בפתיחה צמודה. סאלין צלף מהשלוש עם יתרון 5 לצהובים, רנדולף דייק מחצי מרחק והנקינס הוסיף פעמיים מהקו וצימק ל-3 בלבד. שרמדיני עם נקודות ראשונות מול היריבה אותה מכיר מימיו במכבי תל אביב הגדיל את היתרון הצהוב ל-9:15 בדומיננטיות מתחת לטבעת. ברנדון בראון המשיך בניסיון הירושלמי לצמצם, קרינגטון עוד עם צליפה צימק ל-17:15 והנקינס עם חסימה מדהימה לשרמדיני שמר על פיגור מינימלי עם 15:18 לטנריפה.

שחקן הפועל ירושלים זאק הנקינס
שחקן הפועל ירושלים זאק הנקינס | אתר רשמי, אתר FIBA

רבע 2:

טים אברומייטיס פתח את הרבע השני עם נקודות מהקו, עוז בלייזר הגיב עם סל ראשון שלו הערב וסאלין עם הטבעה נהדרת שמר על היתרון הצהוב. שרמדיני המשיך להיות האיש הבולט של הספרדים עם סל ועבירה, רנדולף הגיב עם לייאפ יפה ושני איבודי כדור רצופים של הצהובים העיר את הקהל האדום באולם במלאגה. קרינגטון התעופף, ההגנה הירושלמית החלה לתת אותותיה ורנדולף צימק ל-2 בלבד וקרא לפסק זמן ספרדי. קרינגטון נשלח לקו לשלוש זריקות ודייק בשלושתן עם שוויון ראשון מאז הרבע הראשון וסים סנדר-ונה העלה את ירושלים ליתרון ראשון עם נקודות מהקו. רנדולף עם שלשה עצומה וראשונה הערב, רגע לפני סיום הרבע, הוריד את ירושלים למחצית ביתרון 30:34.

שחקן הפועל ירושלים ספידי סמית'
השלימו מהפך לקראת סיום הרבע השני. סמית' | אתר רשמי, אתר FIBA

רבע 3:

הוארטס התחיל את הרבע השלישי עם לייאפ, קרינגטון הגיב עם סל קשה ושתי שלשות אדירות שהקפיצו את הקהל הישראלי באולם עם יתרון דו ספרתי של ירושלים. שרמדיני וברונו פיטיפאלדו מחוץ לקשת חתכו את ההפרש בחצי, אבל בראון עוד שתי שלשות הגדיל ל-11 הפרש. בראון המשיך להפציץ עם עוד סל מחוץ לקשת בריצת 5:18 אדומה. הוארטס ושרמדיני צימקו עם 4 נקודות רצופות בצבע והקבוצות ירדו לקראת הרבע האחרון ביתרון 42:52 ירושלמי.

שחקן הפועל ירושלים ליוואי רנדולף
שחקן הפועל ירושלים ליוואי רנדולף | אתר רשמי, אתר FIBA

רבע 4:

הוארטס התחיל את הרבע האחרון עם נקודות בצבע, סמית' ופיטיפאלדו עם לייאפים בשני הצדדים והיתרון הירושלמי נשמר בדקות ראשונות מבולגנות וצמודות של הרבע הרביעי. לאנדרו בולמארו צלף שתיים, סנדר-ונה הגיב עם סל מחוץ לקשת וארון דורנקאמפ החזיר בדקות בהן סוף סוף הספרדים החלו לדייק מהשלוש. הוארטס חזר חד מהספסל, גוארה סחט סל ועבירה והחזיר את היתרון לטנריפה. סנדר-ונה צלף מחוץ לקשת סל חשוב עבור ירושלים, הוארטס המשיך ברבע עצום מבחינה אישית והיתרון הספרדי נשמר עם 61:65. סנדר-ונה הוסיף עוד שלשה ענקית וסחט עבירה כדי להשוות ל-67:67. שרמדיני נשלח לקו, החטיא פעם אחת וקרינגטון מהצד השני קלע סל גדול והעניק יתרון ירושלמי ופסק זמן 23 שניות לסיום. טעות קשה של הוארטס בהתקפה האחרונה העניקה לירושלים את הכרטיס לגמר עם 68:69!