יחזור לאמן ביורוליג? יאניס ספרופולוס בשיחות עם באסקוניה

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב | דני מרון

אחרי פתיחת העונה המרשימה והכישלון במשחקי ההכרעה בכל המסגרות, הבאסקים שוקלים להיפרד מהמאמן ז'ואן פניארויה. האקס היווני של מכבי תל אביב מועמד להחליפו

(גודל טקסט)

העונה ההפכפכה של באסקוניה הסתיימה בשבוע שעבר בצורה הכי עגומה שיכולה להיות. הקבוצה מוויטוריה התברגה בצמרת היורוליג במשך חצי עונה, ולבסוף לא השיגה את הכרטיס לפלייאוף; בליגה הספרדית היא סיימה באופן מפתיע במקום השני, ולמרות יתרון הביתיות הודחה בסוויפ של 2:0 ברבע הגמר על ידי השביעית בטבלה, ז'ובנטוט בדאלונה (שהעיפה אותה גם ברבע גמר גביע המלך).

לקראת העונה הבאה, שוקלים במועדון לבצע מספר זעזועים. ב"אל קוראו" פורסם כי המאמן ז'ואן פניארויה עשוי לשלם את המחיר על הכישלונות במשחקי ההכרעה בכל המסגרות, אף שהוא חתום לעונה נוספת. לוואלה! ספורט נודע כי אחד המועמדים המובילים להחליפו הוא יאניס ספרופולוס, ושיחות ראשוניות בין הצדדים כבר החלו.

ספרופולוס (56) לא חזר לעבוד מאז פיטוריו ממכבי תל אביב, לפני שנה וארבעה חודשים. בקיץ הקודם הוא דחה הצעה מפנאתינייקוס, ובתקופה האחרונה עלה שמו כגיבוי לכמה קבוצות שחיפשו מאמן חדש, בראשן ברצלונה ואנאדולו אפס. ההערכה היא ששרונאס יאסיקביצ'יוס יישאר בסופו של דבר בבארסה, בעוד הטורקים נוטים ללכת על ארדם ג'אן המקומי, שהוביל את טורק טלקום אנקרה לגמר היורוקאפ (אם צ'אבי פסקואל לא יגיע).

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב
יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב | דני מרון

בנוסף לחילוף האפשרי בעמדת המאמן, עומדת באסקוניה בפני שינויים גם בסגל השחקנים. רוקאס גדראיטיס מסיים חוזה וגוברים הסיכויים שיעזוב בתום שלוש עונות, כשטאדאס סדקרסקיס יקבל תפקיד יותר משמעותי. ניקוס רוגאבופולוס היווני צפוי להצטרף ולקבל בגיל 21 הזדמנות ראשונה ביורוליג.

גם עתידו של דריוס תומפסון לוט בערפל. מי שהתגלה ככוכב הגדול של הקבוצה בעונה החולפת מחזיק בחוזה לעונה נוספת, אך יש לו אופציית יציאה בגובה של כ-600 אלף יורו. ברחבי אירופה דווח על מגעים בינו לבין אולימפיה מילאנו, שמעוניינת להנחית אותו וליהנות משירותיו כשחקן מקומי, מכיוון שהוא נשוי לאזרחית איטלקייה.