מיליון דולר בעונה: הצעת הענק של פנרבחצ'ה למדר "טרפה את הקלפים"

play
ים מדר, פרטיזן בלגרד | אתר רשמי, מתוך האתר הרשמי של פרטיזן בלגרד
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 10.7 05:56

החברים שקיבלו שדרוג (כולל המתחרה שלו), הלחשושים בחתונה של תומר גינת, הלחץ של סוכן העל וההמלצה מווילבקין ודדאס. מדר רמז למתיחות עם הנהלת פרטיזן אחרי שחתם בפנר, אבל מקורביו מודים: השיקול היה קודם כל כספי. פרטי הדרמה מאחורי הקלעים

(גודל טקסט)

כשים מדר סיים את העונה החולפת בפרטיזן בלגרד, התחושה הכללית הייתה כי הוא ישוב לעונה אחרונה בחוזהו ורק לאחר מכן ימשיך במסע. אלא שהטוויסט שהחל בתחילת השבוע שעבר, עם הצעה של באיירן מינכן שהסכימה לשלם את הבייאאוט בחוזהו של מדר, הוביל למסע של שיחות ולחצים שהתוצאה שלו התבררה הבוקר (רביעי). מדר חתם בפנרבחצ'ה לשנתיים עם אופציה לעונה נוספת, ויהפוך לכדורסלן הישראלי הראשון שמשחק בקבוצה טורקית.

מדר, שחוזהו בפרטיזן הוערך בכ-400 אלף דולר, ירוויח על פי גורמים שונים בטורקיה סכום של קצת יותר ממיליון דולר לעונה בממוצע. אחרי שנתיים תהיה בחוזה אפשרות יציאה ל-NBA, כפי שהיה בחוזהו בפרטיזן בלגרד. מדר צפוי לחבור לאחד הקווים האחוריים המוכשרים ביבשת שכוללים נכון לעכשיו את סקוטי ווילבקין, ניק קלאתיס וטיילר דורסי, כשלשני האחרונים נגיע בהמשך.

ים מדר, פרטיזן בלגרד
פרטיזן בעמדת זינוק מצוינת. ים מדר | אימג'בנק GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

בחזרה להתרחשויות. ההצעה הראשונית של באיירן מינכן הגיעה במקביל לכמה דברים שקרו בפרטיזן. הדבר הראשון הוא הארכות החוזה של זאק לידיי וקווין פאנטר, הראשון בחוזה של מעל 1.5 מיליון דולר, והשני בכמעט 2.5 מיליון דולר. מדר קיבל הצעה של כחצי מיליון דולר מבאיירן מינכן, ואיתה הלך לראשי פרטיזן.

בעוד באיירן מינכן קיבלה מסר כי ההצעה שלה לא תוביל את מדר לחתום משום שהוא החזיק בחוזה שלא היה רחוק מההצעה של הגרמנים, מול פרטיזן העניינים נראו אחרת. על פי דיווחים בסרביה, פרטיזן הייתה מוכנה לפתוח את החוזה של מדר ולהציע לו קצת יותר מ-600 אלף דולר לעונה במשך שנתיים. אלא שבמקביל לשיחות הללו הוחתם הגארד הסרבי אלכסה אברמוביץ' על קצת יותר מחצי מיליון דולר לעונה, בחוזה לשנתיים.

את מדר מייצג מהשנה האחרונה סוכן העל של הכדורסל האירופי מישקו רזנטוביץ', שלא היה זה שהחתימו על החוזה המקורי בבלגרד. בפנרבחצ'ה התעניינו כבר בשבוע שעבר במדר, אבל ההתעניינות הפכה למעשית אחרי שקוסטאס סלוקאס לא קיבל את ההצעה שלהם וחתם בפנאתינייקוס. עד לסוף השבוע מדר עוד האמין שיהיה בבלגרד, ובחתונתו של תומר גינת סיפר לחברים כי ככל הנראה ימשיך בקבוצתו.

אבל הסוכן הסרבי לחץ, והעובדה ששני אנשים בפנרבחצ'ה מחזיקים בדעה מאוד חיובית על מדר – עוזר המאמן סטפנוס דדאס והכוכב של הקבוצה סקוטי ווילבקין, תרמה להחלטה להניח על השולחן הצעה שטרפה את הקלפים. "ברגע שהפערים הכספיים הגיעו לכמעט מיליון דולר, זו סיטואציה אחרת לחלוטין", מספר אחד ממקורביו של מדר.

רק כדי לסבר את האוזן, שכר של למעלה ממיליון דולר מציב את מדר בתור בכיר המשתכרים בכדורסל הישראלי, מחוץ מחברו הטוב דני אבדיה (שירוויח בעונה הקרובה למעלה מ-6 מיליון דולר). רומן סורקין, לשם השוואה, מרוויח בחוזהו המשודרג כ-800 אלף דולר לשנתיים שלמות – סכום שבחישוב מהיר מדר ירוויח בשלושת רבעי עונה בטורקיה.

ים מדר, פרטיזן בלגרד, מול סקוטי ווילבקין, פנרבחצ'ה
לא שמר אותו בכלל. ווילבקין מול מדר | אימג'בנק GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

נכון לעכשיו חתומים בפנרבחצ'ה לא מעט גארדים. סקוטי ווילבקין ומרקו גודוריץ', שתחת דימיטריס איטודיס הוביל את הכדור לא פעם, חתומים ונשארים. סביב השארתם של ניק קלאתיס וטיילר דורסי, שני שחקנים שמחזיקים בחוזה לעונה הבאה, יש לא מעט סימני שאלה.

היווני, שמחזיק בחוזה של כ-2.5 מיליון דולר העונה, אכזב מאוד ולפי דיווחים שונים בקבוצה מחפשים פיתרון כדי לסיים את ההתקשרות עמו. אקס מכבי תל אביב מבוקש על ידי לא מעט קבוצות שמייעדות לו תפקיד מאוד מרכזי, וייתכן שהעזיבה שלו תהיה מיוזמתו, למרות שנכון לעכשיו ההערכות הן שיבחר להמשיך באיסטנבול.

אחרי העונה המאכזבת אשתקד אותה פנר סיימה במקום השמיני ביורוליג ולא הגיעה לפיינל פור למרות סדרה טובה נגד אולימפיאקוס, במועדון שואפים ליותר. הקבוצה צפויה לערוך עוד מספר החתמות של שחקני מפתח, בעיקר בקו הקדמי הדליל נכון לעכשיו, כשבקו האחורי מדר צפוי לעלות מהספסל ולתת גיבוי לווילבקין, גודוריץ' וייתכן שגם דורסי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי