גם אמארה בפנים: השחקנים הגדולים שעברו מה-NBA לאירופה

בעקבות חתימת קמבה ווקר במונאקו, ב"יורוהופס" חזרו לעשרת השמות הבולטים שנדדו מארה"ב ליבשת הישנה וכללו את אקס הפועל ירושלים ומכבי תל אביב

(גודל טקסט)

מרבית קבוצות היורוליג נמצאות במירוץ חימוש של ממש הקיץ, אך מי שהנחיתה את הפצצה הגדולה ביותר עד כה היא מונאקו. הקבוצה מהליגה הצרפתית שהגיעה בעונה החולפת לפיינל פור הראשון בתולדותיה אחרי סדרה מול מכבי תל אביב צירפה את קמבה ווקר, הגארד שנבחר ארבע פעמים לאולסטאר במהלך הקריירה ונפלט בשנה האחרונה מה-NBA. ווקר יצטרף לקו אחורי מפחיד מלכתחילה, שכולל גם את מייק ג'יימס, ג'ורדן לויד ואלי אוקובו.

בעקבות ההחתמה הנוצצות, גיבשו ב"יורוהופס" את רשימת עשרת כוכבי ה-NBA הבולטים ביותר שעשו את הדרך מארצות הברית ליבשת הישנה ושיחקו בכמה מהקבוצות הגדולות באירופה.

קמבה ווקר, בוסטון סלטיקס חוגג
ההחתמה שהסעירה את היורוליג. קמבה ווקר | רויטרס

פרט לווקר, השם החדש ביותר ברשימה הוא אמארה סטודמאייר. שחקן נבחרת ארצות הברית שהתגייר הדהים את הכדורסל האירופי כשחתם בהפועל ירושלים בקיץ 2016, אחרי 14 עונות מרשימות ב-NBA שכללו שש הופעות במשחק האולסטאר. במדי ירושלים הוא זכה באליפות המדינה בעונתו הראשונה, אך באותו הקיץ הודיע על פרישה ממשחק. כעבור שנה חזר בו ושב לעונה נוספת בבירה, ובינואר 2020 טלטל פעם נוספת את הכדורסל הישראלי עם חתימה במכבי תל אביב. סטודמאייר אמנם הספיק לרשום שש הופעות בלבד ביורוליג לפני השבתת המפעל עקב התפרצות הקורונה, אך במסגרת המקומית הוא נבחר ל-MVP של הפיינל פור כשזכה באליפות עם הצהובים.

נחזור לגארדים, ולקבוצה שהצליחה לפני למעלה מעשור להדהים את אירופה פעמיים בתוך שנה – בשיקטאש. בקיץ 2010 החתימו הטורקים את אלן אייברסון, אך הוא שותף לעשרה משחקים בלבד בעקבות פציעה. בשנת 2011 ניצלו באיסטנבול את השביתה ב-NBA כדי להחתים את דרון וויליאמס, מהרכזים הטובים בליגה באותה התקופה. וויליאמס ערך 15 הופעות בלבד במדי הקבוצה, אך זה לא מנע מבשיקטאש להפריש את החולצה מספר 8 שלו.

אמארה סטודמאייר שחקן הפועל ירושלים
זכה לכבוד. סטודמאייר | דני מרון

בשנת 2008 היה זה תורה של אולימפיאקוס להפתיע עם צירוף ג'וש צ'ילדרס, שחתם על חוזה עצום של 20 מיליון דולר לשלוש עונות. האמריקאי אמנם שיחק שנתיים בלבד בפיראוס, אך בשנת 2010 הוא הוביל את היוונים לגמר היורוליג שם הפסידו לברצלונה.

מבין השחקנים הוותיקים יותר, "יורוהופס" חלקו כבוד לאגדת דנבר אלכס אינגליש שבילה את עונתו האחרונה בנאפולי, לג'ורג' גרבין ששיחק ברומא ובמנרסה, ולביירון סקוט שהעביר את עונת הפרישה שלו בפנאתינייקוס. את הרשימה השלימו אולי שני השחקנים שהכי הצליחו באירופה מבין העשירייה – בוב מקאדו ששיחק ארבע שנים במילאנו והוביל אותה לשני גביעי אירופה, ודומיניקס ווילקינס שהוביל את פנאתינייקוס לזכייה בגביע היבשתי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי