רשימת חוסרים: הכוכבים הגדולים ביותר שיחמיצו את אליפות העולם

play
חברים, אתם חסרים. יאניס ויוקיץ' | GettyImages, Srdjan Stevanovic
שחקן נבחרת ארצות הברית אנתוני אדוארדס 02:10

ארה"ב הגיעה בסגל אפור, יאניס לא כשיר ביוון ויוקיץ' הוא ממש לא הכוכב היחיד שנעדר בסרביה. גם חלומות המדליה של ספרד, קנדה ואחרות ספגו מהלומה בשבועות האחרונים. הצרות של המועמדות לפודיום, רגע לפני פתיחת הטורניר

(גודל טקסט)

אליפות העולם בכדורסל תצא לדרך בסוף השבוע הקרוב בפיליפינים, יפן ואינדונזיה, והיא מאיימת להיות צמודה מתמיד. ארצות הברית מגיעה עם סגל הרבה פחות נוצץ מבשנים עברו, ספרד המפוארת ירדה מגדולתה, והעבודה ששלל כוכבים בחרו או נאלצו לוותר על הטורניר גורמת גם לנבחרות צנועות יותר לחלום בגדול. רגע לפני שיוצאים לדרך, הנה החיסורים הבולטים במועמדות לפודיום:

ארצות הברית

הרשימה כמעט בלתי נגמרת. סטפן קרי, קווין דוראנט, לברון ג'יימס, אנתוני דייויס, ג'ייסון טייטום, דמיאן לילארד, דווין בוקר, ג'ימי באטלר, ג'יילן בראון, באם אדבאיו, דונובן מיטשל – אלה רק חלק מהשמות שהיו יכולים להיות בסגל של סטיב קר. במקום זאת, מאמן גולדן סטייט מציג לראווה את הסגל הבא: פאולו באנקרו, מיקל ברידג'ס, ג'יילן ברנסון, אנתוני אדוארדס, טייריס הליברטון, ג'וש הארט, ברנדון אינגרם, ג'ארן ג'קסון ג'וניור, קאם ג'ונסון, ווקר קסלר, בובי פורטיס, אוסטין ריבס. פלא שהכל פתוח?

נבחרת ארצות הברית בתחילת ההכנות למונדובאסקט
נבחרת ארצות הברית בתחילת ההכנות למונדובאסקט | אימג'בנק GettyImages, Ethan Miller

סרביה

בסגל מלא, ניתן היה לדבר על הסרבים אולי אפילו כפייבוריטים לזהב. אלא שאלוף ה-NBA הטרי ניקולה יוקיץ' החליט לקחת מנוחה אחרי העונה הארוכה, ואם זה לא מספיק, הרי שגם וסילי מיציץ' בחר לוותר על הטורניר כדי להתכונן לעונה הקרובה באוקלהומה סיטי. שמות נוספים שנותרו מחוץ לסגל הם מילוש תאודוסיץ', ניקולה קליניץ', נמניה נדוביץ', אלכסיי פוקושבסקי, בובאן מריאנוביץ', ו-ולדימיר לוצ'יץ'.

יוון

לצערם של חובבי הענף, גם יאניס אנטטוקומפו הסובל מפציעה בברך לא כשיר ולא ייקח חלק באליפות. דימיטריס איטודיס יחסר גם את שלושת הכוכבים הגדולים ביותר שלו בקו האחורי – קוסטס סלוקאס, ניק קלאתיס וטיילר דורסי.

שחקן נבחרת סרביה ניקולה יוקיץ' לצד שחקן נבחרת יוון יאניס אנטטוקומפו
חברים, אתם חסרים. יאניס ויוקיץ' | GettyImages, Srdjan Stevanovic

צרפת

השם הבולט שנעדר מהסגל הצרפתי הוא ויקטור וומבניאמה, שמנסה להתכונן לעונת הרוקי שלו ב-NBA. גם ג'ואל אמביד, שעשה קולות של רצון לייצג את הטריקולור בטורנירים הבינלאומיים, לא נכלל בסופו של דבר בסגל. מלבדם, כל השמות הגדולים מופיעים, כולל רודי גובר, אוון פורנייה, ניקולא באטום ונאנדו דה קולו.

ספרד

אשתקד, בהיעדרו של ריקי רוביו, סחב על גבו לורנזו בראון את הקו האחורי של לה רוחה, כל הדרך לזכייה ביורובאסקט. הפעם כוכב מכבי תל אביב נעדר, וכמוהו גם רוביו, שוב, הפעם בשל סיבות נפשיות: "החלטתי לעצור את הכדורסל כדי להתמקד בבריאות הנפשית שלי", אמר לאחרונה. מלבדו ומלבד בראון, רוב הסגל זהה, וכולל בין היתר גם את צמד הגארדים הבלתי נגמרים רודי פרננדס וסרחיו יוי.

קנדה

אחת הנבחרות המסקרנות באליפות היתה יכולה להציג אולי את הקו האחורי החזק ביותר בטורניר, אולם ג'מאל מארי לא יהיה כשיר. גם אנדרו וויגינס נותר בארצות הברית. אך או כך, מדובר בנבחרת משופעת כישרון, עם סגל הכולל בין היתר את שיי גילג'ס אלכסנדר, אר ג'יי בארט, דילון ברוקס ואחרים.

ריקי רוביו שחקן נבחרת ספרד
אין בעל בית בספרד. רוביו | רויטרס

נבחרות נוספות

דומנטאס סאבוניס שסיפק עונת שיא בשורות סקרמנטו אשתקד לא יעמוד לרשות ליטא. לטביה תיאלץ להתמודד ללא כוכבה הבלתי מעורער קריסטאפס פורזינגיס, יפן תחסר את רוי האצ'ימורה, אוסטרליה את בן סימונס, איטליה את דנילו גלינארי, ניו זילנד את סטיבן אדאמס, סלובניה את ולטקו צ'נצ'אר, גרמניה את מקסי קליבה, והרפובליקה הדומיניקנית את אל הורפורד וכריס דוארטה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי