הטורקים השעו את ווילבקין ולארקין, שתקף: "נזרקתי מתחת לאוטובוס"

play
מקום ראשון לספרד בדרך לשמינית. ווילי הרננגומס ושיין לארקין | רויטרס
תקציר אליפות העולם: סלובניה – ונצואלה 85:100 01:30

צמד המתאזרחים נעדרו מהנבחרת, נקנסו והורחקו מחמישה משחקי ליגה. כוכב אנאדולו: "רופא הנבחרת אמר שאסכן את בריאותי אם אשחק"

(גודל טקסט)

בעקבות אי התייצבותם למשחקי נבחרת טורקיה הקיץ, החליט איגוד הכדורסל במדינה לקנוס ולהשעות את צמד המתאזרחים סקוטי ווילבקין ושיין לארקין. בנבחרת ביקשו מצמד המתאזרחים לבהיר מדוע הם נעדרים מטורניר המוקדמות הקדם אולימפי, וכשלא קיבלו תשובה שתרצה אותם, החליטו להטיל סנקציות. הכוכבים של פנרבחצ'ה ואנאדולו אפס הושעו מחמישה משחקים בליגה הטורקית וספגו קנס של 90 אלף לירות טורקיות – כ-3140 יורו.

טורקיה לא משתתפת באליפות העולם בכדורסל שיצאה לדרך בשישי האחרון, ובדומה לנבחרת ישראל לקחה חלק בטורניר המוקדמות הקדם אולימפי מתוך תקווה לשמור על סיכוי להעפיל למשחקים האולימפיים בפריז. הפסד ביתי לקרואטיה במשחק הגמר מנע מהם כרטיס לטורניר הקדם אולימפי, ולמעשה חיסל את הסיכויים להגיע לפריז.

כידוע, רק אחד מבין שני המתאזרחים רשאי ללבוש את מדי הנבחרת בחלון מסוים. לארקין ייצג את טורקיה ביורובאסקט בשנה שעברה, בעוד ווילבקין עשה זאת באליפות העולם הקודמת ב-2019 כשעוד היה שחקן מכבי תל אביב.

סקוטי ווילבקין, פנרבחצ'ה
קיבל עידוד בהיכל ורשם תצוגת נפל מול האקסית. ווילבקין | דני מרון

בעקבות העונש, החליט לארקין לשבור שתיקה ובפוסט באינסטגרם חשף את הצד שלו בנושא: "הנבחרת ביקשה ממני להצטרף למרות שהיה ידוע שהגוף שלי במצב לא טוב. עבדתי בארצות הברית על הגוף שלי וניסיתי להתאושש מעונה מלאה בפציעות, עדיין ביקשו ממני להגיע לטורקיה לבדיקת MRI של הברכיים. טסתי ממיאמי לאיסטנבול ורופא הנבחרת אמר שאני במצב לא טוב ושאם אדחוף את עצמי, אסכן את עצמי בנזק גדול לברך בטווח הקצר והארוך. הוא אמר שאם לא אקח את הזמן להחלים, אני עלול להיות זקוק לניתוח שישבית אותי למספר חודשים".

"עשיתי בדיוק מה שאמרו לי, ובדיקת MRI נוספת הראתה שאמנם המצב משתפר אך שאני עדיין לא במצב שאני יכול לשחק. בשנה שעברה בנבחרת קרעתי שתי רצועות ביד ואמרו שאני יכול להמשיך לשחק. הייתי על כדורים וזריקות, אחרי זה עברתי ניתוח, נעדרתי ארבעה חודשים ולאנאדולו הייתה עונה גרועה".

"זה שובר את הלב לראות איך זורקים אותי מתחת לאוטובוס, אחרי שעשיתי כל דבר חוץ מלסכן את בריאות שלי. טורקיה היא כמו בית שני עבורי, לא מבין איך הגענו למצב הזה. לא משנה איך הסיפור יתפתח, אתן הכל כדי להחזיר למדינה, האהבה שלו לטורקיה היא מעבר לכדורסל ושום עונש לא ישנה את זה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי