זה ילד, זה? הכירו את הנער שעשה היסטוריה באליפות העולם

play
שחקן נבחרת דרום סודן קמאן מלואץ' | GettyImages, Kelly Defina
שחקן נבחרת ארצות הברית אוסטין ריבס 01:10

קמאן מלואץ' (16, 2.18 מ'), אחד השחקנים הצעירים בתולדות המונדובאסקט, סייע לערב המרגש של דרום סודן. בעוד כמה שנים הוא כנראה יככב ב-NBA. צפו בביצועיו

(גודל טקסט)

היסטוריה של ממש נרשמה השבוע באליפות העולם בכדורסל. נבחרת דרום סודן רשמה ניצחון בכורה בהופעת הבכורה שלה בטורניר, כשהביסה את סין 69:89 ושמרה על סיכוי להעפיל לשלב הבא. אבל זו לא ההיסטוריה היחידה: המאמן רויאל אייבי ניצל את ההופעה המוחצת של שחקניו כדי לשלב את קמאן מלואץ' , שהפך, בגיל 16 ו-11 חודשים, לשחקן השלישי הכי צעיר בתולדות אליפויות העולם.

רק ז'ורז' לאט מחוף השנהב (16 ו-3 חודשים ב-1986) וגאו אילון מסין (16 ו-9 חודשים ב-2010) רשמו הופעות בכורה בגילאים צעירים יותר במונדובאסקט, אך עם כל הכבוד אליהם, מלואץ' נחשב לכישרון גדול הרבה יותר. ב-17 דקות הנער הנרגש רשם נקודה אחת, שישה ריבאונדים, שתי חסימות ואסיסט אחד, והראה לפרקים מדוע הוא נחשב לאחד הכשרונות המסקרנים בתבל בקבוצת הגיל שלו.

מלואץ', המתנשא לגובה של 2.18 מטר, זוהה מוקדם בקריירה הצעירה שלו והצטרף לאקדמיית ה-NBA בסנגל. הוא לקח חלק בטורניר "כדורסל ללא גבולות" שהתקיים בדרום אפריקה, נבחר ל-MVP והציג לראווה יכולות שבדרך כלל לא מאפיינות שחקנים בגובה שלו – כולל הובלת כדור וצליפות מחוץ לקשת.

"העתיד שלו מזהיר, כולם רואים זאת", אמר נשיא ההתאחדות הסודנית, שחקן העבר האגדי לואל דנג. "הוא הולך להיות שחקן ענק וזה מלהיב שאנשים יזכו לצפות בו באליפות העולם. זו תהיה חוויה נהדרת עבורו. יש לו תחושה מצוינת למשחק וסט כישורים יוצא דופן. בו בזמן, הוא עדיין צריך לשפר את רוב האספקטים, כפי שניתן לצפות מנער בן 16".

דנג הוסיף ואמר: "זה מה שכל כך מפחיד בו – יש לו המון מקום להשתפר, אבל הוא תמיד במצב רוח מצוין, תמיד מחייך ורוצה ללמוד. כולם אוהבים להיות לידו, ובגלל זה קל היה לזמן אותו לנבחרת".

מלואץ', שאמור להיבחר בדראפט ה-NBA של 2025, כבר קיבל הצעות מלגה מדיוק, UCLA וג'ורג'טאון, אך לא מן הנמנע שיבחר להישאר באפריקה עד הדראפט. "אני מכיר אותו מגיל 11, ורק רוצה את הטוב ביותר בשבילו", אמר דנג. "הוא לא צריך לדאוג כרגע לגבי הדראפט, אני לא רוצה לשים עליו את הלחץ הזה".

דרום סודן, שקיבלה עצמאות ב-2011 ונכנסה לפיב"א 2013, לא ידעה את נפשה מרוב אושר אחרי הניצחון ההיסטורי על סין. "זו תחושה מדהימה, אנשים לא מבינים את המסע מאחורי ההישג הזה", אמר נוני אומוט, שקלע 14 נקודות. דנג, אדריכל הנבחרת המשמש גם כעוזר מאמן, זכה למחמאות מהמאמן הראשי אייבי: "הוא הלב והנשמה של כל הדבר הזה. היה לו חזון, ועכשיו אנחנו באליפות העולם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי