כל מה שידענו על זריקות עונשין הולך להשתנות? צפו בטרנד הוויראלי

play
שחקן נבחרת קוריאה אן ג'ין | GettyImages, Nikola Krstic/MB Media
צפו: מה עומד מאחורי ההחתמה המוזרה של מכבי תל אביב? 55:18

מתברר כי לא מעט מקלעי העונשין הטובים ביותר בקוריאה קולעים עם הקרש, ויש כבר פרשנים בכירים שמציעים לכוכבי ה-NBA לנסות גם. כך זה נראה

(גודל טקסט)

האם כל מה שהכרנו על זריקות עונשין הולך להשתנות בקרוב? סרטון ויראלי שרץ ברשת בימים האחרונים חשף את הקהל הרחב לתופעה יוצאת דופן בליגה הקוריאנית, שם לא מעט שחקנים מנסים לקלוע מהקו בשיטה לא שגרתית – באמצעות הקרש.

מי שעלה ראשון על התופעה הוא מאמן אמריקאי בשם אריק פוסט, שעובד גם כיועץ עבור מספר קבוצות קולג'ים. "זה טרנד מעניין, לא מעט שחקנים שקולעים ב-80 אחוז ומעלה מהעונשין זורקים רק עם הקרש", צייץ פוסט. "בפעם הראשונה שראיתי את זה חשבתי שזה מסקרן, שחקן שקולע 82 אחוז. בפעם השנייה שוב הופתעתי, אבל כשראיתי את זה בפעם השלישית, הרביעית, החמישית, עוד ועוד שחקנים עושים את זה, הבנתי שמדובר בטרנד".

וכך הטרנד הזה נראה:

מומחה הסטטיסטיקות המתקדמות קירק גולדסברי, שנחשב לאחד מחלוצי התחום בארצות הברית, התערב גם הוא בסוגיה. "האם כל מה שאנחנו יודעים על זריקות עונשין היה שגוי?" תהה. "אני לא חושב, אבל לדעתי יש פה משהו, לחלק מהשחקנים. האם כולם צריכים לזרוק עם הקרש כל הזמן? לא, אבל המחקר שלי ב-24 השעות האחרונות גורס כי זה משהו שווה ניסיון עבור שחקנים שמתקשים מהעונשין".

גולדסברי הזכיר בין היתר את "זריקת הסבתא" ששכלל ריק בארי בעבר: "כבר הוכחנו שזה אפקטיבי, אבל עדיין לא משתמשים בה. ארבעה מקלעי העונשין הכי טובים בקוריאה זורקים עם הקרש, כך שחייבים להתייחס לכך. שחקנים כמו יאניס אנטטוקומפו או סטיבן אדאמס, שהם קלעי עונשין גרועים ב-NBA, לפחות צריכים לנסות ולהתאמן על הזריקה הזאת למשך כמה שבועות".

שחקן ה-NBA לשעבר מאט בונר האיר זווית מעניינת נוספת בסוגיה: "בגלל שבדרך כלל, כשמחטיאים זריקות עונשין עם הקרש זה יוצר הרבה בלגן וריבאונדים ארוכים, אני תוהה אם התוספת של ריבאונדים בהתקפה רק תגביר את היעילות ההתקפית של השיטה הזאת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי