מאמן נבחרת קנדה הודה לדיוויד בלאט: "כמו מלאך, תמיד שם עבורי"

play
נבחרת קנדה בכדורסל | אימג'בנק GettyImages, YASUYOSHI CHIBA/AFP
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 10.9 04:37

ג'ורדי פרננדס הזכיר את היועץ לנבחרת אחרי הניצחון על ארצות הברית והזכייה במדליית הארד. גילג'ס אלכסנדר מכוון לזהב אולימפי, ברוקס עשה היסטוריה: "הכדורסל הקנדי בעלייה"

(גודל טקסט)

בפעם הראשונה בתולדותיה, נבחרת קנדה זכתה במדליה באליפות העולם בכדורסל. המדינה שנמצאת בהתקדמות גדולה בשנים האחרונות בענף השיגה את מדליית הארד בצורה הכי דרמטית שיש, עם ניצחון 118:127 בהארכה על ארצות הברית ששוב נותרה מחוץ לפודיום.

האמריקאים כפו הארכה עם מהלך משוגע במיוחד, כאשר מיקאל ברידג'ס החטיא במכוון זריקת עונשין, השתלט על הריבאונד ורץ לפינה כדי לקלוע שלשת שוויון בשנייה האחרונה. עם זאת, כאמור, בחמש הדקות הנוספות קנדה השתלטה על המשחק בדרך לניצחון היסטורי מבחינתה.

מעבר למדליה ההיסטורית, הקנדים הבטיחו כי בפעם הראשונה מאז שנת 2000 הם ישתתפו בקיץ הבא בטורניר הכדורסל האולימפי בפריז. כוכב הנבחרת שיי גילג'ס אלכסנדר, שקלע 31 נקודות וביסס את מעמדו כמועמד ראוי ל-MVP של הטורניר, כבר מסמן את המטרה הבאה: "המטרה היא לזכות באולימפיאדה. אני מלא ביטחון, יש לנו נבחרת טובה מאוד, וככל שנהיה יותר זמן ביחד נהיה יותר טובים".

על הקנדים ניצח המאמן ג'ורדי פרננדס, שסוף סוף נהנה מאור הזרקורים אחרי שבשנים האחרונות הוא משמש כעוזר מאמן ב-NBA. במסיבת העיתונאים שלאחר טקס חלוקת המדליות הודה פרננדס לשני אנשים, כולל מי שמשמש כיועץ לנבחרת קנדה – דיוויד בלאט. "אני רוצה להודות לאשתי קלסי ולבלאט", אמר פרננדס, "הוא כמו מלאך בשבילי, תמיד נמצא שם עבורי".

את ההצגה גנב במשחק על הארד דילון ברוקס, שרתח עם 39 נקודות ב-7 מ-8 מחוץ לקשת. מדובר במספר הנקודות הרב ביותר שקולע שחקן במשחק זכייה במדליה באליפות העולם אי פעם. כמו כן, הוא שבר את שיאו של קארל ריד מ-1954 עם מספר הנקודות הרב ביותר של שחקן קנדי במשחק באליפות העולם.

"המטרה הייתה להעלות חיוך על פניהם של הקנדים ואני חושב שעשינו זאת היום", סיכם ברוקס, "הכדורסל הקנדי בעלייה, רצינו לעשות היסטוריה. זו הרגשה נהדרת שניקח איתנו לכל החיים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי