אחרי וומבניאמה: הכירו את הצרפתי שמועמד להיבחר ראשון בדראפט 2024

play
שחקן נבחרת הנוער של צרפת אלכסדר סאר | אתר רשמי, אתר פיב"א
שחקן נבחרת הנוער של צרפת אלכסדר סאר 01:15

אלכסנדר סאר (18, 2.16 מ') הצית את הדמיון בצמד משחקי ההכנה הראשונים של קבוצתו החדשה, פרת': "אני יכול לשחק בכל חמש העמדות". צפו בביצועיו

(גודל טקסט)

בדראפט ה-NBA האחרון נבחר ויקטור וומבניאמה במקום הראשון, ולא מן הנמנע שגם את פסגת הדראפט של 2024 יתפוס שחקן פנים צרפתי. הכירו את אלכסנדר סאר (18, 2.16 מ'), אמנם לא כישרון בסדר הגודל החד-פעמי של "וומבי", אך בכל זאת שחקן שמשפר את מניות הדראפט שלו כמעט משבוע לשבוע.

סאר, בן לכדורסלן ואחיו הצעיר של שחקן אוקלהומה סיטי אוליבייה סאר, ששיחק במחלקת הילדים של ריאל מדריד, עבר לארצות הברית ב-2021 וחתם בקבוצת "אוברטייום אליט", כשאת העונה הנוכחית הוא יעביר במדי פרת', מהליגה האוסטרלית הבכירה. בימים האחרונים ערך שני משחקי הכנה מול ה-G LEAGUE איגנייט, קבוצה מליגת הפיתוח של ה-NBA, ונראה דומיננטי במיוחד. בראשון סיפק 17 נקודות, 7 ריבאונדים ו-6 חסימות, ובשני השתדרג ל-26 נקודות, 10 ריבאונדים, 6 חסימות, 3 אסיסטים ו-3 חטיפות.

"הוא כישרון מאוד מעניין", אמר אחד הג'נרל מנג'רים ב-NBA. "בחירת טופ 5 בטוחה, אולי אפילו בחירה ראשונה". יש לציין שבניגוד לדראפט החולף, זה של 2024 אמור להיות פתוח לחלוטין, בלי מועמד ודאי להיבחר ראשון.

"אני יכול לשחק בכל חמש העמדות", טען שחקן הפנים הצרפתי. "אני די ייחודי, אבל לא אוהב להשוות את עצמי לשחקנים אחרים". ב-2022 עזר להוליך את נבחרת צרפת עד גיל 17 למדליית ארד באליפות העולם, עם 12 נקודות, 3.9 ריבאונדים ו-1.4 חסימות למשחק, ובקיץ הנוכחי סיפק 7.4 נקודות, 5.9 ריבאונדים ו-2 חסימות למשחק באליפות העולם עד גיל 19.

עוד בכדורסל

הסוף למנוחת הכוכבים ב-NBA? הנהלים החדשים שצפויים להיכנס דיווח: לברון רוצה לשחק בפריז 2024, מנסה לגייס כוכבי על אחרים הדשא של השכן: הזכייה ההיסטורית של גרמניה הגיעה בתזמון מושלם פרס מפעל חיים: גיבורי הזכייה של גרמניה, כולל האיש שלא היה שם

"השילוב של גודל, כישרון וחכמת משחק בגיל הזה מאוד יוצאת דופן", אמר הג'נרל מנג'ר של פרת', דני מילס. "נחנו מאושרים שהוא בחר בנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי