פתחו בספרינט: לורנזו בראון הצטיין ב-81:96 של מכבי ת"א על פרטיזן בלגרד

play
שחקן מכבי תל אביב לורנזו בראון | ברני ארדוב
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 5.10 03:56

הרכז (22 נק' ו-8 אס') סיפק מחצית ראשונה מדהימה בהיעדרו של בולדווין, קיבל סיוע בשנייה וסייע לקטש לסמן וי בפתיחת היורוליג. סורקין וניבו הוסיפו 14 כ"א

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב פתחה הערב (חמישי) את עונת היורוליג שלה ברגל ימין, כשהביסה בביתה 81:96 את פרטיזן בלגרד. אף שחסרה את ווייד בולדווין, החבורה של עודד קטש מצאה פתרונות ויכולה להיות מעודדת מאוד לקראת המשך העונה האירופית שלה.

אנטוניוס קליבלנד תפס את מקומו של בולדווין הפצוע בחמישייה, אך כבר בשניות הפתיחה היה ברור מי בעל הבית הבלעדי. לורנזו בראון עשה ככל העולה על רוחו, הטיס את הצהובים ליתרון דו-ספרתי וסיים את מחצית ראשונה מדהימה עם 22 נקודות (9 מ-10 מהשדה) ו-6 אסיסטים.

אלכסה אברמוביץ' המצוין היה היחיד שתפקד בפרטיזן, אולם החבורה של ז'ליקו אוברדוביץ' לא הצליחה להשלים את הקאמבק המיוחל, אף שהצליחה להצר את צעדיו של בראון במחצית השנייה (0 נקודות בחצי השני). בונזי קולסון, ג'וש ניבו, תמיר בלאט, רומן סורקין וחסיאל ריברו לקחו צעד קדימה ועזרו לסגור עניין. קטש יכול לסמן וי על משחק פתיחה לא פשוט כלל, כשגם סימני השאלה אחרי ההפסד להפועל ירושלים בגמר גביע ווינר נדחקו הצידה. ביום ראשון תפתח מכבי תל אביב את דרכה בליגת העל כשתארח את עירוני קרית אתא, ובשישי הבא תתארח במילאנו.

שחקן מכבי תל אביב לורנזו בראון
שחקן מכבי תל אביב לורנזו בראון | ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: לורנזו בראון 22 (9 מ-12 מהשדה) ו-8 אסיסטים, רומן סורקין 14, ג'וש ניבו 14, בונזי קולסון 12 ו-7 ריבאונדים, חסיאל ריברו 11, תמיר בלאט 8 ו-8 אסיסטים, ג'ון דיברתולומאו 6, אנטוניוס קליבלנד 4, ג'יימס ווב 3. רפי מנקו שותף (6 דקות) ולא קלע.

בלטו בפרטיזן בלגרד: אלכסה אברמוביץ' 24, קווין פאנטר 11, פי ג'יי דוז'ר 11, אלן סמיליאניץ' 10, ג'יימס נאנלי 10.

ניקולה וויצ'יץ' במשחק של מכבי תל אביב
וויצ'יץ' הגיע לבקר | ברני ארדוב
מאמן הפועל ירושלים אלכסנדר דז'יקיץ' במשחק של מכבי תל אביב
גם מאמן הפועל ירושלים דז'יקיץ' | ברני ארדוב
אוהדי מכבי תל אביב
אווירה נהדרת בהיכל | ברני ארדוב

מהלך המשחק

רבע 1:

מכבי תל אביב פתחה עם לורנזו בראון, אנטוניוס קליבלנד, בונזי קולסון, ג'ייק כהן וג'וש ניבו. בראון החל בסערה: לאחר שהתכבד בנקודות הראשונות העונה עם צליפה מחוץ לקשת, הגיע ל-10 נקודות אחרי 4 דקות בלבד וקבע 7:13. רומן סורקין וג'ון דיברתולומאו היו החילופים הראשונים של קטש, בראון המשיך לעשות ככל העולה על רוחו, צלף שלשה שלישית וקבע 11:23. בסיום הרבע הראשון – 16:27 למארחת, הכוכב שלה סיים אותו עם 13 נקודות (5 מ-5 מהשדה), 3 אסיסטים ו-0 איבודים (מדד: 17).

שחקן מכבי תל אביב ווייד בולדווין
קטש יסתדר בלעדיו? בולדווין | ברני ארדוב
שחקן מכבי תל אביב רומן סורקין מטביע על שחקן פרטיזן בלגרד אלן סמיליאניץ'
סורקין מטביע את סמיליאניץ' | ברני ארדוב

רבע 2:

בראון המשיך בשלו עם דאנק יפה, אך אלכסה אברמוביץ' צימק ל-32:27 בלבד וקטש לקח פסק זמן. בראון חזר עם ממנו עם שלשה נוספת, הצהובים השלימו ריצת 1:13 וטסו בחזרה ל-28:45. אברמוביץ' הבלתי עציר היה היחיד שתפקד בפרטיזן, אך בתום המחצית הראשונה עמד היתרון הצהוב על 43:55. בראון סיים אותה עם 22 נקודות (5 מ-6 ל-2, 4 מ-4 ל-3), 6 אסיסטים, 2 חטיפות ו-0 איבודים. קולסון הוסיף 10 נקודות. אברמוביץ' קלע 20 נקודות בצד השני (8 מ-9 מהשדה)

שחקן מכבי תל אביב בונזי קולסון
יכולת טובה גם שלו. קולסון | ברני ארדוב

רבע 3:

קווין פאנטר הוריד ל-55:47, אך זאק לידיי ביצע עבירה בלתי ספורטיבית וחסיאל ריברו קלע סל שדה ראשון בקריירת היורוליג שלו והשיב את הצהובים ל-47:61. פאנטר צימק ל-63:54, בראון נעצר אך החברים חיפו עליו, כשרומן סורקין, תמיר בלאט וג'וש ניבו עזרו למכבי תל אביב לסיים את הרבע השלישי ביתרון 58:74.

שחקן מכבי תל אביב חסיאל ריברו
דקות טובות ברבע השלישי. ריברו | ברני ארדוב
מאמן מכבי תל אביב עודד קטש לצד תמיר בלאט
יש גיבוי לבראון. בלאט עם קטש | ברני ארדוב
שחקן מכבי תל אביב ג'וש ניבו
ניבו | ברני ארדוב

רבע 4:

בלאט פתח את הרבע האחרון עם שלשה טיפוסית, הוסיף אסיסט יפה לניבו שקבע יתרון שיא של 60:81. סורקין הגדיל ל-60:84, ג'יימס עלה לראשונה על הלוח, רפי מנקו עלה לראשונה לפרקט, ריברו הוסיף דאנק נוסף. פרטיזן הצליחה למזער נזקים ולצמק במעט, אולם בסיום זה 81:96 למכבי תל אביב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי