עוזר מאמן מכבי ת"א: "אנשים אומללים, עצובים, בהלם מוחלט"

play
מאמן מכבי תל אביב עודד קטש לצד עוזרו ז'וספ מריה ברוקאל | דני מרון
מסתערבי מג"ב מחלצים אזרחים ביישובי עוטף עזה 01:17

ברוקאל התראיין בספרד על רקע המלחמה: "ילדיי שואלים אותי 'אבא, יהיה עוד ירי היום?". מנגד, הוא טוען: "אי אפשר להשוות את הפטריוטיות של הישראלים למדינות אחרות. אם נחזור לשחק כאן, זאת תהיה הצלחה"

(גודל טקסט)

זה היה שבוע כלל לא פשוט עבור עוזר המאמן של מכבי תל אביב בכדורסל, ז'וספ מריה ברוקאל. ביום שני שעבר הוא נכח בברצלונה כדי להיפרד מאביו, שהלך לעולמו. אתמול (שבת), מעט אחרי שחזר, החל מבצע "חרבות ברזל" ומצא את הספרדי – כמו כל זר במדינת ישראל – בסיטואציה מלחיצה ובלתי מוכרת עבורו.

"כשחתמתי כאן בקיץ 2022, היה קונפליקט. התלבטתי מה לעשות, ולמזלנו באתי עם אשתי, המצב נרגע ולא קרה כלום. אמנם בזמן סדרת הפלייאוף נגד מונאקו היה קונפליקט גדול (מבצע מגן וחץ) שבמהלכו לראשונה נשמעו אזעקות בתל אביב. אותי זה תפס כשהייתי בחו"ל ומשפחתי חוותה זאת מעט, אבל לא ברמות שיש עכשיו", סיפר ברוקאל בריאיון נרחב ל-Infobae, לפני שהוחלט שהוא יטוס לקפריסין ביחד עם השחקנים הזרים בקבוצה.

"בשבת שמעתי הודעה ב-6:30 בבוקר, יש לנו אפליקציות כאלה שמודיעות אם קורה משהו. אחר כך קלטתי שהחלו להישמע אזעקות", תיאר הספרדי את רגעי הירי על תל אביב אתמול. "מעניין שבדיוק ישנתי עם בתי בממ"ד, שהוא כמו בונקר שיש בכל הבתים החדשים. שם נישן בתקופה הקרובה. כשיש אזעקה, יש לך דקה וחצי להיכנס לשם ולפעמים שומעים את היירוטים".

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש לצד עוזריו: ז'וספ מריה ברוקאל, נועם לוי
לא היה קל. עודד קטש | דני מרון

ברוקאל מבין את חומרת המצב: "אנחנו בטוחים, אבל המצב מורכב כי אני מרגיש שזה לא כמו בפעמים הקודמות. כאן מנסים לנרמל את זה, אבל רואים שהפעם זה מעבר לרגיל. אני רואה אנשים אומללים, עצובים, בהלם מוחלט ממה שקורה, כי אף אחד לא ציפה לזה".

עוזר המאמן של הצהובים התראיין זמן קצר אחרי שהיורוליג נענתה לבקשת המועדון לדחות את משחק היורוליג נגד מילאנו בחמישי הקרוב. "ירדתי לקניות בסופר כאן למטה, כי משם יש לי זמן לעלות בחזרה אם קורה משהו. ביציאות כאלה אני מבחין איך האזרחים כאן מתנהגים כרגיל בסיטואציה שרחוקה מלהיות שמחה. הם באמת פטריוטים, לא חושב שאפשר להשוות את זה כמעט לשום מדינה אחרת".

שחקני מכבי תל אביב אנטוניוס קליבלנד, בונזי קולסון, רומן סורקין
שחקני מכבי תל אביב | ברני ארדוב

כדורסל, מטבע הדברים, פחות בראש מעייניו של ברוקאל לעת עתה: "מלחיצה אותי המחשבה לעלות על טיסה, למרות שאומרים שהמרחב האווירי בטוח. המועדון בודק אפשרות להעביר לחו"ל את הזרים, שזה כולל אותי, אם נרצה להיות מחוץ למדינה עד שהמצב יירגע. המשחק נגד מילאנו נדחה והאימונים לא מתקיימים כרגע. אני מרגיש בטוח בתל אביב, אבל מדברים על המתנה במדינה קרובה והתאספות של כל הקבוצה כדי לנסוע למשחק בוולנסיה. אותי כדורסל מעניין מעט מאוד כרגע. העיקר שנהיה בטוחים ונחזור מתי שנוכל לחזור".

עוזר המאמן המשיך: "אם נחזור לשחק בתל אביב העונה, זאת תהיה ההצלחה של מכבי. כל השאר יהיה בונוס. אני לא יודע מה יקרה היום, כך שקשה לחשוב על מחר. הישראלים רגילים לזה, אבל גם הם מופתעים ממה שקורה, עבור הזרים יותר קשה להבין המצב הבעייתי כאן. אני חושב שאפילו הם לא מבינים אותו לעומק לפעמים".

הספרדי סיכם והבהיר שהוא לא מעוניין לדבר על פוליטיקה: "אני רק יודע שמתייחסים אליי יפה מאוד כאן, שיש אנשים מעולים בסביבתי ואני רואה שהמצב ייפתר, לטובתה של המדינה. שני המחנות ייפגעו ויסבלו מאוד. ככל שזה יימשך פחות, יותר טוב. הכי חשוב שהשקט יחזור, כל השאר שולי".

מאוחר יותר, ברוקאל שוחח גם עם תכנית הרדיו של "מארקה" ונשמע יותר מודאג, בעיקר לילדיו בני ה-7 וחצי: "מזעזע לשמוע את הטילים. קשה להסביר לילדים שלי מהי מלחמה, הם שואלים אותי 'אבא, יהיה עוד ירי היום? גם במקום שאנחנו נוסעים אליו תהיה מלחמה?'".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי