רגע, רק רבע: מכבי תל אביב ואיבודי השליטה אצל אולימפיאקוס

הצהובים זוכרים כיצד ברחו היוונים תוך רבע אחד בשני ההפסדים האחרונים בפיראוס, ומבינים שהגנה היא המפתח לניצחון חוץ ראשון שם מאז נובמבר 2019 (21:15): "האווירה שם היא רק תירוץ, נצטרך לבוא ממוקדים ולא לתת להם לגמור את המשחק"

(גודל טקסט)

כשהיא סופרת שלושה הפסדים מארבעת משחקי החוץ האחרונים שלה ביורוליג, הערב (חמישי, 21:15) תתארח מכבי תל אביב אצל אולימפיאקוס בהיכל השלום והאחווה. הצהובים ממוקמים שלב אחד מעל היוונים בטבלה, אבל לא ניצחו בפיראוס מאז נובמבר 2019 ובראשם צרובים עדיין ההפסדים החד-צדדיים שספגו שם בשני הביקורים האחרונים.

מכבי תל אביב הגיעה אתמול בשעות הערב ליוון, אחרי שלראשונה העונה ערכה את האימון המסכם בישראל ויצאה לאחר מכן לשדה התעופה. האלופה הישראלית שמחה לקבל בחזרה את בונזי קולסון שנשאר לבדו לכמה ימים נוספים בבלגרד, וכן את לורנזו בראון שאמנם חזר ארצה עם הקבוצה, אבל קיבל מנוחה בתחילת השבוע ולא שיחק נגד הפועל עפולה.

במכבי תל אביב יודעים שכדי להכניע את אולימפיאקוס הם יצטרכו לשחק כמעט מושלם. היוונים פחות מאיימים ממה שהיו בעונה שעברה ונוצחו כבר בארבעה משחקים מתוך 11 בבית, ולא רק על ידי ברצלונה וריאל מדריד, אלא גם באסקוניה וולנסיה. מכבי תל אביב אמנם הצליחה לעצור את אולימפיאקוס על 79 נקודות בלבד בהפסד בבלגרד בסיבוב הראשון, אבל למעשה המשחק התנהל בקצב של היוונים שקולעים הכי מעט ביורוליג – רק 75.7 נקודות בממוצע, אך גם סופגים הכי מעט – 74.1.

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש
עוד שבוע מאתגר בפתח. קטש | אתר רשמי, Djordje Kostic

בהפסדי הבית נעצרו שחקניו של יורגוס ברצוקאס על 67.2 נקודות בלבד, לעומת 81.1 נקודות בניצחונות בפיראוס, כך שלצהובים ברור שהם יהיו חייבים להגביל את אולימפיאקוס לכ-70 נקודות על מנת לנצח, משמע לא לפתח את המשחק המהיר שמאפיין את הקבוצה של עודד קטש. אולימפיאקוס, אגב, עוצרת את היריבות על 73.2 נקודות בניצחונות, מספר כמעט זהה למה שהיריבות שגברו עליה קלעו בהיכל השלום והאחווה בממוצע, כך שנראה שהמפתח מבחינת מכבי תל אביב הוא בהגנה. הקבוצה שקלעה הכי הרבה בפיראוס הייתה פרטיזן בלגרד, שהגיעה ל-94 נקודות אחרי הארכה, 85 לפניה, אך ספגה יותר והפסידה.

"אחד המפתחות זה לעצור את השיטה שלהם", הבהיר רומן סורקין לקראת המפגש הקשה, "הם קבוצה שרצה כמה שנים בשיטה מסוימת. הסגל שלהם ארוך מאוד, עם שחקנים מוכשרים מאוד. נצטרך לעצור אישית את הקלעים, שהם מצוינים". הסנטר הישראלי הוסיף: "צריך לבוא חדים ולשחק את המשחק שלנו. קשה לשחק שם, אבל אנחנו רגילים לזה. האווירה שם זה רק תירוץ – אנחנו צריכים לבוא, לשחק חזק ולנצח".

שחקן מכבי תל אביב רומן סורקין
החדשות המתפרצות מאשדוד בוודאי לא הוסיפו לו שקט. רומן סורקין | אתר רשמי, Djordje Kostic, Dragan Tesic

אחת השיחות שהיו לצהובים בימים האחרונים סביב המשחק הייתה לגבי העובדה שתחת ברצוקאס, אולימפיאקוס גומרת משחקים נגד מכבי תל אביב ברבע או במחצית אחת. העונה היא עשתה זאת במחצית הראשונה עם יתרון של 15 הפרש, ובשני המפגשים האחרונים ביוון, תוך רבע אחד בלבד. בעונת 2022/23 ניצחה 11:27 ברבע השני, בעוד שמכבי תל אביב ניצחה את כל הרבעים האחרים והפסידה במשחק. ב-2021/22, כזכור, ספגה מכבי תל אביב 35 נקודות ברבע הראשון, קלעה 8 בלבד ואיבדה סיכוי. "נצטרך להיות מאוד ממוקדים ולא לתת להם לגמור את המשחק ברגע או ברבע".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי