בויטוריה קוראים לקהל לפוצץ את המשחק נגד מכבי ת"א: "מוסד החוצה"

play
אוהדי באסקוניה נגד מכבי תל אביב ב-2019 | אתר רשמי, מכבי תל אביב
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 30.1 05:53

מחאה אנטי-ישראלית יוצאת דופן מתוכננת בפרננדו בואסה ארנה, ובתקשורת המקומית מוסיפים שמן למדורה: "שיסתיים בהפסד טכני"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב כבר רגילה לאווירה עוינת ואנטי-ישראלית ביציעי הפרננדו בואסה ארנה, אולמה הביתי של באסקוניה. שנה אחרי שנה מופיעים גילויי שנאה ואנטישמיות במשחקי הקבוצה נגד מכבי תל אביב, אבל נראה שעל הרקע מלחמת עזה, מחר (חמישי, 21:30) מצפה לצהובים קבלת פנים עוינת בצורה יוצאת דופן. מאות פרו-פלסטינים מתכננים צעדה מחוץ לאולם, ומבטיחים להכניס אותה גם לתחומי המגרש.

ובזמן שבמכבי תל אביב מצפים להרגעת הרוחות, בתקשורת הבאסקים ממשיכים בהסתה מסוכנת.

"מחר מכבי תל אביב, השגרירה של הכדורסל הישראלי באירופה, תתארח בויטוריה למשחק שיוגדר כאירוע בסיכון גבוה. מדוע גבוה? לא בגלל הסיכויים של מכבי תל אביב לנצח, אבל בגלל שהמשחק מתקיים בשעה שישראל מבצעת ג'נוסיד ורצחה 25 אלף פלסטינאים בארבעה חודשים", נכתב היום בטור דעה באחד האתרים הפופולריים בתקשורת הבאסקית. "מכבי התארחה בבואסה ארנה פעמים רבות, ותמיד הביקורים שלה לוו במגבלות ובפגיעה בחופש הביטוי עבור אוהדי באסקוניה שרצו להביע סולידריות עם הפלסטינים".

אוהדי באסקוניה מניפים דגלי פלסטין
אוהדי באסקוניה נגד מכבי תל אביב ב-2019 | אתר רשמי, מכבי תל אביב

הכותב ממשיך: "מכבי תל אביב מורגלת בזה היטב, ודואגת להלך אימים על האוהדים הבאסקים. לצערי, לפעמים גם משטרת ויטוריה נאלצת לשתף איתם פעולה ומונעת מאוהדים להניף דגלי פלסטין, לצעוק את צעקתם של הפלסטינים ולהזדהות עם סבלם. הפעם אסור שזה יקרה. אם המשטרה היא גוף אמין, היא לא יכולה לאפשר מגבלות וענישה על אזרחים שהיא אמורה לגונן עליהם. הפעם לא נאפשר לכוח חיצוני להשתלט עלינו. אסור לאפשר למוסד לשלוט בויטוריה.

"מכבי תל אביב איימה לא לשחק אם אוהדים יניפו דגלי פלסטין ביציעים. אם זה אכן יקרה מחר, הפיתרון פשוט וקל: תנו להם לא למשחק. תנו להם לספוג הפסד טכני. הבעיה היא של מכבי תל אביב, לא של אוהדי באסקוניה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי