תחת אבטחה מירבית, מכבי ת"א תתארח בבאסקוניה: "קבוצה בקצב אחר"

הצהובים, שמרגישים החמצה על ההפסד לריאל מדריד, התאמנו בבירת ספרד לפני היציאה לוויטוריה: "רוצים לצאת עם ניצחון". בקבוצה הכחישו את הדיווחים שיירדו מהמגרש אם יונפו דגלי פלסטין ביציע

(גודל טקסט)

אחרי הפסד החוץ הצמוד לריאל מדריד, שהוריד את מאזנה ל-13 ניצחונות לעומת 11 הפסדים והשאיר אותה במקום השמיני המוביל לפלייאין, מכבי תל אביב תסגור את השבוע הכפול ביורוליג בביקור טעון אצל באסקוניה מחר (חמישי, 21:30) בהיכל פרננדו בואסה שבוויטוריה. המארחת תגיע אחרי שנכנעה במינכן לבאיירן בתום דרמה שהוכרעה בהארכה, כשמאזנה 12:12.

מכבי תל איבב בחרה לערוך היום את האימון המסכם שלה במגרשה של ריאל מדריד, כשאחריו תמשיך אל ויטוריה ושם תקיים רק אימון קליעות. בקבוצה התאכזבו מאוד מהתוצאה נגד אלופת אירופה, אך מרוצים ממגמת השיפור שהוצגה בשבוע וחצי האחרונים ומאמינים שיכולת ואינטנסיביות דומות יובילו לניצחון על באסקוניה שיבסס את מעמדם של הצהובים לפחות בפלייאין.

עודד קטש, מאמן מכבי תל אביב
היכולת ממדריד תספיק לניצחון על באסקוניה? קטש | אתר רשמי, Ángel Martínez

"אנחנו אחרי משחק עם ריאל, הרגשנו שהיינו קרובים והיינו יכולים לעשות את זה, למרות שהיינו צריכים משחק יותר מושלם כדי לנצח את ריאל", אמר עודד קטש בתום האימון היום. "יש לנו נסיעה ארוכה לבאסקוניה בשבוע הספרדי המאתגר. צריך לשכוח את המשחק הקודם, עשינו אימון התאוששות ומחר משחק אחר לגמרי, קבוצה עם קצב אחר, יכולות אחרות. נקווה לחזור עם ניצחון, זה חשוב".

אבטחה מירבית צפויה לעמוד לרשות הצהובים בוויטוריה, עיר שגם בימים רגילים מגלה כלפיהם עוינות רבה. במכבי תל אביב דחו את הטענות בתקשורת המקומית לפיהן המועדון איים לרדת מהפרקט אם יונפו מחר דגלי פלסטין ביציע, וטענו כי מדובר בשקר.

שחקן באסקוניה מרקוס הווארד מול שחקן פנאתינייקוס ג'ריאן גרנט
הכוכב של באסקוניה. מרקוס הווארד | אימג'בנק GettyImages, Ion Alcoba Beitia

באסקוניה נחשבת באופן מסורתי לאחת הקבוצות הטובות בספרד, במיוחד במשחקי הבית, אם כי מכבי תל אביב ידעה שם ימים טובים בשנים האחרונות, עם שלושה ניצחונות בין שנת 2019 ל-2022. עם זאת, אלא שבעונה שעברה הובסו שחקניו של קטש בצורה קשה, 116:87.

אחרי פתיחת עונה לא קלה, הבאסקים החזירו את דושקו איבנוביץ', המונטנגרי שבילה 11 מ-24 השנים האחרונות בעמדת המאמן שם, והוא ייצב את המערכת גם בליגה הספרדית וגם ביורוליג. אלא שלמרות תקופה טובה, באסקוניה עדיין מוצאת עצמה מחוץ לתמונת הפלייאוף נכון לעכשיו.

השחקן של באסקוניה, בה"א הידיעה, הוא הקלע מרקוס הווארד שרושם ממוצע של 19 נקודות למשחק, כולל 41 אחוזים מחוץ לקשת. חוץ ממנו, עוד שני שחקנים בלבד קולעים בספרות כפולות – צ'ימה מונקה עם 14.2 נקודות ו-7.1 ריבאונדים והסרבי וניה מרינקוביץ' עם 10.5 נקודות. שחקן מוביל נוסף הוא הליטאי טאדאס סדקרסקיס שקולע 9.8 נקודות ומוריד 7.2 ריבאונדים למשחק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי