ספרדי קיפול: מכבי תל אביב הפסידה 92:82 לבאסקוניה

השבוע הספרדי הכפול של הצהובים ביורוליג הסתיים בתצוגות הגנתיות רעות במיוחד עם הפסד שני ברציפות. אחרי ההפסד לריאל מדריד, שחקניו של קטש נכנעו באווירה העוינת בבואסה ארנה. הווארד כיכב עם 26 נק', בולדווין בלט עם 25 נק' ו-6 אס' וכמעט פגע בשופט באיבוד עשתונות

(גודל טקסט)

השבוע הספרדי של מכבי תל אביב הסתיים הערב (חמישי) בהפסד שני ברציפות ביורוליג. אחרי ה-106:101 לריאל מדריד בשלישי, הצהובים נכנעו לבאסקוניה 92:82 במשחק הגנתי רע מאוד וירדו למאזן של 12 הפסדים מול 13 ניצחונות העונה במפעל, זהה ליריבה הספרדית.

אחרי פתיחה צמודה, קודי מילר-מקינטייר (10 נק' ו-8 אס') הוביל ריצת 3:11 עבור הספרדים, אבל ווייד בולדווין (25 נק' ו-6 אס') ענה בדקות נפלאות והעביר את המומנטום לצהובים ביתרון 20:26 בתום הרבע הראשון. באסקוניה פתחה מבערים ברבע השני ובתצוגת ענק של מרקוס הווארד (26 נק') יצאה לריצת 4:14 שקבעה יתרון דו ספרתי עם 47:54 בירידה למחצית.

גם הרבע השלישי התחיל בריצה נוספת של 0:8 כשניקולאוס רוגקבופולוס (13 נק') הגדיל את היתרון שהגיע בשיאו ל-19, לפני שחסיאל ריברו (12 נק') סייע למכבי לחזור וצמצם ל-73:63. צ'ימה מונקה וחבריו הוכיחו ברבע האחרון שזה המשחק שלהם וגם כשההפרש ירד כבר לחד ספרתי, החגיגה הספרדית על ההגנה הצהובה המשיכה עם ניצחון 82:92 בסיום. הווארד הפך לשחקן השני לקלוע הכי הרבה נקודות ברבע נגד מכבי עם 18 נקודות ברבע השני. עוד במהלך האחרון בניסיון להוריד את ההפרש מתחת ל-8 בעקבות הניצחון בסיבוב הראשון, בולדווין איבד כדור ואת העשתונות כשזרק כדור ופספס במעט את שופט המשחק, פנה אליו וצעק עליו מקרוב באקט מביש של הגארד.

קלעו לבאסקוניה: מרקוס הווארד 26, צ'ימה מונקה (15 ריב') 15, וניה מרינקוביץ' 14, ניקולאוס רוגקבופולוס 13, קודי מילר-מקינטייר (8 אס') ומייק קוסטר (9 ריב') 10 כ"א, ג'ורדן תיאודור 4. סנדר ראיסטה ודניאל דיאז שותפו ולא קלעו.

קלעו למכבי תל אביב: ווייד בולדווין (6 אס') 25, חסיאל ריברו וג'וש ניבו (5 ריב') 12 כ"א, לורנזו בראון 11, ג'יימס ווב 8, בונזי קולסון (9 ריב') 5, רומן סורקין 4, תמיר בלאט 3, אנטוניוס קליבלנד 2. ג'ייק כהן וג'ון דיברתולומאו שותפו ולא קלעו.

צ'ימה מונקה באסקוניה לצד לורנזו בראון מכבי תל אביב
יסיימו את השבוע הספרדי בניצחון? בראון מול מונק | אתר רשמי, באסקוניה

מהלך המשחק

רבע 1

עודד קטש פתח בחמישייה עם לורנזו בראון, ווייד בולדווין, ג'ייק כהן, בונזי קולסון וג'וש ניבו שהיה אחראי על הנקודות הראשונות ביתרון 3:8 מהיר אחרי 3 דקות. מייק קוסטר כבר השווה מהעונשין, אבל שלשה של בולדווין החזירה את היתרון לצהובים. הספרדים יצאו לריצת 3:11 שהעבירה אליהם את היתרון, אבל שוב זה היה בולדווין עם עוד קליעה מחוץ לקשת וסל מהצבע והחזיר את המומנטום לאורחת. מרקוס הווארד וקודי מילר-מקינטייר ענו בצד הספרדי וג'יימס ווב סחט סל ועבירה שהשאירו את מכבי בעמדה טובה יותר עם 20:26.

רבע 2

בולדווין רשם כבר שלשה שלישית הערב כשהגיע ל-15 נקודות, אך מונקה וקוסטר החזירו את באסקוניה לעניינים והורידו את ההפרש לנקודה בלבד. קטש לקח פסק זמן ממנו הווארד חזר חד והעניק יתרון למארחת בריצת 0:7. הגארד המשיך ללהוט וכבר הגיע לדו ספרתי עם יתרון 35:41 חמש דקות לירידה להפסקה. היתרון הספרדי כבר צמח לדו ספרתי בריצת 4:14, עד שחסיאל ריברו עצר את הריצה. בולדווין ובראון ניסו להחזיר את מכבי לעניינים, אבל זה היה הרבע של האוורד ומונקה עם 47:54 לבאסקוניה בהפסקה.

שחקן מכבי תל אביב ווייד בולדווין
שחקן מכבי תל אביב ווייד בולדווין | אתר רשמי, Dragan Tesic

רבע 3

הספרדים המשיכו את היכולת הטובה גם בפתיחת הרבע השלישי עם ריצת 0:8 מהירה. מכבי קלעה נקודות ראשונות ברבע אחרי כמעט 4 דקות כששוב בולדווין היה האיש של קטש עם סל ואסיסט. ההגנה הצהובה המשיכה לא לתפקד כשג'ורדן תיאודור הצטרף לחגיגה ההתקפית על שחקניו של קטש וההפרש המשיך לצמוח. הווארד צלף מחוץ לקשת והיתרון הגיע בשיאו ל-19. תמיר בלאט החזיר מעט את הצבע ללחיים של הצהובים עם שלשה ונקודות של ריברו הורידו את ההפרש ל-10 בלבד עם 63:73 לבאסקוניה.

רבע 4

אנטוניוס קליבלנד ורומן סורקין עם נקודות ראשונות הערב כבר הורידו את ההפרש לחד ספרתי, עד שניקולאוס רוגקבופולוס צלף והחזיר את היתרון המשמעותי למארחת. וניה מרינקוביץ' מחק רצף נקודות של סורקין ובראון וההפרש חזר לדו ספרתי. הווארד המשיך להגדיל את הנקודות שלו הערב באחת התצוגות ההתקפיות המרשימות מבחינתו העונה וההפרש עלה ל-16, 2 וחצי דקות לסיום. בולדווין עוד ניסה להוריד את ההפרש מתחת ל-8, אבל פספס והתעצבן על השופט, כמעט פגע בו עם הכדור וצרח עליו בסיום בניצחון 82:92 של באסקוניה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי