לא רק על אביו הוא מתעלה: הבן של סטפן ריזאשה ייבחר ראשון בדראפט?

זקארי ריזאשה (18, 2.08 מ') בנו של שחקן נבחרת צרפת לשעבר, ממשיך לשפר עמדות לקראת המעבר ל-NBA ועלה למקום הראשון במוק דראפט של ESPN: "כל קבוצה יכולה להיעזר בו". צפו בביצועיו הייחודיים של הדבר הבא בכדורסל האירופי

(גודל טקסט)

חובבי הכדורסל האירופי זוכרים היטב את סטפן ריזאשה, שכיכב בשנות התשעים והאלפיים וסייע בין היתר לנבחרת צרפת לזכות במדליית כסף באולימפיאדת 2000 בסידני, לפני שזכה באליפות יוון עם אולימפיאקוס ובאליפות ספרד עם מלאגה.

בימים אלה, יש ריזאשה חדש בשמי הכדורסל האירופי – בנו של סטפן, זקארי, שעתיד לנסוק לגבהים גבוהים הרבה יותר. ביום שבת האחרון טיפס לראשונה זקארי למקום הראשון במוק דראפט 2024 של ESPN, כשעקף את בן ארצו אלכס סאר שאחז בפסגת הדירוג בחודשים האחרונים – ולא קשה להבין מדוע.

זקארי ריזאשה (18, 2.08 מ') נחשב לפורוורד מגוון שמסוגל לעשות פחות או יותר הכל על הפרקט. באפריל שעבר הצהיר בעלי וילרבאן טוני פארקר כי הקבוצה תיבנה סביבו ("הוא הולך להתפוצץ, לא רואה למה שלא ייבחר ראשון בדראפט"), סביב נאנדו דה קולו וז'ופרי לוברן, אולם ילד הפלא לא היה מרוצה מהיחסים עם המאמן טי ג'יי פארקר, דרש לעבור בהשאלה, ומראה משבוע לשבוע בבורק עוד ועוד ניצוצות – גם בהגנה, ובשבועות האחרונים גם בהתקפה.

"הוא עלה למקום הראשון בדירוג שלנו בזכות התפוקה יוצאת הדופן שלו, היעילות והיציבות שלו בקבוצה שמדורגת שנייה גם בליגה הצרפתית וגם ביורוקאפ", כתב מומחה הדראפט ג'ונתן גבעוני ב-ESPN. "הוא קולע 46 אחוז מחוץ לקשת ובדרך כלל שומר על השחקן הכי טוב של היריבה, תוך שהוא מסוגל להחליף ולשמור על עמדות 1 עד 5 בפיק אנד רולים. הוא מתחיל להראות גם ניצוצות של ניהול משחק, וזה ראוי לציון, בהתחשב בכל הדרכים האחרות בהן הוא משפיע על המשחק. כל קבוצת NBA יכולה להיעזר בו".

לאחרונה קיבל ילד הפלא זימון בכורה לנבחרת צרפת הבוגרת, בה הוא עתיד לרשום הופעות בכורה בהמשך החודש במסגרת מוקדמות היורובאסקט. בליגה המקומית הוא מעמיד העונה ממוצעים של 10 נקודות 3.5 ריבאונדים ו-1.0 אסיסטים למשחק, וביורוקאפ 13.1 נקודות, 3.6 ריבאונדים ו-1.1 אסיסטים לערב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי