קטש הזהיר: "יהיה רע מאוד מבחינתנו אם נחשוב שיהיה משחק קל"

play
מנהיגים יכולים ללמוד ממנו. עודד קטש | GettyImages, Roberto Finizio
תקציר כדורסל ספרדי: מלאגה – ריאל מדריד 87:81 02:14

מאמן מכבי תל אביב הדגיש כמה חשוב המפגש עם וילרבאן (שלישי, 21:05), שלל את האפשרות שסורקין ישוב השבוע ("הלוואי, אבל לא נראה לי") ופירגן לנועם יעקב: "פילס את הדרך לרוטציה והוכיח שהוא ראוי"

(גודל טקסט)

בפעם האחרונה לעונת היורוליג הנוכחית, לפחות עד הפלייאוף אם תעפיל אליו, מכבי תל אביב תתייצב לשבוע של שני משחקים ביורוליג. הראשון ייערך מחר (שלישי ,21:05) בבלגרד כשהצהובים יארחו את וילרבאן ויקוו להמשיך ברצף הניצחונות שנמשך מאז ה-8 בפברואר בכל המסגרות. האלופה הישראלית מדורגת תשיעית בטבלה עם 16 ניצחונות ו-13 הפסדים, לעומת הצרפתים שבמקום הלפני-אחרון עם שבעה ניצחונות ו-22 הפסדים.

מכבי תל אביב קיימה בארץ את האימון המסכם בשעות הצהריים המוקדמות, לפני הטיסה לבלגרד אחר הצהריים, כשמחר תערוך אימון קליעות בסרביה. רומן סורקין ימשיך להיעדר, אבל עשוי לשוב לפעילות בקרוב.

הצהובים יודעים שלמרות רצף הניצחונות, הם עדיין במרחק משמעותי מהמקום השישי הנכסף שמקנה כרטיס ישיר לפלייאוף בסיום העונה הסדירה, ללא צורך לשחק בפלייאין. המרחק ממנו עומד על שני משחקים וחצי כשנותרו חמישה מחזורים לסיום העונה. מנגד, המרחק של מכבי תל אביב מהמקום ה-11 שמוביל להדחה סופית מהפלייאוף הוא שלושה משחקים וחצי, כך שניצחון על וילרבאן יקרב את עודד קטש ושחקניו באופן משעותי להמשך השתתפות במפעל הבכיר באירופה מעבר לעונה הסדירה.

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש
מאמן מכבי תל אביב עודד קטש | ברני ארדוב

עודד קטש התייחס למשחק החשוב מול הצרפתים ופירגן לנועם יעקב: "הרבה קבוצות התקשו מול וילרבאן. זאת קבוצה טובה יותר מהתוצאות שלה, בטח אחרי חילופי המאמנים. הם בכושר טוב, ניצחו שני משחקים יפים בבית לאחרונה וגם נגד פנאתינייקוס בחוץ הם 35 דקות היו טובים. זה יהיה רע מאוד מבחינתנו אם נחשוב שיהיה משחק קל. יש להם את דה קולו ופאל שהם דומיננטים. אנחנו צריכים להיות מאוד מרוכזים, כי שבוע משמעותי לפנינו. לא מסתכלים יותר משבוע קדימה. מאוד קרובים לסוף, יהיה מאוד קשה לתקן מעידות אז צריך להיות מרוכזים. נועם יעקב? מאוד מרשים מה שהוא עושה שם. הוא פילס את הדרך שלו לרוטציה והוכיח שהוא ראוי לזה. משחק בצורה בוגרת ומרשימה, פשוט ויעיל. שמח בשבילו. לא יצא לי לאמן אותו, אבל כולם אומרים שהוא ילד מקסים".

למרות המומנטום הנהדר, קיים חשש אצל הצהובים מירידת מתח מסוימת כפי שהייתה במשחק הבית נגד הפועל עפולה במוצאי השבת האחרונה. במועדון הזהירו את השחקנים בימים האחרונים כי אם לא יבואו בפוקוס מלא ובאנרגיות הנכונות מהפתיחה, הם עלולים להסתבך נגד וילרבאן שהקשתה עליהם מאוד גם בסיבוב הראשון ביורוליג.

רומן סורקין מכבי תל אביב
לא צפוי לחזור השבוע. סורקין | אודי ציטיאט

לאחר המשחק תצא מכבי תל אביב למינכן לקראת המשחק השני בשבוע הכפול, שייערך לראשונה רק ביום שישי, כלומר בהפרש של שלושה ימים מקודמו.

גם לקראת המשחק בגרמניה, קטש שם דגש על היריבה הקשה: "באיירן זאת קבוצה שנבנתה מחדש ועם הזמן הם משחקים הרבה יותר טוב. ז'לגיריס מאוד התקשו מולם התקפית. יש להם הרכבים הגנתיים טובים יותר. סורקין? הלוואי והיינו רואים אותו חוזר, אבל לא נראה לי".

נועם יעקב, שחקן וילרבאן
נועם יעקב, שחקן וילרבאן | אימג'בנק GettyImages, Borja B. Hojas

כמו בשנים האחרונות, גם העונה וילרבאן לא איימה לתפוס את אחד הכרטיסים לפלייאוף היורוליג. הקבוצה שהחליפה כבר שלושה מאמנים העונה ניצחה במחזור שעבר את אנאדולו אפס בבית, ולפני כן גברה גם על אולימפיה מילאנו בצרפת, אולם בחוץ הפסידה שבעה משמונת המשחקים האחרונים ולכן מכבי תל אביב מגיעה כפייבוריטית ברורה נגדה.

לווילרבאן מספר שחקני מפתח, ביניהם הרכז פאריס לי, הפורוורד מייק סקוט ושחקן הפנים ז'ופרי לוברן, אך מנקודת מבטם של חובבי הכדורסל הישראלי השם המעניין ביותר בשורותיה הוא זה של נועם יעקב, שאמנם רושם בממוצע רק 2.4 נקודות למשחק ב-21 משחקי יורוליג, אך בארבעת משחקיו האחרונים מקבל הרבה יותר הזדמנויות ומחזיר עם 8.5 נקודות ו-3 אסיסטים ב-20 דקות בממוצע למשחק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי