אולימפיאקוס הבטיחה מקום בפלייאוף, מונאקו התקרבה לטופ 4

play
פייבוריט. פיטרס | אימג'בנק GettyImages, Nikola Krstic/MB
אוהדי ברצלונה מפגינים לפני המשחק נגד מכבי תל אביב 00:51

מכבי תל אביב החזיקה אצבעות לכוכב האדום, אבל הסרבים נכנעו בביתם 89:86 ליוונים. הצרפתים גברו 66:69 על ז'לגיריס, ולנסיה הובסה בביתה והיא על סף הדחה

(גודל טקסט)

המחזור ה-33 והלפני אחרון ביורוליג יצא לדרך היום עם ארבעה משחקים וסיפק תמונה ברורה לקראת הפלייאין. אולימפיאקוס ניצחה בחוץ את הכוכב האדום וביססה את מעמדה במקום השישי, בעוד שמונאקו ניצחה את ז'לגיריס ושמרה על סיכוי למקום השני. ולנסיה התבזתה מול וילרבאן והודחה בעוד שפרטיזן ניצחה את אלבה ברלין ויכולה להשתחל לפלייאין במחזור הסיום.

הכוכב האדום בלגרד – אולימפיאקוס 89:86

מכבי תל אביב התפללה לניצחון של הסרבים, אבל אולימפיאקוס הפכה ברבע האחרון, ניצחה והבטיחה מקום בין שש הראשונות והותירה את הצהובים להחזיק אצבעות לאנאדולו מחר נגד פנרבחצ'ה, בתנאי שינצחו הערב בברצלונה כמובן. האורחת הייתה טובה יותר וכבר עלתה ליתרון דו ספרתי ברבע הראשון, אבל ככל שנקפו הדקות היו אלו המקומיים שחזרו למשחק ובזכות שלשה של מילוש תאודוסיץ' עם הבאזר ירדו מהרבע השלישי ביתרון 63:64. הבעיה של הכוכב שלא היו לה פתרונות מול מוזס רייט, הביג-מן שחתם בינואר וקלע 16 נקודות ברבע האחרון, כולל שלשה ראשונה העונה כשנותרו 16 שניות לסיום ובזכותה אולימפיאקוס עלתה לשלוש נקודות יתרון. בולומבוי והאנגה עם 19 נקודות כל אחד הובילו את קלעי הכוכב, רייט כאמור סיים עם 20 עבור אולימפיאקוס ו-12 הוסיפו ווקאפ ופפאניקולאו.

מונאקו – ז'לגיריס קובנה 66:69

משחק צמוד יחסית היה גם בצרפת, אם כי מונאקו הובילה לכל אורך המשחק, ניצחה והבטיחה מקום בין 6 הראשונות, במקרה של מונאקו, היא למעשה עשתה צעד ענק לעבר הבטחת מקום בטופ 4. מייק ג'יימס "הסתפק" ב-18 נקודות ואת הליטאים הוביל קינן אוואנס עם 17 נקודות ו-5 אסיסטים, כולל שלוש קליעות עונשין רצופות שבהן דייק בשניות סיום, וכך הצליחה ז'לגיריס להתקרב למונאקו במשחק שבו פיגרה לכל אורכו, אבל לא מעבר והפסידה אחרי שלושה ניצחונות רצופים ויכולה לשכוח מהפלייאין.

שחקן אולימפיאקוס אלק פיטרס
פייבוריט. פיטרס | אימג'בנק GettyImages, Nikola Krstic/MB

אלבה ברלין – פרטיזן בלגרד 94:83

ניצחון חוץ רביעי בלבד העונה לחבורה של אוברדוביץ', ששמרה על סיכוי לתפוס את המקום העשירי במחזור הסיום כשמנגד אלבה נחלה הפסד עשירי רצוף ותסיים את העונה העגומה שלה במקום האחרון. ג'יימס ננאלי (19) הוביל חמישה שחקנים בדאבל פיגרס אצל הסרבים, שהובילו ב-13 הפרש כבר במחצית ושמרו על היתרון. זאק לידיי שחזר מפציעה הוסיף 14. מאט תומאס הוביל מנגד עם 16 נקודות שהיו רחוקות מלהספיק.

ולנסיה – וילרבאן 98:69

הפסד שביעי בשמונה משחקים לוולנסיה, שפשוט התבזתה בבית שלה מול אחת הקבוצות החלשות במפעל ואיבדה כמעט כל סיכוי להעפיל לפלייאין. הצרפתים, שחסרו כמה שחקני מפתח, קלעו 52 נקודות במחצית הראשונה, אבל הבריחה הגדולה הגיעה ברבע השלישי שהסתיים ב-7:27 הזוי לאורחים. ג'ופרי לוברן (21) ונאנדו דה קולו הוותיק (19) הובילו את הצרפתים, שהודחו מזמן אבל השיגו את ניצחונם הכי מרשים העונה. נועם יעקב היה שותף בכיר לניצחון הזה כששיחק 17 דקות ותרם 2 נקודות ו-4 אסיסטים. כריס ג'ונס קלע 18 לספרדים, שיאבדו סיכוי לתפוס את המקום העשירי אם אנאדולו אפס תנצח מחר את פנרבחצ'ה. הפסד של אפס ישאיר להם סיכוי קלוש במחזור הסיום נגד פרטיזן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי