האחת נפיצה, האחרת בקריסה: הכירו את באסקוניה ו-וירטוס בולוניה

play
מרכוס הווארד, טוקו שנגליה | GettyImages
תקציר: באסקוניה – ברצלונה 96:103 02:39

כשמרכוס הווארד מתחמם הבאסקים מסוגלים לנצח כל קבוצה באירופה, בעוד האיטלקים בצניחה חופשית ולא ניצחו אף יריבה חזקה ב-2024. הכירו את היריבות האפשריות של מכבי תל אביב בקרב הפלייאין

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב סיימה הערב (חמישי) את העונה הסדירה ביורוליג עם ניצחון על מילאנו, במשחק חסר חשיבות עבור הצהובים שסיימו במקום השביעי. עודד קטש ושחקניו יפגשו עם "ביתיות" בפלייאין בבלגרד ביום שלישי הבא את המנצחת בין באסקוניה ו-וירטוס בולוניה, שייפגשו מחר לקרב ראש-בראש על המקום השמיני בטבלה. נזכיר: המנצחת במשחק בין המקום השביעי למקום השמיני תעפיל לרבע הגמר מהמקום השביעי, ותפגוש בפלייאוף את המדורגת שנייה – פנאתינייקוס.

גם אם מכבי תל אביב תפסיד לבאסקוניה או וירטוס, יהיה לה צ'אנס צ'אנס נוסף לקטוף את הכרטיס האחרון לפלייאוף, כשתפגוש ביום שישי הבא את המנצחת במשחק בין מקומות 9 ו-10 (אנאדולו אפס מול המפסידה במשחק בין באסקוניה ו-וירטוס). המנצחת שם תפגוש ברבע הגמר את ריאל מדריד האימתנית.

ג'וש ניבו, שחקן מכבי תל אביב
ג'וש ניבו, שחקן מכבי תל אביב | אתר רשמי, Djordje Kostic

באסקוניה

עדות לכמה באסקוניה מסוכנת ניתן היה לקבל אמש, כשהבאסקים ניצחו את אלופת אירופה ומוליכת הטבלה ריאל מדריד 91:95 בחוץ, עם עוד הצגה בלתי נשכחת של מרכוס הווארד (35 נקודות, 7 מ-12 ל-3). כשאחד הצלפים הגדולים ביבשת נראה כך, באסקוניה מסוגלת לנצח כל קבוצה – היו לו העונה 35 נקודות גם מול וילרבאן, 33 מול מונאקו ו-32 מול הכוכב האדום.

גם מכבי תל אביב סבלה מנחת זרועו – בסיבוב ה-15 ראתה אותו צולף 19 נקודות, אך הצליחה לנצח 81:89. במפגש החוזר הווארד כבר הפציץ 26 ב-23 דקות, והוליך את באסקוניה ל-82:92. אולם כשמלך הסלים של המפעל (19 נקודות בממוצע למשחק, עקף לאחרונה את מייק ג'יימס) נעצר, באסקוניה פגיעה: היא הובסה בשבועות האחרונים ב-21 הפרש מול אנאדולו אפס וב-18 הפרש מול ז'לגיריס.

באסקוניה התאוששה מפתיחת עונה של 4:1 ביורוליג כדי לחזור למאבקי הפלייאוף והפלייאין, אך בחודש האחרון היא עומדת על מאזן 5:5. מלבד הווארד, השחקנים הבולטים הנוספים בסגל של שועל הקרבות הוותיק דושקו איבנוביץ' הם קודי מילר-מקינטייר, שביסס עצמו כאחד הווינרים הגדולים במפעל העונה, צ'ימה מונקה ומאט קוסטלו.

לורנזו בראון מכבי תל אביב
לורנזו בראון מכבי תל אביב | אתר רשמי, באסקוניה

וירטוס בולוניה

עד לפני כחודשיים היא היתה הפתעת העונה ביורוליג, אולם בעשרת המשחקים האחרונים וירטוס עומדת על מאזן עגום של שמונה הפסדים לצד שני ניצחנות בלבד – גם לנועלת הטבלה אלבה ברלין יש מאזן גרוע יותר (10:0. גם הכוכב האדום על 8:2).

העונה הדרמטית החלה עם פיטוריו המפתיעים של סרג'יו סקאריולו, כשלנעליו נכנס לוקה באנקי. הציפיות היו צנועות יחסית – אשתקד סיימה וירטוס במקום ה-14 – אולם בשבועות הראשונים האיטלקים הדהימו, ומצאו עצמם במאזן 1:5, כולל ניצחון ב-24 הפרש על מונאקו.

העניינים החלו להתיישר בשבועות שחלפו, ומאז תחילת 2024 וירטוס נמצאת בצניחה חופשית. בשבועות האחרונים היא הובסה בדיוק ב-15 הפרש מול מילאנו, הכוכב האדום, ז'לגיריס וריאל מדריד, ובארסנל שלה ניתן למצוא גם תבוסה ב-27 הפרש לברצלונה. למעשה, הניצחונות היחידים של וירטוס השנה ביורוליג היו על באיירן מינכן, אלבה ברלין, וילרבאן, פרטיזן בלגרד ו-ולנסיה.

שחקן מכבי תל אביב ג'ון דיברתולומיאו מול שחקן וירטוס בולוניה בראיינט דאנסטון
תשע נקודות בשישה משחקים, ועוד 16 אתמול. ג'ון דיברתולומיאו מבלבל את הבולונזים | אתר רשמי, Dragan Tesic

במסגרת התקופה העגומה הזו חטפו האיטלקים 95:78 ממכבי תל אביב בינואר השנה, אך בסיבוב הראשון רשמו 90:100 בבולוניה. טוקו שנגליה (14.6 נקודות למשחק) ומרקו בלינלי (14.3) הוותיקים ממשיכים להוביל את הקבוצה, בעוד אקס מכבי תל אביב אנטה ז'יז'יץ' ממשיך להיות שחקן שולי בלבד – רק פעם אחת העונה שותף למעלה מ-20 דקות במשחק אחד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי