פיני גרשון: "עתמאן מדבר יותר ממה שהוא מנהל משחק. כולו משדר לחץ"

play
מדבר הרבה, עושה מעט. עתמאן | GettyImages, Nikola Krstic/MB Media
צפו: אוהדי מכבי תל אביב נגד דימיטריס ינאקופולוס הבעלים של פנאתינייקוס 00:33

המאמן האגדי עקץ את פאו אחרי ההפסד: "מכבי ת"א טובה יותר גם בלי בולדווין". קטש ימצא קבוצת יורוליג אחרת? "המצב הפוליטי לא עוזר"

(גודל טקסט)

פיני גרשון חווה מקרוב קרבות אדירים מול פנאתינייקוס – גם כמאמן מכבי תל אביב וגם כמאמן אולימפיאקוס – ואחרי שצפה בניצחון 83:85 של הצהובים אמש (שלישי), הוא משוכנע שהפעם מכבי תל אביב מסוגלת וגם צריכה לעשות את זה ולעלות על חשבונה לפיינל פור.

"מכבי קבוצה יותר טובה, בטח עם בולדווין. היום היא הוכיחה שהיא קבוצה טובה יותר מפאו, גם בלעדיו", ניתח גרשון בסיום המשחק בפודקאסט מבית "All IN" לצד אהרל'ה ויסברג. לדבריו של גרשון, "אם בולדווין חוזר למשחק 4, זה בוסט אדיר למכבי. אם הוא חוזר כמו שצריך, תהיה לזה השפעה פסיכולוגית גדולה מאוד, גם אם הוא לא יקלע המון".

גרשון מאמין ש"התוצאה הסופית די שוברת מבחינת פנאתינייקוס, אבל מצד שני הקאמבק בדקות הסיום יכול לתת להם תחושת מסוגלות. במשחק הבא הם יאמינו שהם יכולים לנצח בכל מצב. בכל מקרה, בשורה התחתונה אני חושב שהם איבדו את הביטחון. אני ראיתי היום שחקן של 3.5 מיליון יורו בלי ביטחון בכלל. לסלוקאס יש המון ניסיון, אבל הוא איבד את כל הביטחון".

מאמן פנאתינייקוס ארגין עתמאן
מדבר הרבה, עושה מעט. עתמאן | GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

הכל על הניצחון הדרמטי של מכבי תל אביב

40 דקות מפיינל פור: מכבי ת"א ניצחה את פנאתינייקוס 83:85 ועלתה ל-1:2 עודד קטש: "זה היה משוגע בסוף". בראון: "מדהים, אנרגיה מחשמלת" פאו שוב נגד השופטים, הבעלים השתולל: "הופכים אותנו לזונות!" נאן הצטרף לביקורת: "שריקות מפוקפקות, כולם ראו מה קרה"

גרשון אף עקץ את מאמן פאו ארגין עתמאן על התנהלותו לאורך כל הסדרה. "עתמאן דיבר יותר ממה שניהל. אני מבין את הלחץ, אבל הוא יותר קרוב לאמן בטורקיה בעונה הבאה מאשר ביוון. איפה עתמאן יאמן בעונה הבאה, זה כבר תלוי יותר במכבי מאשר בו. אני לא רוצה להיכנס לפוליטיקה, כי זו שטות. הוא וינאקופולוס המציאו סיפור בניסיון להפעיל לחץ על השופטים, אבל ההתנהלות של פנאתינייקוס בשנים האחרונות לא עושה ליורוליג חשק ללכת לקראתם. עתמאן משדר לחץ, ומדבר מתוך לחץ. יש בפאו כמה שחקנים שלא רוצים שהוא יהיה המאמן. היום למשל הוא לא ניהל את המשחק. הוא ישב על הספסל בחוסר מעש, וזה מעביר מסר לא טוב לשחקנים. מאמן צריך לעמוד ולהיות אקטיבי תמיד, כדי שהשחקנים ירגישו שהוא לצידם".

לסיכום, התייחס גרשון לאפשרות שעודד קטש, לו מניות רבות בהצלחה של מכבי תל אביב, יעבור בקיץ – אחרי שחוזהו יסתיים – לקבוצת יורוליג אחרת. "מסתבר שהמצב הפוליטי לא עוזר לקטש למצוא כרגע. בטורקיה הוא לא יוכל לאמן, בספרד גם לא, ובשאר הקבוצות, אולי חוץ מוירטוס, יש כבר מאמן סגור לעונה הבאה. הוא לא ילך לקבוצות קטנות ביורוליג. מונאקו לא אופציה מבחינתו לדעתי. נוח למייק ג'יימס עם סשה אוברדוביץ', גם אם היחסים בינו לא טובים במיוחד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי