אין להם קייס: הערעור של פנאתינייקוס על התוצאה צפוי להידחות

play
שחקן מכבי תל אביב לורנזו בראון לפני שחקן פנאתינייקוס ג'ריאן גרנט | אתר רשמי, Djordje Kostic
דימיטריס ינאקופולוס הבעלים של פנאתינייקוס משתולל באינסטגרם 00:25

ההבדל בין החוקה של פיב"א לתקנון השיפוט ביורוליג אמור לפעול לטובת מכבי ת"א. לורנזו בראון עוקץ את פאו ומשבח את קליבלנד: "קוואי של היורוליג"

(גודל טקסט)

ביום שאחרי הדרמה במשחק 3 בין מכבי תל אביב לפנאתינייקוס, גם ביורוליג נדרשים לנתח את דקות הסיום. כזכור, פנאתינייקוס הגישה תלונה רשמית ליורוליג וערערה על התוצאה במשחק, אחרי שלטענתה שתי טעויות שיפוט קריטיות הכריעו את המשחק לטובת מכבי תל אביב.

ב"באסקטניוז" התחקו אחר ספרי החוקים, וניסו לבדוק האם יש בסיס לטענות של פנאתינייקוס, והאם אכן ישנה אפשרות למשחק חוזר כפי שהיוונים דורשים. בקצרה, התשובה היא שאין קייס.

תחילה, ל"טעות" הראשונה בה השופטים פספסו כביכול נגיעה של ג'וש ניבו בקו החוץ כשנותרו 55 שניות לסיום. בתחילת המהלך ניבו לא נוגע בקו ולמעשה משתלט על הכדור באופן חוקי. אם ישנה נגיעה בקו, היא מתרחשת בזמן שניבו זורק את הכדור על מתיאס לסור – אולם אין מספיק זוויות צילום שמאשרות זאת ובכל מקרה, תקנון השיפוט ביורוליג לא מאפשר לקבוצה לערער על החלטת שופט שלא נשרקה, אלא אם מדובר בחשד לעבירה בלתי ספורטיבית. כך או אחרת, תקנון היורוליג מציין בבירור שלא ניתן לקיים משחק חוזר על סמך החלטות שיפוט.

מתיאס לסור שחקן פנאתינייקוס
פאו תצליח לחזור מזה? לסור | אימג'בנק GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

שנית, התביעה של פנאתינייקוס מתייחסת לכדור הביניים שנפסק אחרי שלורנזו בראון נחסם על ידי מתיאס לסור כשנותרו 15 שניות לסיום. תחילה שרק השופט לחסימה בלתי חוקית ואישר למכבי תל אביב שתי נקודות, אולם אחרי צפייה במסך השריקה שונתה והוחלט על כדור ביניים. מכבי תל אביב זכתה בכדור הביניים וקיבלה שעון של 14 שניות – למרות שבהתקפה הקודמת נותרו לה רק 3.8 שניות.

על פניו, במקרה המדובר יש מידה של צדק בטענות של פנאתינייקוס, משום שהחוקה בפיב"א מציינת בבירור שבמקרה כזה, מכבי תל אביב לא הייתה אמורה לקבל שעון של 14 שניות, אלא להתחיל את ההתקפה כשנותרו לה 3.8 שניות בלבד. ואולם, התקנון העדכני של היורוליג ששונה לאחרונה, דן בדיוק במקרים כאלה – ופוסק שיש לאפשר לקבוצה שעון של 14 שניות, כך שהשופטים בפיוניר קיבלו את ההחלטה הנכונה.

"בהתבסס על החוקים ביורוליג, הערעור של פנאתינייקוס צפוי להידחות", פסקו ב"באסקטניוז".

שחקן מכבי תל אביב לורנזו בראון
התעלה במאני טיים. לורנזו בראון | אימג'בנק GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

מי שהתייחס לטענות של פאו הוא לורנזו בראון, שאמר ל"באסקטניוז": "לדעתי החסימה של לסור בכלל לא הייתה חוקית. לתחושתי, היינו צריכים לקבל שתי נקודות במהלך הזה. בכל מקרה, אני לא מבין מה יש להתעכב על זה. תמיד יהיו תלונות על השופטים, בשני הצדדים. לחפור ולהתעסק בזה שוב ושוב זה בזבוז זמן מבחינתי, אני לא מצליח להבין את זה".

בראון אף החמיא לאנטוניוס קליבלנד, ששוב הציג משחק הגנה משובח. "כבר אמרתי את זה בעבר – AC הוא קוואי לאונרד של היורוליג. אין אף שחקן כמוהו. הוא מסוגל לעשות הכל, שלשות, מהלכים של אתלטיות. אני מאוד מחזיק ממנו. הוא עומד להרוויח הרבה מאוד כסף ביורוליג בשנים הבאות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי