בולדווין השתתף ברוב האימון, החלטה סופית תתקבל בסמוך למשחק 4

play
ווייד בולדווין, שחקן מכבי תל אביב | אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, מכבי Playtika תל אביב
עודד קטש, מאמן מכבי תל אביב מדבר לפני משחק מספר 4 בסדרה נגד פנאתינייקוס 01:30

גארד מכבי תל אביב התאמן לצד חבריו, אך לא באופן מלא וכשירותו בספק למפגש הבא עם פנאתינייקוס, שעשוי להבטיח כרטיס לפיינל פור היורוליג (חמישי, 21:45). מאות אוהדים נוספים יגיעו לבלגרד. קטש: "מגיע לנו להיות כאן, אסור לחשוב שיש משחק 5"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תוכל לשים קץ לעשור ללא הופעות בפיינל פור היורוליג כשתארח מחר (חמישי, 21:45) את פנאתינייקוס במשחק הרביעי בסדרת רבע גמר הפלייאוף. הצהובים, שמובילים 1:2 בסדרה אחרי הניצחון הגדול 83:85 במשחק השלישי, ינסו לגמור את הסיפור בבלגרד ולהימנע ממשחק חמישי באתונה, שישוחק אם היוונים יצליחו לנצח בהיכל פיוניר.

מכבי חזרה היום להתאמן בבירת סרביה אחרי שהשחקנים קיבלו את הבוקר למנוחה. האימון לא אינטנסיבי מדי מבחינה פיזית, על מנת שהשחקנים יגיעו כמה שיותר טריים וחדים למשחק החשוב מחר. סימן השאלה הגדול ממשיך להיות סביב ווייד בולדווין שלא שיחק בשני המשחקים האחרונים בסדרה, ובמכבי מתקדמים איתו מיום ליום. נכון לעכשיו, הסיכוי שישותף במשחק הרביעי לא גבוה במיוחד. הגארד השתתף הערב ברוב האימון, שלמעשה היה אמור להוות עבורו מבחן כשירות, אך לא השלים אותו ב-100%, כך שההחלטה האם לכלול אותו בסגל תתקבל בסמוך למשחק, כפי שהיה בשני המשחקים הקודמים בסדרה.

באימון אמר רומן סורקין: "פאו יבואו לשחק יותר חזק מחר, הם רוצים לנצח בדיוק כמו שאנחנו רוצים. אנחנו מתכוננים למשחק פיזי ואגרסיבי על כל הקופה, גם לנו וגם להם. אנחנו נצטרך להיצמד לתוכנית המשחק שלנו והפעולות הקטנות חשובות מאוד, כי מחר זה יהיה משחק של מי רוצה יותר".

הצהובים היו מרוצים מהיכולת שהפגינו לאורך רוב שלבי ההתמודדות אמש, וגם מהאופי שהראו השחקנים בדקות הסיום כשהצליחו לשמור על הניצחון למרות הקאמבק הגדול של פאו. בצד המקצועי הבהירו במכבי כי הם סומכים מאוד על תמיר בלאט, שרשם משחק פחות טוב אתמול, וכי יש לו את מלוא הגיבוי להמשיך ולקבל את ההחלטות ולהוביל את הקו האחורי לצד לורנזו בראון במקרה שבולדווין ימשיך להיעדר.

שחקני מכבי תל אביב באימון בבלגרד
מכבי תל אביב באימון המסכם בבלגרד. ניצחון מפיינל פור | אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, מכבי Playtika תל אביב

במועדון המשיכו לשמור על שקט יחסי בנוגע למתקפה של ראשי פנאתינייקוס, בראשות הבעלים דימיטריס ינאקופולוס, הפעם על החלטות השיפוט שלדבריו הכריעו את המשחק השלישי. במכבי תל אביב סיפרו כי לאחר שנגררו לויכוחים בעונה שעברה נגד מונאקו, הם יותר מנוסים ויודעים שדבר כזה יכול להוציא את השחקנים מהדרך שלהם, ולכן ממשיכים לשמור על שקט.

בצוות המקצועי מדברים על האפשרות שפנאתינייקוס תעשה שינוי מחר, ונותנים הרבה קרדיט ליוונים למרות שהצהובים טובים מהם משמעותית במהלך הסדרה הזאת. במכבי זוכרים כיצד ב-2012 הם ראו את הפיינל פור בכיס שלהם, אלא שבמשחק הרביעי בסדרת רבע הגמר התעוררה פנאתינייקוס וגנבה בחזרה את הביתיות בדרך לפספוס כואב במיוחד של הקבוצה של דיוויד בלאט דאז.

על אף העובדה שלמכבי תל אביב מותר להכניס אלף צופים למשחק מחר, במשחק השלישי בסדרה היו מעט יותר מהכמות הזאת ועד מחר צפויים להגיע כמה מאות אוהדים נוספים לבלגרד, בתקווה שיוכלו להיכנס לאולם.

"התגעגענו לשחק מול הקהל", הוסיף סורקין, "אנחנו רואים אותם בליגה, אבל זה כיף שהם באו לפה ואנחנו גם מודים למשטרה הסרבית שאישרה להכניס יותר קהל".

ישחק או לא ישחק? בולדווין הערב באימון

קטש אמר לפני האימון: "היום זה יום לעשות התאמות ולהירגע קצת. לאורך השנתיים האלה, כשהיינו עם הגב אל הקיר ובמשחקים שחייבים לנצח, לרוב היינו שם, לפחות מבחינת האנרגיות. לכן אסור לנו לחשוב שיש משחק 5. מחר זה משחק של להיות או לחדול מבחינתנו, זו הגישה.

על עצירת קוסטאס סלוקאס: "אנחנו משחקים מול קבוצה עם כמה נשקים משמעותיים. במשחק הראשון זה היה לסור, בשני סלוקאס ואתמול נאן. יש להם הרבה יכולות. כשזה לא הולך וזה לא הולך, אז קם וילדוסה מהספסל ופפאפטרו שהחליף את הרננגומס, זו קבוצה עם המון כסף. אנחנו מצליחים לייצר את הדברים שאנחנו עושים טוב כקבוצה, עשינו קצת התאמות במשחק 3. סלוקאס מספיק מנוסה למצוא את הדרך להגיב, נצטרך להיות גמישים".

כשנשאל המאמן לאיזו תגובה הוא מצפה מפנאתינייקוס, השיב: "כמו במשחק 2. כל המשחקים היו אינטנסיביים ומאוד אגרסיביים, כמו שפלייאוף צריך להיות. אנחנו צריכים להיות מוכנים. במשחק 2 איבדנו קצת מהאגרסיביות והם ניצחו אותנו בנקודות 'זולות'. אתמול עשינו עבודה גדולה באספקט הזה, אנחנו צריכים להמשיך ולשחק בביטחון וליהנות. מגיע לנו להיות כאן, אנחנו שמחים להיות כאן. אם נעלה וניתן הכל, בכל מקרה לא נפסיד".

ההתמודדות עם מתיאס לסור: "הוא גבוה מהדומינטיים ביורוליג, לנו יש שלושה כאלה עכשיו שרומן חזר. אנחנו צריכים לנצל את היתרון הזה שיש לנו עליהם, זה כבר משחק רביעי שלסור משחק המון דקות. צריך לבוא מאוד מרוכזים ואגרסיביים. הוא שחקן שאוהב מגע ועושה הרבה פעולות, אתמול עשינו עבודה יותר טובה נגדו".

קטש הוסיף: "יש התרגשות ולחץ כמו בכל משחק, צריכים לתעל את כל התחושות האלה לאנרגיות, להיות משוחררים ולשחק את המשחק שלנו, וגם ליהנות מהאירוע. ונקווה שנצא עם התוצאה הרצויה".

לסיום הסביר לגבי בולדווין: "הוא עושה סוג של מבחן כשירות. זו פעם ראשונה שהוא יתאמן על המגרש, נראה איך הוא ירגיש".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי