בעד קטש, נגד עתמאן – גם באירופה: "קל יותר להזדהות עם מכבי ת"א"

play
מאמן מכבי תל אביב עודד קטש | GettyImages, Nikola Krstic/MB Media
הדיווח של אהרל'ה ויסברג מאתונה 01:19

הכתב הבכיר מייחל להפסד יווני במשחק 5, ומשווה את פאו ל"סופר-קבוצות" שנכשלו ב-NBA: "הם מנצחים בזכות כישרון, מכבי ת"א בזכות כימיה"

(גודל טקסט)

עיניהם של חובבי הכדורסל האירופי יהיו נשואות הערב (שלישי, 21:15) לאתונה, שם יערך המשחק החמישי והמכריע של מה שכבר הוגדרה בתור "הסדרה הטובה ביותר של רבע הגמר" בפלייאוף היורוליג. מצד אחד פנאתינייקוס העשירה ועמוסת הכוכבים, ומצד שני מכבי תל אביב שתגיע כאנדרדוג מובהק, ללא ווייד בולדווין הפצוע ומול קרוב ל-20 אלף אוהדים משולהבים שידחפו את את היוונים לניצחון.

פאו מחפשת כרטיס לפלייאוף אחרי 12 שנות בצורת, אבל מסתבר שלא רק אוהדי מכבי תל אביב יעודדו דווקא את החבורה של עודד קטש במשחק הגורלי. גם הכתב הספרדי צ'מה דה לוקאס, מומחה ההעברות של הכדורסל האירופי, יחזיק אצבעות לצהובים.

"קשה להאמין שפאו תפסיד, אבל אני מודה שאני מתקשה להתחבר לסגנון שלה", כתב דה לוקאס באתר "Relevo", והשווה את פנאתינייקוס לאחת מה"סופר-קבוצות" ב-NBA, שנבנות על כוכבים ולרוב מציגות כדורסל אינדיבידואליסטי. "הם מנצחים בעיקר בזכות הכישרון, אבל קשה להתחבר לכדורסל הזה. האמירות של עתמאן נגד חואנצ'ו הרננגומס בתחילת העונה ונגד לוקה וילדוזה לפני הפלייאוף לא ממש עזרו לו ליצור כימיה בקבוצה. מה הטעם בלשלם סכומי עתק לשחקנים רק כדי לספסל אותם, ולהשתמש במשחק הרביעי בסדרה ברוטציה של שישה שחקנים?".

מאמן פנאתינייקוס ארגין עתמאן
מדבר הרבה, עושה מעט. עתמאן | GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

דה לוקאס כותב ש"אישית, אני הרבה יותר מזדהה עם הסגנון של מכבי תל אביב. הרבה יותר קל להזדהות עם סגנון כזה. מכבי קבוצה שעובדת קשה מאוד, ועל רקע הנסיבות שלה העונה, היא פיתחה כימיה מיוחדת וחיבור יוצא דופן. אפשר להבחין בזה גם מרחוק. על כך צריך להסיר את הכובע בפני עודד קטש.

"מכבי תל אביב חזקה יותר יחד. היא פיתחה זהות ייחודית על רקע המלחמה בישראל, ובעקבות התלאות שעברה במהלך העונה. אני מקווה שהיא מסוגלת להפתיע".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי