בולדווין כיכב, ניבו נצץ, קטש שלט: ציוני מכבי ת"א ביורוליג

play
שחקני מכבי תל אביב | אתר רשמי, Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography
דגלי פלסטין במשחק של פנאתינייקוס מול מכבי תל אביב 00:35

הגארד המוביל של הצהובים סיים עונה מדהימה, הסנטר הפך לדומיננטי ולורנזו בראון היה שם כשהיו צריכים אותו. ציוני מכבי תל אביב לעונת היורוליג 2023/24, כולל הזר שלא עמד בציפיות ומי שנכנס נהדר לקבוצה

(גודל טקסט)

אחרי ההפסד במשחק החמישי לפנאתינייקוס, בעונה ללא בית ועם מלחמה, מכבי תל אביב שוב סיימה עונת יורוליג ארוכה במרחק נגיעה מהפיינל פור, ולפניכם ציוני העונה לשחקנים ולמאמן:

המצטיינים

ווייד בולדווין – 9

מדובר ככל הנראה באחת העונות הגדולות של שחקן מכבי תל אביב ביורוליג אי פעם. בולדווין השתלט על היורוליג בחודשיים האחרונים של העונה, הפך למכונה של ממש עם סדרה של משחקים מפלצתיים: 28 נקודות נגד ריאל מדריד, 25 נקודות נגד באסקוניה, 26 נגד אנדולו, 30 נגד וילרבאן. כל זה הגיע בחודשיים האחרונים של העונה, לרוב לא הסתיים בניצחונות, אבל בולדווין היה האיש שלקח אחריות במכבי. הוא התגבר על פציעה בפתיחת העונה, על התפוצצות על השופטים במהלכה, והביא את מכבי אל הבאר. אלא שאז גופו בגד בו, הפציעה הראשונה הגיעה, ולאחר מכן ההחלטה התמוהה והפציעה השנייה. אם יישאר בצהוב בעונה הבאה, הוא יגיע רעב מאוד לסיים את מה שפספס העונה.

ג'וש ניבו – 8

את העונה שעברה החל ג'וש ניבו כמי שאמור להיות הגיבוי של אלכס פוית'רס. מהר מאוד הפך לסנטר המוביל של מכבי, והראה לכולם שיש לו את כל החבילה. עם זאת, הפריצה הגדולה שלו הגיעה רק העונה. השורה התחתונה מרשימה מאוד – 11.1 נקודות, 7.1 ריבאונדים ומדד 16.6 ב-23 דקות למשחק. ניבו הפך את עצמו לאחד הגבוהים הטובים ביותר ביורוליג, אולי הגבוה הטוב ביותר ששיחק במכבי מאז סופו, וההצלחה שלו תתורגם לחוזה שמן מאוד בעונה הבאה.

בונזי קולסון – 7.5

כמו ניבו, גם קולסון עשה העונה את קפיצת המדרגה שלו. בפתיחת העונה, ולאחר מכן בריצה הטובה של הצהובים, הוא הציג כמה משחקים מרשימים ביותר שרק הוסיפו לאהבה הגדולה שיש לקהל הצהוב אליו. בניגוד לניבו, שהמשחק של מכבי מגיע הרבה מאוד אליו, לקולסון, כולל בפלייאוף, היו תקופות שהכדור פשוט לא עבר דרכו. זה הסתיים עם מספרים פחות טובים בתקופה מסוימת, אבל בשורה התחתונה הוא רשם עונה נהדרת, ובמכבי מקווים כי לא יהיו תקלות וימשיך לעונה שלישית.

לורנזו בראון – 7.5

בשורה התחתונה, לורנזו בראון רשם עוד עונה טובה מאוד. זה נכון שלאורך חודשיים במהלך העונה הגארד של מכבי לא פגע, הלך אחורה בעוד ווייד בולדווין הפך לכוכב הגדול של הקבוצה ואולי של היורוליג כולו. אלא שבראון היה שם בשביל מכבי בדיוק כשהיא הייתה צריכה אותו – בפתיחת העונה כשבולדווין היה פצוע הוא הרים את המשחק שלו והיה אגרסיבי, וברגעי ההכרעה של העונה מאז הפלייאין עם התצוגה הנהדרת נגד באסקוניה ועד למשחקי הפלייאוף כשהוא לקח אחריות.

ווייד בולדווין שחקן מכבי תל אביב בחימום
ווייד בולדווין שחקן מכבי תל אביב בחימום | אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, מכבי תל אביב

עונה טובה מאוד

תמיר בלאט – 6.5

מעטים השחקנים הישראלים שנכנסים למכבי תל אביב בעונת הבכורה שלהם ומצליחים מיד להפוך לחלק משמעותי. תמיר בלאט, למרות שעלה מהספסל כל העונה, סיים את העונה עם ממוצע של 7 נקודות ו-4.8 אסיסטים למשחק, הוא לא פחד לקחת אחריות גם במאני טיים והוכיח שמקומו כשחקן בכיר ברוטציה של הצהובים הוא בזכות ולא בחסד וימשיך לקבל את המושכות גם בעונה הבאה.

ג'ון דיברתולומיאו – 6

אל העונה הנוכחית נכנס דיברתולומיאו אחרי שאשתקד רשם את העונה הטובה ביתר שלו במדי מכבי ביורוליג. העונה הזאת יכלה להתקרב אל העונה ההיא, אלא ששתי פציעות, הראשונה בדיוק כשהקבוצה החלה להתייצב בינואר, והשנייה רגע לפני משחקי ההכרעה, גם השביתו אותו ממשחק לתקופה מסוימת, וגם החזירו אותו פחות חד אל המגרשים. אבל עדיין הקפטן הצהוב היה שם בכמה משחקים גדולים שעזרו לקבוצה לנצח ובהחלט ענה על הציפיות ממנו.

רומן סורקין – 6

סביר להניח שהציון של סורקין היה רק עולה אם לא הפציעה שהגיעה בזמן לא נכון ועוצרת אותו. עד לחודש פברואר היה סורקין הגבוה השני של מכבי, גם מבחינת דקות, וגם מבחינת חשיבות, כשחסיאל ריברו משחק ביחד איתו אחרי ג'וש ניבו, אלא שפציעה במשחק נבחרת ישראל גרמה לו להיעדר חודש מפעילות, הוא חזר פחות טוב בהתחלה, ולאחר מכן מעמדו ברוטציה ירד. ויחד עם זאת סיים עם מספרים טובים יותר מהעונה שעברה.

חסיאל ריברו – 6

אחד השחקנים שההחתמה שלהם קיבלה את הביקורת החריפה ביותר מצד הקהל הצהוב הפך בסופו של דבר לתורם יציב מהספסל, לשחקן שמביא בדיוק את מה ששחקן מחליף צריף להביא – אנרגיות, מלחמה ולא מוריד את הרמה בצורה משמעותית לעומת שחקני הספסל. ריברו היה חלק מההצלחה של מכבי בריבאונד ההתקפה והוא מסמן וי על עונת בכורה טובה מאוד בצהוב.

אנטוניוס קליבלנד – 6

אולי אחד השחקנים היותר אלמוניים שהגיעו למכבי בשנים האחרונות, וכזה שיציבות לא אפיינה את המשחק שלו. קליבלנד הביא לצהובים תמיד את היכולת ההגנתית הטובה שלו, אבל חלק שני רע של העונה, גם מבחינת הדקות וגם מבחינת התרומה התקפית, הפכו אותו לנון פקטור. בריצה של מכבי לעבר הפלייאוף קליבלנד חזר לעצמו, הראה שיפור התקפי, החל לקלוע מבחוץ והזכיר למה הגיע למכבי מלכתחילה.

תמיר בלאט, שחקן מכבי תל אביב
מהבולטים במכבי תל אביב לאורך הסדרה. בלאט | אימג'בנק GettyImages

עשו את שלהם

ג'ייק כהן – 5.5

מעטים השחקנים שממלאים את התפקיד של ג'ייק כהן בקבוצת כדורסל. החוכמה והיכולת שלו לפתוח את המשחקים טוב גרמו לעודד קטש להציב אותו קבוע בחמישייה, ולרוב אחרי החילוף הראשון לא להחזיר אותו אל המגרש. התרגום של זה היה ב-10 דקות ו-10 שניות בממוצע למשחק על פני 35 משחקים העונה, אבל כהן כמו בכל עונה עשה את זה על הצד הטוב ביותר, תמיד עם השלשה בפתיחת המשחק, לפעמים עם קצת יותר, וכשקראו לו לחזור בהמשך המשחקים ידע לתרום את שלו.

רפי מנקו – 5.5

על פניו רפי מנקו מילא תפקיד לא מספיק משמעותי במכבי תל אביב של העונה, במשחקים רבים הוא כלל לא שותף, ובאחרים ראה דקות בסיום המשחק. את הציון היחסית מכובד הוא מקבל על כך שבכל פעם שדרך על הפרקט הוא עשה את העבודה שלו. המשחק המשמעותי ביותר שלו, עם כל הכבוד לניצחון על אלבה ברלין, היה בניצחון הביתי על מונאקו, כשהוביל ריצה של מכבי ברבע השלישי עם שלוש שלשות רצופות.

ג'יימס ווב – 5

כנראה הזר הפחות מוצלח שנחת במכבי העונה. מבחינה מספרית ווב דווקא רשם עונה לא רע, 6.3 נקודות ו-3.2 ריבאונדים בכמעט 16 דקות, לא הרבה פחות טוב ממה שנתן חברו לולנסיה בעונה שעברה חסיאל ריברו, אבל ווב היה אמור לתת יותר בהתקפה, הוא קלע מבחוץ, הכוח ההתקפי שלו, בפחות מ-33 אחוזים, וכשזוכרים שהגיע במקום ג'רל מרטין, שהיה אשתקד בתקופות ארוכות שחקן מוביל במכבי, מקבלים עונה בינונית.

ג'יימס ווב, שחקן מכבי תל אביב
לא התעלה על הציפיות. ווב | אימג'בנק GettyImages

המאמן

עודד קטש – 8

בשלבים מסוימים של העונה שעברה הרשת החברתית לא ידעה כיצד לאכול את עודד קטש. מצד אחד לאיש אין עוררין כי ביחד לניסיון שלו ביורוליג, המאמן הישראלי עושה עבודה נהדרת, אבל אשתקד התוצאות לא היו גדולות. גם העונה קטש הסתבך עם מכבי באמצע פברואר בתחושה שהצהובים אפילו לא יגיעו לפלייאין, אבל הריצה המשמעותית הגיעה בדיוק בזמן הנכון, כמו בעונה שעברה, מכבי הגיעה עד הפלייאוף, עונה שלישית ברציפות, וקטש, שלא מחזיק בחוזה לעונה הבאה, פתאום הוזכר כאיש שחייבים להשאיר פה לעוד עונה. בסופו של דבר, הקרדיט גם על הגעה למשחק המכריע נגד פאו, הוא עליו. אם בולדווין לא היה נפצע, הוא כנראה גם היה בפיינל פור לראשונה.

עודד קטש מאמן מכבי תל אביב
לוקח את הדברים החיוביים. קטש | אתר רשמי, Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography

מחוץ לציונים

עומר מאייר

הכישרון הצעיר של הצהובים שותף העונה לראשונה ביורוליג, בפעם הבאה שישחק במפעל הזה הוא צפוי להיות בתפקיד משמעותי יותר.

ג'ו תומאסון

הגיע ביום האחרון של העברות כשחקן גיבוי, את עיקר הדקות שלו קיבל בליגת העל. בשני המפעלים לא הרשים יותר מדי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי