האמריקאי הראשון מאז פארקר: מייק ג'יימס נבחר ל-MVP של היורוליג

כשהוא נושק לגיל 34, כוכב מונאקו שהפך העונה לשיאן הנקודות של הליגה, סגר מעגל למרות פלייאוף חלש. סשה אוברדוביץ' ימשיך לאמן אותו

קבוצות: מונאקו
(גודל טקסט)

מייק ג'יימס אולי לא יקח חלק בפיינל פור בברלין, אבל הוא לפחות יכול לסמן לעצמו וי על תואר שרצה כבר מזמן. כוכב מונאקו הוכרז היום (שלישי) בתור ה-MVP של עונת היורוליג, וכשהוא נושק לגיל 34, אחרי שנים רבות במפעל, סוף סוף סגר מעגל.

ג'יימס הוא השחקן האמריקאי השני בלבד שזוכה בפרס, אחרי שנים ששחקנים אירופאים קיבלו עדיפות. למעשה, ג'יימס הוא האמריקאי הראשון שזוכה פרס מאז אנתוני פארקר, השחקן היחיד בכל הזמנים שזכה בפרס פעמיים, בשנים 2055 ו-2006.

ג'יימס סיים את העונה עם 17.9 נקודות בממוצע למשחק (שני בליגה), שבר שיא קריירה בממוצע ריבאונדים (4.1) ודורג שביעי במפעל באסיסטים (5.1). במהלך העונה הפך ג'יימס לשיאן הקלעים של היורוליג בגרסתה הנוכחית, כשחלף על פני ואסיליס ספאנוליס.

מייק ג'יימס, מונאקו
ניצחון קשה על ולנסיה. מייק ג'יימס | אימג'בנק GettyImages, Alex Caparros

ג'יימס הצעיד את מונאקו למקום השלישי בתום העונה הסדירה, אבל ברבע הגמר הצטלב לרוע מזלו עם פנרבחצ'ה המשתפרת, שנראתה מצוין מאז מינויו של שרונאס יאסיקביצ'יוס לתפקיד. ג'יימס הציג פלייאוף חלש יחסית והודח אחרי הפסד דרמטי במשחק החמישי במונאקו, אולם זה לא מנע ממנו את הפרס האישי המכובד.

אגב, מי שימשיך לאמן את ג'יימס בעונה הבאה הוא סשה אוברדוביץ', שסיכם על חוזה חדש בקבוצה. הישארותו של המאמן הסרבי חם המזג הייתה מוטלת בספק, אולם כעת כל הסימנים מראים שימשיך.

עוד באותו נושא: מונאקו, מייק ג'יימס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי