Sport1 Banner

עתמאן מודה שטעה עם כוכב ריאל מדריד, וחושש מנקמה בגמר

play
דז'נאן מוסה, ריאל מדריד | GettyImages, ODD ANDERSEN/AFP
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 24.5 05:34

מאמן פנאתינייקוס יפגוש את הקבוצה ממנה גזל זכייה ביורוליג ב-2022, ואת מוסה שאותו ייבש באנאדולו. הבלאנקוס ינסו לשחזר הישג מ-1968, הירוקים מקווים לחגוג כמו בהופעה האחרונה במעמד

(גודל טקסט)

ריאל מדריד בפעם ה-12, או פנאתינייקוס בפעם השביעית. אחת מהן תניף את גביע אירופה בתום גמר היורוליג, בו הבלאנקוס והירוקים ייפגשו לראשונה בהיסטוריה. פאו חוזרת למעמד בו לא הופיעה מאז 2011, השנה בה זכתה בפעם האחרונה במפעל היוקרתי ביותר ביבשת. ריאל, מנגד, מגיעה כאלופה המכהנת ואחרי ששברה את שיא הניצחונות בעונה הסדירה, תנסה לשחזר את הישגה מ-1968: זכייה שנייה ברציפות. בשני המפגשים ביניהן העונה ניצחה הקבוצה האורחת, כמעט בהפרש זהה: הספרדים רשמו 78:90 באתונה, היוונים יצאו עם 86:97 ממדריד.

ריאל מדריד גברה בקלות 76:87 על אולימפיאקוס אתמול, בדרך להופעה שלישית רצופה בגמר. לפני שנתיים, היא הפסידה במעמד המכריע בנקודה, 58:57 לאנאדולו אפס שעל הקווים שלה עמד ארגין עתמאן – מאמן פנאתינייקוס כיום. אשתקד, צ'וס מתאו ושחקניו סיימו בצד החוגג של הדרמה שהסתיימה באותו הפרש, כאשר סל קלאץ' של סרחיו יוי קבע 78:79 על אולימפיאקוס. פנאתינייקוס, הקבוצה היחידה ששלחה שני נציגים לחמישיית העונה, הכניעה בצורה משכנעת את פנרבחצ'ה בחצי הגמר, 57:73.

הבלאנקוס יחסרו את גבריאל דק שמחמיץ את הפיינל פור שנה שנייה ברציפות. בצד הירוק, לעומת זאת, לא אמורים להיות חיסורים משמעותיים מעבר לכך שחואנצ'ו הרננגומס ואולק בלצ'רובסקי בספק.

שחקני ריאל מדריד חוגגים
שחקני ריאל מדריד חוגגים | רויטרס
קוסטס סלוקאס שחקן פנאתינייקוס
סלוקאס עשה זאת | אימג'בנק GettyImages, ODD ANDERSEN/AFP

עוד על פיינל פור היורוליג

הווינר הכי לוזר אי פעם: אנומליה ושמה שרונאס יאסיקביצ'יוס הכי גרוע בתולדות הפיינל פור: הערב המסויט של סקוטי ווילבקין עתמאן: "שיחקנו מושלם". לסור: "יש לנו את ההגנה הטובה באירופה"

ארגין עתמאן מאמן פנאתינייקוס
ארגין עתמאן מאמן פנאתינייקוס | אימג'בנק GettyImages, ODD ANDERSEN/AFP

אחת הפיקנטריות לקראת הגמר קשורה למפגש בין עתמאן לדז'נאן מוסה. הסקורר הבוסני אמנם היה חלק מאנאדולו כשהיא זכתה תחת הטורקי ביורוליג ב-2021, אבל בקושי קיבל דקות משחק. במסיבת העיתונאים לקראת המשחק מחר, מוסה הודה שהוא ועתמאן "החליפו דברים" מחוץ לאחד האימונים באותה עונה, אבל "הכל מתוך כבוד". כעת, הקלע מגיע כאחד מכוכבי היורוליג בעמדתו, לאחר שבשנה שעברה נבחר לחמישיית העונה ורק אתמול הוביל את קלעי ריאל מדריד בחצי הגמר, עם 20 נקודות. "אני יודע מה הוא מסוגל לעשות עם שחקנים חדשים, הוא נותן המון ביטחון. היה קשוח ומאתגר להיות עם ארגין באנאדולו", סיפר מוסה.

מנגד, עתמאן הודה: "לפעמים מאמנים עושים טעויות. באותה עונה זכינו ביורוליג ולא נתתי לו לשחק הרבה, חבל שאיבדנו אותו. עכשיו הוא אחד מכוכבי ריאל מדריד. אני מקווה שהוא לא ינקום מחר". מאמן פנאתינייקוס מקווה להישאר האחרון שזכה ביורוליג שנתיים ברציפות, ולמנוע זאת מיריבו על הקווים, מתאו. עתמאן השמיע גם ביקורת על שיטת ההכרעה במפעל: "אני מעדיף סדרות, כמו ב-NBA. זה היה יותר מרגש לכולם, אבל כשיש כל כך הרבה משחקים במסגרות המקומיות, פיינל פור הוא הפתרון הכי טוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי