יאניס וקלאתיס כיכבו, יוון ניצחה ועלתה לאולימפיאדה

69:80 על קרואטיה בטורניר הקדם-אולימפי העניק ליוונים את הכרטיס, 23 ל"גריק פריק". לורנזו בראון הוביל את ספרד לפריז. ברזיל דרסה את לטביה והעפילה

(גודל טקסט)

משחקי הגמר בארבעת הבתים של הטורניר הקדם-אולימפי נערכו הערב (ראשון) וקבעו את העולות האחרונות לפריז. הראשונה להעפיל הייתה ברזיל, כאשר בהמשך הצטרפה אליה כצפוי יוון החזקה שהביסה את קרואטיה. גם ספרד תשחק במשחקים האולימפיים, אחרי שניצחה את בהאמס.

האפליקציה החדשה של וואלה ספורט – הורידו עכשיו

לטביה – ברזיל 94:69

הנבחרת האירופית תמתין לפחות ארבע שנים נוספות להופעתה הראשונה בטורניר האולימפי מאז 1936. למרות שאירחה על אדמתה וקיבלה הזדמנות ליהנות מדחיפת הקהל הביתי בניסיון להשיג את הכרטיס לפריז, לטביה הובסה במשחק הגמר על ידי החבורה של אלכסנדר פטרוביץ'. ברזיל פגעה ב-13 ניסיונות לשלוש מתוך 24, וכבר בתוך 10 הדקות הראשונות היממה את היריבה עם 19 נקודות ללא מענה, בדרך ליתרון 11:34 בסוף הרבע הפותח – שלמעשה סגר עניין בשלב מוקדם. ברונו קאבוקלו סיים כקלע הבולט בברזיל עם 21 נקודות, ליאו מיינדל כיכב עם 20 ו-9 ריבאונדים. 15 של ריחרדס לומאש לא הספיקו ללטבים.

שחקן נבחרת יוון ניק קלאתיס
משחק מרשים מאוד שלו. ניק קלאתיס | אימג'בנק GettyImages, ARIS MESSINIS/AFP

יוון – קרואטיה 69:80

נבחרת יוון שהרשימה מאוד לאורך כל הטורניר הזה, העפילה כצפוי לאולימפיאדה עם 69:80 באולם הביתי שלה בפיראוס על קרואטיה החזקה. הרבע הראשון הסתיים בשוויון, אבל יאניס, פפיאניס והחבורה בתכלת לחצה על הגז ועצרה את הקרואטים המוכשרים על פחות מ-20 נקודות בכל אחד משלושת הרבעים הבאים, כשהיא מגדילה בהדרגה את ההפרש. יוון תשחק באולימפיאדה בבית אחד יחד עם אוסטרליה, קנדה וכנראה ספרד.

ספרד – איי בהאמה 78:86

לורנזו בראון שוב הצטיין במדים של אלופת אירופה, שעמדה במשימה שניצבה בפניה בעקבות הכישלון באליפות העולם אשתקד – והעפילה למשחקים האולימפיים בפעם השביעית ברציפות. ספרד תקווה לחזור לפודיום אחרי שנעדרה ממנו בטוקיו ושמטה רצף של שלושה משחקים אולימפיים בהם השיגה מדליה. היא תשחק בבית ב' עם יוון, קנדה ואוסטרליה. שלוש שלשות רצופות של בראון עזרו לספרדים לברוח ליתרון דו-ספרתי ראשון במשחק, אחרי שבהאמס עוד נתנה פייט בפתיחה. הרכז שעזב את מכבי תל אביב קלע בסך הכל 4/5 מחוץ לקשת, בדרך ל-18 נקודות שהציבו אותו בראש רשימת הקלעים של נבחרתו, כשווילי הרננגומס הוסיף 14 לצד 7 ריבאונדים. באדי הילד קלע 19 בצד השני ודיאנדרה אייטון רשם דאבל-דאבל של 17 ו-14 ריבאונדים, אבל בהאמס לא תזכה לשחק בפריז.

שחקן נבחרת ספרד לורנזו בראון
הוביל את ספרד למשחקים האולימפיים. לורנזו בראון | אימג'בנק GettyImages, Borja B. Hojas

1:00 ליטא – פורטו ריקו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי