רוקאס יוקובאיטיס חתם לשלוש שנים במכבי תל אביב

play
שחקן מכבי תל אביב רוקאס יוקובאיטיס | אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב
"מילסון לוקח ללב את שריקות הבוז, אני לא יודע איך זה ייפתר" 41:17

אחרי שחוזהו בברצלונה הותר בהסכמה הדדית, הרכז הליטאי הצטרף לצהובים: "לא יכול לחכות שהעונה תתחיל". קטש: "בונים עליו שיעזור לנו להשיג את המטרות". אבי אבן: "פוטנציאל צמיחה גדול מאוד". על מועמדותו פורסם לראשונה בוואלה ספורט

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב החתימה היום (רביעי) את רוקאס יוקובאיטיס, ובכך מילאה סוף סוף את עמדת הרכז המיותמת. יוקובאיטיס בן ה-23 החזיק בחוזה לעונה נוספת בברצלונה, עליו חתם במהלך העונה החולפת, אך מוקדם יותר השבוע בחרו הצדדים להתירו בהחלטה משותפת. על מועמדותו של יוקובאיטיס פורסם לראשונה בוואלה ספורט.

הרכז המוכשר מגיע למכבי תל אביב על תקן יורשו של לורנזו בראון, אחרי שחתם על חוזה לשלוש שנים ובכך יהפוך לרכז הבכיר של הקבוצה. הוא יחלוק את הקו האחורי עם ג'ורדן לויד, ההחתמה הבולטת של הצהובים בקיץ זה, בו עברו מהפכה. יוקובאיטיס יהיה הליטאי השלישי בתולדות מכבי תל אביב אחרי סימאס יסאיטיס ושרונאס יאסיקביצ'יוס, וישחזר את המעבר של שאראס מלפני 21 שנה מהפלאו בלאוגרנה ליד אליהו.

"אני שמח מאוד ולא יכול לחכות להתחיל לשחק לעיניכם, אחד הקהלים הכי טובים באירופה", אמר הרכז לאתר הרשמי של המועדון. "תודה לצוות האימון, להנהלה ולכל המועדון על האמון בי. אני ממש שמח ולא יכול לחכות להתחיל את העונה".

רוקאס יוקובאיטיס במדי ברצלונה מול חסיאל ריברו
ישתפו פעולה בעונה הקרובה? רוקאס יוקובאיטיס מול חסיאל ריברו | GettyImages, Lluis Gene/AFP

"אנחנו שמחים שרוקאס יוקובאיטיס מצטרף למכבי", אמר המאמן עודד קטש. "מדובר ברכז צעיר שכבר הספיק לצבור ניסיון יורוליג רב בז'לגיריס וברצלונה, ולהוסיף לכך הופעות בליגה הספרדית ונבחרת ליטא. אין לי ספק שהוא ישתלב היטב במרקם שאנחנו בונים ויעזור לנו להשיג את המטרות שלנו".

"מדובר בשחקן צעיר ורעב מאוד", הוסיף המנהל הספורטיבי אבי אבן. "לרוקאס יש פוטנציאל צמיחה גדול מאוד והוא מגיע אלינו בתזמון טוב של בניה מחדש שמתאימה לשני הצדדים. יש לו אישיות מיוחדת והוא מבין את ה-DNA של המועדון. אנחנו שמחים שהוא בחר לקשור את עתידו עם מכבי תל אביב".

שחקן מכבי תל אביב רוקאס יוקובאיטיס
שחקן מכבי תל אביב רוקאס יוקובאיטיס | אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

יוקובאיטיס (1.93) יחגוג בתחילת העונה את יום הולדתו ה-24, וכבר צבר ניסיון של שש שנים ביורוליג – מחציתן בז'לגיריס קובנה ומחציתן בברצלונה. בשתי הקבוצות הוא שימש רכז מחליף, ואשתקד רשם ממוצעים של 5.3 נקודות ו-2.7 אסיסטים למשחק תחת המאמן רוג'ר גרימאו.

את מרבית שנותיו כשחקן בוגר העביר יוקובאיטיס אצל שרונאס יאסיקביצ'יוס, והקיץ החליטה בארסה לממש את סעיף היציאה מחוזהו. ז'לגיריס פנתה בניסיון למשוך אותו בחזרה אליה, כפי שעשתה עם איגי בראזדייקיס (שהתקמבק מאולימפיאקוס), אולם כניסתם של הצהובים לתמונה שינתה את העלילה.

לאחרונה הגיע עם הנבחרת הלאומית למרחק ניצחון אחד בלבד מהעפלה למשחקים האולימפיים בפריז, ותרם 8.8 נקודות ו-4 אסיסטים למשחק בטורניר הקדם אולימפי בפורטו ריקו. אחר כך יצא לליגת הקיץ בלאס וגאס, ועמד על 9.8 ו-3.8 בהתאמה במדי ניו יורק ניקס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי