ויתר על כסף? פרטים חדשים על עסקת יוקובאיטיס למכבי ת"א

בליטא טוענים שהרכז הצעיר בחר במכבי תל אביב למרות שקיבל הצעות גבוהות יותר מז'לגיריס ובאסקוניה: "רוצה לשחזר את המסלול של שאראס"

(גודל טקסט)

המעבר של רוקאס יוקובאיטיס למכבי תל אביב הפתיע רבים בליטא, אחרי שכבר דווח שהוא נמצא על סף חתימה בז'לגיריס קובנה. אתמול (חמישי) חשפו בפודקאסט של מגזין "באסקטניוז" הליטאי פרטים חדשים על העסקה, שרק חיזקו את סימני השאלה.

לטענת הליטאים, מכבי תל אביב פנתה ליוקובאיטיס לאחר שכבר היה על סף סיכום בז'לגיריס, והוא בחר בה למרות שההצעה מהקבוצה מקובנה, בה גדל ושיחק בעבר, הייתה גבוהה יותר. על פי הערכות, ז'לגיריס הציעה ליוקובאיטיס שכר של כחצי מיליון יורו לעונה, וגם באסקוניה הגישה הצעה לחוזה דומה.

"יוקובאיטיס בחר במכבי תל אביב בגלל הסיטואציה. טרינקיירי מאוד רצה אותו, אבל הוא יודע שבז'לגיריס יש כבר לא מעט גארדים מובילים, כמו סילבן פרנסיסקו וטיירון וואלאס. במכבי תל אביב, לעומת זאת, רק תמיר בלאט 'יתחרה' יכול להתחרות איתו על עמדת הרכז הפותח", אמרו בפודקאסט.

רוקאס יוקובאיטיס במדי ניו יורק
גילה ניצוצות. יוקובאיטיס במדי הניקס | אתר רשמי, מתוך הטוויטר של ניו יורק ניקס

אחד השיקולים של יוקובאיטיס היה לנסות ולהתחקות אחר מסלול הקריירה של שאראס, מי שאימן אותו בז'לגיריס קובנה ובברצלונה, ונחשב למנטור שלו. "שאראס הגיע למכבי תל אביב מברצלונה ועבר ל-NBA. יוקובאיטיס רוצה לעשות אותו דבר", אמרו שם.

יוקובאיטיס (1.93) יחגוג בתחילת העונה את יום הולדתו ה-24, וכבר צבר ניסיון של שש שנים ביורוליג – מחציתן בז'לגיריס קובנה ומחציתן בברצלונה. בשתי הקבוצות הוא שימש רכז מחליף, ואשתקד רשם ממוצעים של 5.3 נקודות ו-2.7 אסיסטים למשחק תחת המאמן רוג'ר גרימאו.

לאחרונה הגיע עם הנבחרת הלאומית למרחק ניצחון אחד בלבד מהעפלה למשחקים האולימפיים בפריז, ותרם 8.8 נקודות ו-4 אסיסטים למשחק בטורניר הקדם אולימפי בפורטו ריקו. אחר כך יצא לליגת הקיץ בלאס וגאס, ועמד על 9.8 ו-3.8 בהתאמה במדי ניו יורק ניקס.

עוד באותו נושא: מכבי תל אביב בכדורסל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי