למרות פציעות בלאט וגבריאל: מכבי תל אביב גברה על פנאתינייקוס

play
דבריו של עופר ינאי יגבירו את הנחישות של מכבי תל אביב? | אתר רשמי, SAVVIDES PRESS
צפו: סורקין ויוקובאיטיס הובילו את מכבי תל אביב לניצחון על פנאתינייקוס 02:29

ארבעה ימים אחרי שניצחו את אלופת אירופה במשחק הכנה בקפריסין, הצהובים עשו זאת שוב והפעם במשחק סגור בגליפדה עם 73:81. סורקין הוביל את רשימת הקלעים עם 11 נק', הרכז נפגע בקרסול ולא חזר למחצית השנייה, אך סיים עם 7 נק' ו-5 אס'. דקות ראשונות למאייר

(גודל טקסט)

ארבעה ימים לאחר שהפתיעה אותה בקפריסין, הערב (שישי) מכבי תל אביב גברה בפעם השנייה השבוע על אלופת אירופה פנאתינייקוס – הפעם בתוצאה 73:81 במשחק אימון מאחורי דלתיים סגורות בגליפדה, אתונה. הצהובים נמצאים ביוון לרגל טורניר ינאקופולוס, במסגרתו יפגשו מחר את אנאדולו אפס, ויכולים בהחלט להיות מרוצים מהניצחון הכפול על הירוקים.

מכבי תל אביב עשתה זאת ללא ג'ון דיברתולומאו שעדיין לא כשיר ב-100 אחוז ולא עמד לרשותו של עודד קטש, שבמהלך המשחק אף ראה את תמיר בלאט יורד לטיפול אחרי שנחתו לו על הקרסול. הרכז לא חזר לשחק במחצית השנייה, אבל בהחלט היה מהמצטיינים במכבי תל אביב כשקלע 7 נקודות וחילק 5 אסיסטים ב-13:39 דקות במחצית הראשונה. במכבי תל אביב הבהירו שלא מדובר בפציעה חמורה. רומן סורקין בלט גם כן עם 11 נקודות, סיים כקלע המוביל מעל ג'ורדן לויד וליוואי רנדולף שקלעו 9 נקודות כל אחד. במשחק גם שותף עומר מאייר, שסיים עם 6 נקודות במאזנו במשחקו הראשון העונה בהכנה אחרי שחתם על הארכת חוזה. חוץ מבלאט, לקראת סיום המשחק גם גבריאל נפגע בברך והוא ייבדק בהמשך לפי הודעת המועדון.

יש לציין שפנאתינייקוס חסרה את לורנזו בראון, מתיאס לסור ופנאיוטיס קלאיציס הפצועים. מחר היא כבר צפויה להיראות אחרת בטורניר ינאקופולוס מול פרטיזן בלגרד.

קלעו למכבי תל אביב: רומן סורקין 11 נקודות ו-6 ריבאונדים, ג'ורדן לויד וליוואי רנדולף (6 ריבאונדים) 9 כ"א, ג'יילן הורד 8, עומר מאייר, רוקאס יוקובאיטיס (5 אסיסטים), ווניין גבריאל ותמיר בלאט (5 אסיסטים) 7 כ"א, וויל ריימן 6, חסיאל ריברו 4, רפי מנקו וקובי סימונס 3 כ"א.

ג'יילן הורד, מכבי תל אביב
הגנה חזקה. הורד | אתר רשמי, SAVVIDES PRESS

מהלך המשחק

רבע 1:

עודד קטש עלה בחמישייה עם תמיר בלאט, ג'ורדן לויד, ליוואי רנדולף, רומן סורקין וחסיאל ריברו. מכבי תל אביב פתחה בריצת 2:10 בעזרת אסיסטים של בלאט לריברו וסורקין, אלא שאז שש נקודות רצופות של פאו הקטינו את היתרון ל-8:10, כשנותרו חמש דקות לסוף הרבע. המשחק נותר צמוד ולאחר 10 דקות הראה לוח התוצאות 17:21 למכבי תל אביב. בלאט עם חמישה אסיסטים בתום הרבע, הורד וסורקין עם 4 נקודות כל אחד מובילים את רשימת שמונת הצהובים שקלעו.

רבע 2:

הפעם זו פנאתינייקוס שרצה בתחילת הרבע ועלתה תוך שתי דקות וחצי ליתרון ראשון, 23:25. קטש העלה את מאייר לדקות ראשונות העונה אחרי שחתם על חוזה חדש והוא מיד השיב עם נקודות ראשונות. רגע לא פשוט למכבי תל אביב היה כאשר בלאט נפגע ברגלו וירד לספסל לצורך בדיקה. הוא לא חזר לפרקט עד הפסקת המחצית, אליה ירדו הקבוצות בשוויון 36.

רשימת הקלעים של מכבי תל אביב במחצית הראשונה: בלאט 7 נקודות (5 אסיסטים), סורקין, סורקין, ריברו ויוקובאיטיס 4 כל אחד, מנקו 3, לויד, מאייר, ריימן, גבריאל ורנדולף עם 2 כל אחד.

קוסטאס סלוקאס פנאתינייקוס תמיר בלאט מכבי תל אביב
קוסטאס סלוקאס פנאתינייקוס תמיר בלאט מכבי תל אביב | אתר רשמי, SAVVIDES PRESS

רבע 3:

בלאט שנפצע ברגלו לא חזר לפרקט ולא ישוב לשחק במחצית השנייה, על אף שלפי הודעת המועדון "הפגיעה בקרסול אינה נראית חמורה". גם בלעדיו המשחק נותר צמוד וכשנותרו 3:40 דקות לסיום הרבע, פנאתינייקוס ביתרון מינימלי של נקודה אחת בלבד, 53:54. בדקות הסיום מכבי תל אביב השתלטה על המשחק וירדה לעשר הדקות האחרונות ביתרון 57:60. לויד מוביל את קלעי מכבי תל אביב עם 9 נקודות, בלאט, גבריאל ויוקובאיטיס 7 כ"א, סורקין והורד 6 כ"א.

רבע 4:

אחרי שלוש דקות ורבע, מציגות הקבוצות הגנות חזקות וכמעט שאין סלים – היתרון של מכבי תל אביב הצטמצם בנקודה ל-60:62. ברגעי האמת יצאו הצהובים לריצת 3:9 וכשנותרו ארבע דקות לסיום ההתמודדות, היתרון עלה ל-63:71. שתי דקות לסיום, לוח התוצאות כבר הראה 66:78 למכבי תל אביב, יתרון השיא שלה במשחק בדרך לניצחון אחרי שסורקין דייק מחוץ לקשת מאסיסט של מאייר, שבעצמו הוסיף עוד שתי נקודות. לפני הסיום גם גבריאל נפגע בברכו ולפי הודעת הקבוצה ייבדק בקרוב. בסיום השלימה מכבי תל אביב ניצחון כפול על פאו תוך ארבעה ימים בהכנה עם 73:81.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי