ערב של הפתעות: הכוכב האדום הביסה את פנר, גם פאו וריאל נוצחו

הקבוצה של ספרופולוס מושלמת אחרי 57:76 גדול באיסטנבול, פריז הדהימה את אלופת אירופה והבלאנקוס המשיכו לקרטע. פרטיזן ניצחה לפני מכבי ת"א

(גודל טקסט)

שבוע היורוליג הכפול יצא לדרך עם ערב גדוש שכלל שבעה משחקים, כולל הניצחון הגדול של מכבי תל אביב על אנאדולו אפס. הערב העמוס סיפק מספר הפתעות, כולל הפסדים של פנאתינייקוס, פנרבחצ'ה וריאל מדריד.

ג'ואל בולומבוי, הכוכב האדום בלגרד
צעד תמוה. בולומבוי | אימג'בנק GettyImages, Borja B. Hojas

פנרבחצה – הכוכב האדום 76:57

ההפתעה הכי גדולה ונעימה של עונת היורוליג עד כה היא הכוכב האדום, קבוצתו של יאניס ספרופולוס ששמרה על מאזן מושלם גם אחרי ביקור באיסטנבול – שם הנחילה לפנרבחצ'ה את הפסדה הראשון העונה במפעל. הכוכב עלתה ליתרון דו ספרתי משכנע כבר ברבע הראשון שממנו ירדה ביתרון 12:26, עצרה את המקומיים על 11 ו-15 נקודות בהתאמה ברבעים השלישי והרביעי ושמרה על היתרון המבטיח כל הדרך לניצחון. נייג'ל הייז-דייויס קלע 20 נקודות עבור פנר ודבון הול הוסיף 10, אבל הם היו שני היחידים שקלעו בספרות כפולות, כאשר ווייד בולדווין הציג משחק נפל עם 3 נקודות (1 מ-6 מהשדה) וחמישה איבודי כדור, בונזי קולסון תרם 9 נקודות. את האורחת הובילו ג'ואל בולומבוי עם 18 נקודות ו-11 ריבאונדים וומניה נדוביץ' שקלע 17 נקודות.

אולימפיאקוס – מילאנו 68:89

בערב של הפתעות ביורוליג, הקבוצה של יורגוס ברצוקאס שלחה מסר עם עוד תצוגה מרשימה בשני צידי המגרש והשיגה את ניצחונה השני. סשה וזנקוב היה בלתי ניתן לעצירה עם 22 נקודות ב-23 דקות, שאקיל מקיסיק קלע גם כן 22 וקוסטאס פפניקולאו תרם 13, כשמנגד הקבוצה של אטורה מסינה קיבלה 16 מזאק לידיי ו-14 מעוסמאן דיופ, אבל כמעט שום דבר מהשאר, כשניקולה מירוטיץ' ושאבון שילדס מאכזבים עם 5 נקודות כל אחד.

באסקוניה – ריאל מדריד 72:76

הבלאנקוס ממשיכים לקרטע בפתיחת העונה וסופגים הפסד שני – הפעם הפסד כואב במיוחד מול המאמן המיתולוגי פאבלו לאסו. מרכוס הווארד סיים כקלע הבולט עם 15 נקודות כולל סל שסגר עניין בשניות הסיום, צ'ימה מונקה הוסיף 14 ומנגד 17 של דז'אנן מוסא לא הספיקו.

קנדריק נאן, פנאתינייקוס
קנדריק נאן, פנאתינייקוס | אימג'בנק GettyImages, NICK PALEOLOGOS/SOOC/AFP

פריז באסקטבול – פנאתינייקוס 80:84

עוד הפתעה גדולה בערב הגדוש. אלופת אירופה הגיעה לפריז בניסיון להישאר מושלמת, אבל באופן מפתיע, הקו האחורי של טיאגו ספליטר עלה על זה של ארגין עתמאן. נדיר חיפי להט עם 20 נקודות ב-20 דקות, טי ג'יי שורטס הוסיף 16 ו-7 אסיסטים, והצלע השלישית בטריו שהוביל את הקבוצה גם בעונה שעברה, קולין מלקולם, תרם 14. זה הספיק מול דאבל-דאבל של מתיאס לסור עם 19 נקודות ו-11 ריבאונדים, 16 ו-8 של קנדריק נאן וגם 14 של לורנזו בראון.

פרטיזן בלגרד – באיירן מינכן 78:86

לפני מכבי תל אביב בחמישי, החבורה של ז'ליקו אוברדוביץ' השיגה ניצחון בכורה העונה, שהגיע אחרי שני משחקים לא רעים בכלל. סטרלינג בראון הוביל את הסגל המתחדש של הסרבים עם 22 נקודות, קרליק ג'ונס הוסיף 14 ו-5 ריבאונדים, ואייזק בונגה, טייריק ג'ונס ופרנק ניליקינה סיימו עם 13 כל אחד. מנגד, אנדראס אובסט עם 15, קרסן אדוארדס עם 13 ושבאז נייפייר עם 10 בלטו בבאיירן, בעוד ים מדר חזר לקבל שאריות והסתפק ב-5 דקות, במהלכן לא קלע.

וירטוס בולוניה – ז'לגיריס קובנה 71:68

ניצחון חוץ גדול לחבורה של אנדראה טרינקיירי, שעולה לשני ניצחונות העונה. דובידאס גידראיטיס (15 נקודות), סילבן פרנסיסקו (11 ו-8 אסיסטים) ואדגארס אולאנובאס (10) הצעידו את הליטאים ליתרון מבטיח של 15 נקודות, אותו הספיקו לשמוט לפני שהתעשתו בדקות הסיום. וירטוס קיבלה 16 נקודות ו-7 ריבאונדים מוויל קלייברן ו-11 ו-11 ריבאונדים מטוקו שנגליה, אבל זה לא הספיק.

תוצאה נוספת: אלבה ברלין – וילרבאן 79:84

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי