כמו סייבן לי, רק בגדול: הסרט הטורקי של דן אוטורו

הוא הגיע לאנאדולו בגלל מכת פציעות מקבוצה קטנה בטורקיה והפך מהר מאוד לאחד מסיפורי ההצלחה של הקבוצה. דן אוטורו פתח את העונה ביורוליג בצורה מרשימה ביותר, ומול הגנת הגבוהים החלשה של מכבי תל אביב הוא מאיים להתפרץF

(גודל טקסט)

אם העונה העמוסת פציעות והבעיות של מכבי תל אביב נשמעת לכם מוגזמת, תיזכרו במה שעבר על אנאדולו אפס בעונה שעברה, והתגובה שלה, שמשתלמת מאוד עכשיו, נראית כמו תעתיק למה שעשו הצהובים השבוע עם סייבן לי.

ארדם צ'אן, שהוביל את טורק טלקום עד לגמר היורוקאפ שנה לפני כן, לא האמין שמכת הפציעות של הקבוצה שלו הלכה והעמיקה ככל שהתקדמה העונה. בשלב מסוים שישה מ-12 השחקנים שעמדו לרשותו במחזור הפתיחה של העונה היו פצועים בעת ובעונה אחת. לאנאדולו לא הייתה הרבה ברירה, אלא לצרף שחקנים. הראשון היה מייק דאום, אבל זה לא יכל להספיק. בקבוצה חיפשו פיתרון מהיר, ומול העיניים קפץ להם מהליגה הטורקית הסנטר דניאל, או כפי שכולם קוראים לו דן, אוטורו שעד אז שיחק במרקזפנדי מהליגה הטורקית ועשה חייל.

בדיוק כמו סייבן לי, גם פה הייתה צריכה אנאדולו לשלם לא מעט כסף, במקרה הזה להשאלה בלבד, לשחקן שלא שיחק יותר מדי בקבוצה שלו, ואוטורו הגיע לחזק את הטורקים. למכבי תל אביב נשאר רק לקוות שהסיפור של לי יתפתח כמו של אוטורו, שעושה סימנים של סיפור הצלחה מטורף.

דן אוטורו שחקן אנאדולו אפס
סיפור הצלחה מטורף. אוטורו בטורקיה | אימג'בנק GettyImages, Saycan Sayim

ראשית מספרים. לאוטורו היו כמה שבועות נהדרים אשתקד. הוא עמד בין המחזור ה-15 ל-19 על 14.4 נקודות ו-7.2 ריבאונדים למשחק, כל זה לשחקן שאף קבוצת יורוליג לא באמת ספרה אותו. השורה התחתונה הייתה פחות מרשימה, עם 7.2 נקודות ו-3.9 ריבאונדים, אבל רק ב-15 וחצי דקות לערב. יעילות מרשימה, ולאנאדולו לא היה ספק בכלל שיאריכו לו את החוזה. את העונה הזאת הוא פתח כמו התקופה המרשימה אשתקד – 17.5 נקודות ו-7.5 ריבאונדים, כולל אחוזים נהדרים ודומיננטיות מפתיעה.

"אנחנו יודעים מה יש לנו ביד עם דן", אמר המאמן מיאטוביץ' אחרי המחזור הראשון בו הסנטר הראש מה הוא מסוגל לעשות, "הוא שחקן דומיננטי מאוד בצבע, קשה מאוד להתמודד איתו, וביחד עם פוארייה הוא נותן לנו את מה שאנחנו צריכים כדי להגיע לתוצאות טובות יותר העונה".

לאנאדולו, שלקחה בהשאלה את אוטורו, הייתה אופציית רכישה בקיץ, ומבחינתם לא הייתה בכלל שאלה, כשהוחלט שהוא יחבור לפוארייה, ובמועדון המשיכו הלאה וראו את טייריק ג'ונס עובר לפרטיזן בלגרד. "הביטחון באוטורו עזר להם לקבל את ההחלטה הזאת", נכתב באירופה על ההחלטה.

דן אוטורו
קפיצה מפתיעה. אוטורו בקולג' | אימג'בנק GettyImages, Saycan Sayim

הסיפור של אוטורו הוא סיפור סינדרלה. הוא לא סומן ככוכב מכללות בזמן הימים שלו בתיכונים, אז גבה ביותר מ-10 סנטימטר תוך שנה. בקנזס רצו אותו בתפקיד שולי, אבל הוא העדיף את מינסוטה, כמו אקס מכבי תל אביב טרבור אמבקווה, ובשנה הראשונה שלו הראה ניצוצות אבל פספס לא מעט משחקים בשל פציעה.

הפריצה שלו הגיעה בעונת 2019/20. אוטורו הפך למפלצת של ממש, ולאחד הסנטרים ההגנתיים הטובים במכללות. זה נגמר עם מספרים מרשימים של 20.1 נקודות ו-11.3 ריבאונדים למשחק. ההצלחה דירגה אותו כסוף סיבוב ראשון בדראפט 2020, אבל לבסוף הוא נדחק לתחילת הסיבוב השני כשמינסוטה בוחרת אותו במקום ה-33. בסופו של דבר הוא נשלח בהמשך הדראפט ללוס אנג'לס קליפרס שאף החתימה אותו על חוזה רוקי.

אוטורו שיחק 30 משחקים במדי הקליפרס, ובכך קריירת ה-NBA שלו נגמרה. הוא העביר עוד שנתיים בין הזדמנות קצרה בטורונטו לליגת הפיתוח, מבלי להשאיר חותם מיוחד. "זה שם שקבוצות הכירו, אבל לומר לך שעד ההתפוצצות בטורקיה הייתה קבוצת יורוליג שעמדה לקחת אותו? אני לא חושב", סיפר השבוע אחד מאנשי המקצוע במכבי תל אביב, "זה באמת סיפור דומה לזה של סייבן. שחקן שקופץ על ההזדמנות, ועושה את הדילוג ליורוליג בצורה מהירה וחלקה. אנאדולו הייתה צריכה חיזוק, זיהתה את ההזדמנות וקפצה עליו".

דן אוטורו
30 משחקים וזהו. אוטורו ב-NBA | אימג'בנק GettyImages, Saycan Sayim

הערב, לאוטורו יש עבודה שעל הנייר אמורה להיות נוחה. שלושה משחקים רשמיים קיימו הצהובים עד עכשיו, והסנטרים של היריבות די חגגו. ג'ופרי לוברן עם 17 נקודות וטאריק בלאק עם 10 ו-5 ריבאונדים ב-18 דקות לא התקשו במדי וילרבאן, דונטס מוטויונאס ויורגוס פפיאניס עם 11 ו-10 במדי מונאקו המשיכו את המגמה וסיימו אותה ריקי לינדו ואיתי שגב מנס ציונה ביום ראשון עם 15 ו-12 נקודות משלהם.

"אין ספק שנכון לנקודת הזמן הזאת יש לנו בעיה מתחת לסל במשחק ההגנה", הודה אחד מאנשי מכבי אתמול, "זה גם שיטת המשחק, אבל גם תיאום הגנתי והעובדה שמגן טבעות כמו ג'וש ניבו הלך, והמחליף שלו, ווניין גבריאל, עדיין פצוע. נקווה שבהמשך העונה המגמה תשתנה".

עוד באותו נושא: אנאדולו אפס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי