סטודמאייר מציג: כיצד גילה על עסקת ג'יימס הארדן?

אמארה סטודמאייר | Johnny Nunez/WireImage

עוזר מאמן ברוקלין בהווה ושחקן הפועל ירושלים ומכבי תל אביב בעבר מספר על אורח חייו החדש כיהודי מן המניין, וחושף כמה סיפורים מעניינים במיוחד. וגם: מי בישר לו על הגעת המזוקן לנטס?

(גודל טקסט)

אחת הדמויות היותר צבעוניות בעולם הכדורסל, בטח לאחר ששיחק בארץ במדי הפועל ירושלים ומכבי תל אביב, הוא כוכב ה-NBA לשעבר וכיום עוזר מאמן ברוקלין נטס, אמארה סטודמאייר. האמריקאי בעל האזרחות הישראלית מתגאה מאוד בהיותו יהודי מן המניין, לאחר שבשנים האחרונות עבר תהליך גיור ארוך על מנת להשתייך ליהדות.

כידוע, בסוף השבוע האחרון חגגו היהודים ברחבי העולם את ליל הסדר, כאשר סטודמאייר לא פסח על הארוחה המסורתית ביותר שקיימת בדת היהדות. במגזין "GQ" פורסם ראיון שנערך עמו בזום, בו נראה הכוכב מסביב לשולחן החג יחד עם משפחתו כאשר הוא מתפלל עם ילדיו את כל תפילות החג. כשנשאל לגבי אדיקותו היהודית, סטודמאייר סיפר שבקיץ האחרון הוא היה בישראל וישב בחדר מלא רבנים, לבוש בחליפה עם כובע, במטרה להראות להם את המחויבות שלו לדת היהודית וכי הוא מוכן לחיות את שארית חייו כיהודי.

"מכל מה שהם שאלו אותי, פספסתי שאלה אחת. הם שאלו אותי אם אני צריך לברך את ברכת המזון על ענב, אחרי שבירכתי על ארוחת השבת. עניתי שלא אבל התשובה היא כן, וזאת התשובה היחידה שטעיתי לגביה". הוא גם הסביר על המשימות שנותרו לו כחלק מנקיונות חג הפסח: "נשאר לי רק לחפש לכלוכים מתחת לספא ולשאוב אבק, כאשר מחר אני נפטר מכל החמץ ושאר מוצרי המזון הלא כשרים לפסח".

סטודמאייר במדי מכבי תל אביב | אודי ציטיאט

אך הסיפור המעניין מכל הגיע בהמשך. סטודמאייר בן ה-38 פירט על אורח החיים החדש שלו כיהודי מאמין, וסיפר שכאשר הוא מתפלל הוא שם את הטלפון על שקט ומקדיש את כל כולו לתפילה. באחת מתפילות המנחה שהוא ביצע במהלך חודש ינואר, הרב של עוזר מאמן הנטס פנה אליו בסיום התפילה עם שאלה. "שמעת על הטרייד?" סטודמאייר היה מבולבל מעט ולא הבין במה מדובר. "קיבלתם את ג'יימס הארדן", אמר לו הרב, וכך בעצם גילה אמארה על עסקת הענק שהנחיתה את הכוכב המזוקן בברוקלין ושינתה את פני הליגה.

כזכור, אמארה סטודמאייר שיחק 15 עונות בליגת ה-NBA, בהן ערך 846 הופעות ורשם ממוצעי קריירה מרשימים של 18.9 נקודות, 7.8 ריבאונדים ו-1.2 חסימות למשחק. הוא נבחר פעם אחת לחמישיית העונה בשנת 2007 ורשם חמש הופעות במשחק האולסטאר. בקיץ 2016 חתם בהפועל ירושלים ועונה לאחר מכן גם זכה עמה באליפות, כאשר שנתיים וחצי מאוחר יותר הצטרף למכבי תל אביב וגם איתה זכה באליפות המדינה תוך שהוא נבחר ל-MVP של משחק הגמר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי