נפתח הטורניר הקדם אולימפי: ניצחונות לסרביה ולליטא

ואסילייה מיציץ' | PEDJA MILOSAVLJEVIC/AFP via Getty Images

22 נבחרות נאבקות על ארבעה כרטיסים לטורניר הכדורסל בטוקיו. הבלקנים והירוקים פתחו ברגל ימין, גם ברזיל, גרמניה ופולין השיגו ניצחונות

(גודל טקסט)

הטורניר הקדם אולימפי בכדורסל, ממנו יגיעו ארבע העולות האחרונים למשחקים בטוקיו בחודש הערב, נפתח הערב (שלישי). לוקה דונצ'יץ' ואלופת אירופה סלובניה יעלו לפרקט רק מחר, אך כבר הערב החלו את דרכן מספר נבחרות שכל תוצאה מלבד השגת הכרטיס ליפן, תיחשב לכישלון עבורן.

22 הנבחרות חולקו לארבעה אזורים, כאשר בכל אזור (בלגרד, ספליט, קובנה ו-ויקטוריה הן הערים המארחות) ישנם שני בתים בני שלוש נבחרות כל אחד – כלומר שמונה בתים בסך הכל. שתי הראשונות מכל בית יעלו לשלב חצי הגמר באזור שלהן, בו המנצחות ימשיכו לקרב ישיר על ההעפלה למשחקים האולימפיים, כך שמכל אזור תעלה נבחרת אחת בסופו של דבר. יש לציין כי נבחרת סנגל פרשה מהטורניר עקב התפרצות קורונה, בעוד ניו זילנד ויתרה על השתתפותה בשל העלויות הכרוכות כתוצאה מפרוטוקול ההתנהלות במגיפה.

נבחרת סרביה, נטולת ניקולה יוקיץ', פתחה ברגל ימין עם ניצחון 76:94 על הרפובליקה הדומיניקנית. בובאן מריאנוביץ' קלע 18 נקודות והוריד 10 ריבאונדים, ואסילייה מיציץ' הוסיף 16 נקודות. מחר הסרבים יפגשו את נבחרת הפיליפינים כשניצחון יעלה אותם שלב. נבחרת ליטא, שגם היא מועמדת מובילה לשחק באולימפיאדה, ניצחה בביתה 65:76 את ונצואלה בזכות 20 נקודות ו-11 כדורים חוזרים של יונאס ולנצ'יונאס. הכוכב הגדול, דומנטאס סאבוניס, תרם 12 ו-8 בהתאמה. הליטאים ישחקו מחרתיים נגד דרום קוריאה.

גם גרמניה השיגה ניצחון ראשון בטורניר, 76:82 על מקסיקו עם 13 נקודות ו-9 ריבאונדים של איזק בונגה, חברו של דני אבדיה בוושינגטון וויזארדס. המשחק הבא יפגיש את הגרמנים עם רוסיה. ברזיל דרסה 57:83 את תוניסיה, כשוויטור בניטה, המוכר היטב לאוהדי הפועל חולון והפועל ירושלים לאחר שכיכב נגדן במדי סן פאבלו בורגוס, הוביל את נבחרתו עם 15 נקודות. בנוסף, פולין טיילה ל-64:83 על אנגולה, מתאוש פוניטקה קלע 22.

ויטור בניטה | Jurij Kodrun/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי