סלובניה בגמר הטורניר הקדם אולימפי, גם צ'כיה שהפתיעה את קנדה

לוקה דונצ'יץ' | FIBA

דונצ'יץ' כמעט רשם טריפל דאבל, 70:98 לנבחרתו על ונצואלה בדרך למפגש מול ליטא. 101:103 לחניכים של גינזבורג, שיתמודדו כעת מול יוון. ברזיל תפגוש את גרמניה, שניצחה את קרואטיה למרות מופע ענק של בוגדאנוביץ'

(גודל טקסט)

הטורניר הקדם-אולימפי בכדורסל מתקרב להכרעה והיום (שבת) מתקיימים שבעה משחקים. כידוע, הטורניר מתפרס על פני מספר מדינות ברחבי העולם, ובטורניר שמתקיים בליטא, סלובניה של לוקה דונצ'יץ' העפילה למשחק הגמר אחרי 70:98 על ונצואלה.

כוכב דאלאס מאבריקס להט עם 23 נקודות, 9 ריבאונדים ו-13 אסיסטים, אך הוא לא סיים כקלעי המוביל של נבחרתו. המתאזרח מייק טובי קלע 27 נקודות והוריד 12 כדורים חוזרים. מייקל קררה ופדרו צ'וריו הובילו את המפסידה עם 16 נקודות כל אחד. היריבה של דונצ'יץ' במשחק הגמר תהיה הנבחרת המארחת, ליטא, שגברה 69:88 על פולין. הליטאים נהנו מהיכולת של נציגיהם ב-NBA – דומנטאס סאבוניס ויונאס ולאנצ'יונאס, שתרמו 17 ו-15 נקודות בהתאמה. איי. ג'יי סלוטר הוביל את המפסידה עם 19 נקודות.

בטורניר שמתקיים בספליט, נבחרת ברזיל הייתה הנבחרת הראשונה שעלתה על הפרקט ביום המשחקים, והיא הביסה 74:102 את מקסיקו. הניצחון משאיר אותה במרחק ניצחון אחד מהשגת הכרטיס לאולימפיאדה בטוקיו, שלה תהיה גרמניה שגברה 76:86 על קרואטיה המארחת את הבית בטורניר, חרף ערב אדיר של בויאן בוגדאנוביץ' שסיים עם 38 נקודות.

ויטור בניטה | Jurij Kodrun/Getty Images

ויטור בניטה הוביל את ה"סלסאו" עם 22 נקודות, כשרפא לוס הוסיף 12 ואלכס גרסיה, פעם שחקן מכבי תל אביב, תרם 11. בצד השני, אקס מכבי חיפה, אורלנדו מנדס-ואלדז, קלע 12 נקודות ומיודענו פול סטול רשם 11 ו-7 אסיסטים. מי שגם כן הבטיחה את מקומה בגמר של טורניר המוקדמות היא נבחרת איטליה, שלא התקשתה בדרך ל-59:79 נגד הרפובליקה הדומיניקנית בבלגרד. ה"אזורי" עשו את הריצה הגדולה ברבע השלישי, אותו ניצחו 8:24, בדרך לרבע אחרון שהיה לפרוטוקול בלבד.

סימונה פונטקיו הוביל את האיטלקים עם 17 נקודות, בעוד סטפנו טונוט הוסיף 14. ברנדון פרנסיס הוביל את קלעי המפסידה עם 12 נקודות בלבד. במשחק שמפריד בין הנבחרת של רומאו סאקטי לבין האולימפיאדה היא תפגוש את סרביה שניצחה בחצי הגמר השני 84:102 את פורטו ריקו, הודות ל-21 נקודות של ה-MVP של היורוליג, ואסיליה מיציץ'.

מאוחר יותר, נבחרת קנדה שמארחות את הבית הנותר ספגה הפסד דרמטי נגד צ'כיה של ננו גינזבורג, שחוללו סנסציה גדולה. הנבחרת של הישראלי גברה 101:103 בתום הארכה על האמריקאים וכעת רחוקה משחק אחד מהעפלה היסטורית למשחקים האולימפיים, בו תפגוש את יוון שהביסה הלילה 63:81 את טורקיה. למרות הכוכבים של קנדה על הפרקט, צ'כיה הובילה 82:92 כדקה לסיום, אך כאן בדיוק התחילה הדרמה. אנדרו וויגינס קבע שוויון 94:94 כ-11 שניות לסיום בזכות שלשה דרמטית ושלח את המשחק לחמש דקות נוספות. תומאס סאטורנסקי הפך לגיבור הגדול של הערב עם סל הניצחון במשחק, על הראש של לוגנץ דורט, משחקני ההגנה הטובים ביותר ב-NBA.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי