השלים את המשימה: דונצ'יץ' העניק לסלובניה כרטיס לטוקיו 2020

לוקה דונצ'יץ', יאקה בלאזיץ' | FIBA

טריפל דאבל של הכוכב הוליך את אלופת אירופה להעפלה ראשונה אי פעם לטורניר האולימפי, עם 85:96 על ליטא, שנותרה בחוץ לראשונה בתולדותיה לעיני הקהל הביתי. סרביה הובכה על ידי איטליה שעלתה, גם גרמניה העפילה

(גודל טקסט)

לוקה דונצ'יץ' ויתר על מנוחה בקיץ הנוכחי על מנת להוביל את נבחרת סלובניה לטוקיו 2020. הערב (ראשון) הכוכב בן ה-22 השלים את המשימה, כשהוליך את נבחרתו להעפלה ראשונה בהיסטוריה לטורניר האולימפי בכדורסל, עם טריפל-דאבל מדהים בניצחון 85:96 על נבחרת ליטא, אשר שיחקה לעיני כ-15,000 אוהדים שלה בקובנה. מאוחר יותר, גם גרמניה הבטיחה את מקומה בטורניר האולימפי עם 64:75 על ברזיל. את הכרטיס השלישי השיגה איטליה, שהביכה 95:102 את סרביה במגרשה הביתי בבלגרד.

ליטא – סלובניה 96:85

דונצ'יץ' עלה להתמודדות במוד NBA והשתלט על המשחק כבר במחצית הראשונה, עם שלושה מהלכי סל ועבירה וירטואוזיים, כאשר בתום שני הרבעים הראשונים היו לו 21 נקודות. הליטאים הצליחו לחזור פעמיים מפיגור דו ספרתי, אך האורחת ברחה שוב לקראת סיום הרבע השלישי ושמרה על פער של 10 נקודות ומעלה עד תום המשחק.

עבור ליטא מדובר כמובן באכזבה ענקית, שכן זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שהנבחרת לא תשחק באולימפיאדה מאז שהמדינה יצאה לעצמאות מברית המועצות, וזאת על אף שלטורניר הקדם-אולימפי התייצבו הכוכבים הבכירים – דומנטאס סאבוניס ויונאס ולנצ'יונאס, אבל מה לעשות שמנגד התייצב שחקן בסדר הגודל של דונצ'יץ'. הסופרסטאר הסלובני סיים עם 31 נקודות, 11 ריבאונדים ו-13 אסיסטים. ולטקו צ'נצ'אר הוסיף 18 לזכות המנצחת, שקיבלה עוד 16 נקודות מיאקה בלאזיץ'. בצד השני, ולנצ'יונאס, מנטאס קלנייטיס וארנס בוטקביצ'יוס תרמו 14 כל אחד.

דונצ'יץ' חיסל את ליטא | FIBA
האוהדים המקומיים מילאו את האולם, אך יצאו מאוכזבים | FIBA
סאבוניס העניק לדונצ'יץ' את פרס ה-MVP | FIBA
סלובניה תהיה באולימפיאדה לראשונה אי פעם | FIBA

גרמניה – ברזיל 64:75

דווקא אחרי שהביסה את שלוש היריבות הקודמות שלה בהפרש ממוצע של 27 נקודות, ה"סלסאו" נעצרה במשחק הקובע בבית ששוחק בספליט שבקרואטיה ותיעדר מהמשחקים האולימפיים בפעם הרביעית בהיסטוריה והראשונה מאז 2008. הגרמנים, שהדיחו את המארחת אתמול, המשיכו במומנטום והעפילו בפעם השישית לטורניר, בו לא הופיעו 13 שנים. מוריץ ואגנר, ששיתף פעולה עם דני אבדיה בוושינגטון וויזארדס בעונה החולפת, התפוצץ לזכות ה"מאנשאפט" עם 28 נקודות. אנדרסון ורז'או הוותיק סיים כקלע הבולט בברזיל, עם 14 נקודות.

ואגנר מטביע. הישג גדול לגרמניה | FIBA

סרביה – איטליה 102:95

אמנם ניקולה יוקיץ' ויתר על ההשתתפות מטעמי עייפות מצטברת ובוגדן בוגדנוביץ' לא הספיק להצטרף לנבחרת בעקבות המסע עם אטלנטה הוקס בפלייאוף ה-NBA, אבל גם בלעדיהם, סרביה לא האמינה שזה יכול לקרות לה מול הקהל הביתי בבלגרד. הזוכה במדליית הכסף בריו 2016 לא תשחק באולימפיאדה הקרובה, לאחר שספגה תבוסה מאיטליה שתחזור לטורניר האולימפי אחרי שנעדרה ממנו ב-17 השנים האחרונות.

ה"אזורי" נהנו מערב קליעה מצוין ולקראת סיום הרבע השני פתחו פער דו ספרתי בזכות ריצת 3:12, כאשר ברבע השלישי ברחו להפרש שיא של 24 נקודות ולמעשה סגרו עניין עוד הרבה לפני הבאזר האחרון. המארחת עוד עשתה קולות של קאמבק בדקות האחרונות, אולם זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. ניקולו מאניון כיכב באיטליה עם 24 נקודות, אקילה פולונארה רשם דאבל דאבל של 22 ו-12 ריבאונדים, סימונה פונטקיו קלע 21. בצד המפסיד, דנילו אנדז'ושיץ' בלט עם 27 נקודות ופיליפ פטרושב הוסיף 22, אלא שארבעת הכוכבים – מילוש תאודוסיץ', ואסילייה מיציץ', בובאן מריאנוביץ' ונמניה בייליצה – נעצרו כולם על כמות חד ספרתית.

אלסנדרו פאיולה, סטפנו טונוט | FIBA

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי