גינזבורג: "לא הרבה ישראלים הגיעו לאולימפיאדה, זה הישג אדיר"

ננו גינזבורג | FIBA

מאמן נבחרת צ'כיה חגג את העלייה לטורניר האולימפי: "יזכרו אותנו בהיסטוריה של המדינה. אנחנו כולם בשיגעון". לקראת המשחקים בטורניר עצמו: "איראן יפגשו אותי ואת ארצות הברית, קיבלו בית ציוני"

(גודל טקסט)

נבחרת צ'כיה רשמה הלילה (בין ראשון לשני) הישג אדיר כשהעפילה למשחקים האולימפיים בטוקיו, לאחר שזכתה בטורניר הקדם אולימפי שנערך בקנדה עם ניצחון בגמר 72:97 על נבחרת יוון. זאת הפעם הראשונה שנבחרת צ'כיה מעפילה למשחקים האולימפיים מאז 1980, אז הייתה עדיין צ'כוסלובקיה, כשמי שעומד על הקווים הוא ננו גינזבורג – שהפך לישראלי השלישי שיאמן במשחקים האולימפיים אחרי רלף קליין עם גרמניה ב-1984 ודיוויד בלאט עם רוסיה ב-2012.

"היו לי הרבה הישגים, אבל להגיע לאולימפיאדה, לא הרבה מצליחים להגיע, לא ישראלים ולא אירופאיים", אמר גינזבורג הבוקר לוואלה! ספורט, "זה הישג אדיר מבחינתי ומבחינת צ'כיה, שמ-1980 לא שם. רשמנו היסטוריה בצ'כיה, יזכרו אותנו בהיסטוריה. הדרך ששיחקנו בשני המשחקים האחרונים, אהבתי את זה מאוד".

התחלת לחשוב על הצעידה בטקס פתיחה?

"עוד לא חושבים על הטקס פתיחה, אבל נהיה שם. אמרתי לשחקנים לפני המשחק, 'תקשיבו – כל ילד שמתחיל לשחק כדורסל, הולך לג'ודו, התעמלות, החלום שלו זה האולימפיאדה, אתם רחוקים 40 דקות מהדבר הזה'. לא הרבה מאמנים מגיעים, בטח ישראלים. ברור שאני אתרגש, זה מדהים".

תומאש סטורנסקי ושחקני נבחרת צ'כיה חוגגים | FIBA

גינזבורג הגיע לטורניר הקדם אולימפי רחוק מלהיות אופטימי. הנבחרת שלו נראתה לא טוב במשחקי ההכנה, קיבלה את הכוכבים תומאש סטורנסקי ויאן וסלי רק כמה ימים לפני המשחקים וקיבלה בראש במשחק הראשון נגד טורקיה. במשחק הקובע על העלייה לחצי הגמר היא עברה בקושי את אורוגוואי, אבל במאני טיים היא כבר להטה. היא ניצחה בהארכה את קנדה, אחת הפייבוריטיות למדליה בטורניר עצמו, ובמשחק הגמר את יוון.

"לא באתי אופטימי כי סטורנסקי, וסלי, ובוחאציק הצטרפו רק בקנדה לארבעה אימונים ואנחנו לא נבחרת עם רוחב של שחקנים, נפצעו לי שני שחקנים, לא באתי אופטימי וזה לא היה נראה טוב וגם במשחק הראשון נגד הטורקים. לאט לאט זה התלבש. תוך כדי תנועה הבנתי יותר, התחלתי לשחק עם וסלי ובאלווין והכל התחיל להתחבר".

את הלילה העביר המאמן הישראלי בחגיגות עם הצוות והשחקנים שלו. "אני עוד לא קולט. אני אקלוט, גם בית קשה, גם בקנדה. הכל ביחד. הישג מטורף, אנחנו עדיין לא קולטים. כולם בשיגעון, הצוות, השחקנים. הישג אדיר".

ננו גינזבורג ושחקני נבחרת צ'כיה | FIBA

לצ'כיה יש 20 יום עד פתיחת הטורניר האולימפי בטוקיו. גינזבורג נתן לשחקנים חופש עד ה-13 ביולי, יחזור לישראל למנוחה של מספר ימים וישוב לצ'כיה למחנה אחרון לפני המשחקים. וויצ'אך חרובאן, אחד הכוכבים של הנבחרת ואולי השחקן המצטיין באליפות העולם לפני שנתיים, לא אמור להיות חלק מהסגל גם במשחקים בטוקיו.

צ'כיה תפגוש בבית שלה בטורניר האולימפי את איראן, צרפת וארצות הברית, אותה פגשה גם לפני שנתיים בבית המוקדם באליפות העולם. שתי הראשונות ושתי הנבחרות הטובות ביותר מהמקום השלישי יעפילו לרבע הגמר, מקום בו היה גינזבורג עם הצ'כים גם באליפות העולם וגם באליפות אירופה בעבר.

"האיראנים יש להם אותי ואת ארצות הברית, קיבלו בית ציוני", צוחק המאמן הישראלי, "חשוב לנו המשחק הראשון נגד איראן, שתיים עולות, ברור שארצות הברית תעלה, צרפת חזקה והשלישית עם המאזן הכי טוב, אנחנו יכולים לקבל גם בראש מהאמריקאים. צריכים לעבור את איראן שיש לה נבחרת טובה, מתרכזים בזה. ניתן כמה ימים חופש, ועוד שמונה ימים נתחיל להתכונן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי