סנסציה: ארה"ב הפסידה לניגריה במשחק ההכנה הראשון לאולימפיאדה

קווין דוראנט וגרג פופוביץ' | Ethan Miller/Getty Images

דוראנט, לילארד, ביל, טייטום ואדבאיו עלו בחמישייה של פופוביץ', אבל זה לא הספיק ל"דרים טים" שנכנעה 90:87 לנבחרת שאותה הביסה ב-83 הפרש במשחקים האולימפיים ב-2012. קיילב אגאדה, שחקן הפועל ב"ש, קלע 17 נק'

(גודל טקסט)

פחות משבועיים לטקס הפתיחה בטוקיו, נבחרת ארצות הברית חוותה תקלה מאוד מפתיעה ולא צפויה. הלילה (בין שבת לראשון) היא פגשה בלאס וגאס את נבחרת ניגריה למשחק הכנה ראשון לקראת המשחקים האולימפיים ולמרות סגל עטור כוכבים, "דרים טים" אמיתי על כל המשתמע מכך, היא נכנעה 90:87 סנסציוני לנבחרת האפריקנית, שבין שחקניה גם פורוורד הפועל באר שבע בעונה האחרונה, קיילב אגאדה.

זהו בסך הכל הפסד שלישי של האמריקאים ב-29 שנה ובעיקר מדהים שזה קרה מול ניגריה, שנפגשו באולימפיאדה ב-2012 ואז ארצות הברית ניצחה את ניגריה 73:156 – זו לא טעות, ניצחון ב-83 נקודות הפרש, כמובן משחק היסטורי שספק אם אפילו לארצות הברית תהיה נבחרת שתצליח לשחזר את ההישג.

אז אולי הנקמה לא הושלמה הלילה, אבל ניגריה בכל זאת הצליחה להדהים את ארה"ב ולהנחיל לה הפסד ראשון לנבחרת מיבשת אפריקה. הניגרים עשו זאת בזכות 20 שלשות שקלעה מ-42 ניסיונות, כ-50 אחוז מחוץ לקשת, כשמעל כולם בשורותיה בלט גייב וינסנט ממיאמי היט שקלע 6 ששלשות מ-8 ניסיונות בדרך ל-21 נקודות. אגאדה תרם 17 נקודות, בדיוק כמו קווין דוראנט שסיים כקלע המוביל של ארה"ב. אגאדה, אגב, אחרי המשחקים האולימפיים ינסה להרשים בליגת הקיץ במדי דנבר נאגטס.

המאמן גרג פופוביץ' עלה בחמישייה לצד דוראנט עם בם אדבאיו, דמיאן לילארד, בראדלי ביל וג'ייסון טייטום, אבל כנראה ש-8 שחקני NBA ניגרים מספיקים כדי להתמודד עם סוללית הכוכבים הזו. מלבד דוראנט, טייטום קלע 15 ולילארד הוסיף 14 בלבד. "אפשר לומר שאני שמח שזה נגמר ככה", אמר פופוביץ' בסיום.

קיילב אגאדה עוצר את קווין דוראנט | Ethan Miller/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי