דושאן איבקוביץ' מת בגיל 77. ספרופולוס: "המורשת שלו תישאר לנצח"

הכדורסל האירופי נפרד מאגדה. איבקוביץ' | GettyImages, Aykut Akici

המאמן שהוביל את יוגוסלביה לתארים והניף את גביע היורוליג פעמיים, הלך לעולמו. ספרופולוס: "היווה השראה לאינספור אנשים"

(גודל טקסט)

דושאן איבקוביץ', אחד המאמנים הבכירים בכדורסל הסרבי בפרט והמשפיעים בכדורסל האירופי בכלל, הלך הבוקר (חמישי) לעולמו ביל 77. על פי הדיווחים במולדתו, איבקוביץ' סבל מבצקת בריאות. מועדונים, ארגון ושחקנים רבים ברחבי אירופה הקדישו הודעות פרידה והספד לסרבי האגדי.

במהלך קריירת אימון שנמשכה 46 שנים, המאמן זכה בתארים רבים, ביניהם שתי זכיות ביורוליג עם אולימפיאקוס, ארבע מדליות זהב באליפות אירופה (שתיים עם נבחרת יוגוסלביה ושתיים עם סרביה) וזהב נוסף באליפות העולם עם נבחרת יוגוסלביה ב-1990.

מאמן מכבי תל אביב, יאניס ספרופולוס, ספד לאיבקוביץ' עם צאת יום כיפור: "דושאן איבקוביץ' היה אגדת כדורסל עולמית. מורה לדורות של שחקנים ומאמנים. הוא היווה השראה לאינספור ספורטאים, קולגות ומאמנים, כמו גם לאוהדים ולחובבי הספורט. הוא השפיע עמוקות על האבולוציה של הכדורסל. ההצלחות שלו והשחקנים שגידל, הם המורשת שלו בבניית הענף והמורשת הזו תישאר לנצח".

נשיא היורוליג ג'ורדי ברתומאו ספד לאיבקוביץ': "לא יהיה מופרך לומר ש'דודה' השפיע על הכדורסל האירופי יותר מכל מאמן אי פעם. יותר מאשר בזכות הישגיו, דודה ייזכר כמנהיג אמיתי לאלפי שחקנים ולדורות שלמים של מאמנים. ענף הכדורסל איבד את אחד החלוצים שלו, אבל המורשת של איבקוביץ' תמשיך לחיות במקום שאליו הוא הוביל את המשחק באירופה".