התחביב התברר כקטלני: "יונים הדביקו את איבקוביץ' במחלה קשה"

דושאן איבקוביץ' מאמן אנאדולו אפס | GettyImages

מאז הפרישה, המאמן האגדי הקדיש את חייו לאהבה הגדולה השנייה שלו אחרי כדורסל: גידול יונים. אלא שלטענת דולה וויושביץ', הן אלה שזירזו את מותו. פופוביץ' ספד: "דמות גדולה מהחיים"

(גודל טקסט)

דושאן איבקוביץ' היה מפורסם בשני דברים לאורך חייו: חוש מיוחד לתארים כמאמן כדורסל, ואהבה חוצת גבולות ליונים. לצד הקריירה האגדית על הקווים, המאמן שהלך לעולמו אתמול (חמישי) בגיל 77 טיפח במשך עשרות שנים את התחביב הנוסף שלו. הוא גידל עשרות יונים בביתו, ואפילו התחרה איתן במירוצי יונים בינלאומיים ברחבי העולם.

אלא שהתחביב התברר כקטלני: לפי המאמן הסרבי דולה וויושביץ', שהיה חברו הקרוב של איבקוביץ', מותו נגרם בין היתר כתוצאה מזיהום בו נדבק מיונה חולה. סיבת המוות הרשמית של איבקוביץ' היא בצקת בריאות, ולא ברור עד כמה דבריו של וויושביץ' מדויקים.

"ידעתי שיש לו בעיה רפואית ספציפית. הוא סיפר לי שנדבק על ידי אחת היונות שגידל, ושבנוסף הוא סבל מהרפס. אבל אף אחד לא העלה על דעתו שזה יהרוג אותו", סיפר וויושביץ' לתקשורת הסרבית.

כך או כך, בעולם הכדורסל ממשיכים להספיד את איבקוביץ', אחד המאמנים המעוטרים בתולדות הכדורסל האירופי. להספדים הצטרף גם גרג פופוביץ', שפיתח עם איבקוביץ' קשרי ידידות לאורך השנים ונהג לבקר אותו בסרביה מדי כמה שנים.

"דושאן איבקוביץ' היה דמות אייקונית בעולם הכדורסל. הייתה לו אישיות גדולה מהחיים, והוא היה מאסטר של המשחק. הזמן שביליתי במחיצתו גם באירופה וגם בארצות הברית, תמיד היה ספוג בידע וסקרנות. לא היה שום דבר שמשתווה לנוכחות שלו. אני שולח תנחומים למשפחתו", אמר פופוביץ'.

השוטינג גארד האגדי פז'ה סטויאקוביץ' ספד אף הוא וכתב בעמוד האינסטגרם שלו: "אני מאחל לכל שחקן שמנסה למצוא את מקומו בעולם הכדורסל לפגוש אדם כמו דושאן איבקוביץ'. אני ואחרים היינו ברי מזל, והוא עזר לנו לבנות קריירה. אהיה אסיר תודה כלפיו לנצח".

גם ואסיליס ספאנוליס שזכה תחת איבקוביץ' ביורוליג במדי אולימפיאקוס פרסם הספד מרגש. "דודה היה מאסטר, מנהיג, איש משכמו ומעלה. מילים לא יכולות לתאר אותו. תודה על כמה שלימדת אותי. מאז ומתמיד היית המנטור שלי. היית הכדורסל עצמו. כשהתבשרתי על מותך, הלב שלי נשבר", כתב.

במהלך קריירת אימון שנמשכה 46 שנים, איבקוביץ' זכה בתארים רבים, ביניהם שתי זכיות ביורוליג עם אולימפיאקוס, ארבע מדליות זהב באליפות אירופה (שתיים עם נבחרת יוגוסלביה ושתיים עם סרביה) וזהב נוסף באליפות העולם עם נבחרת יוגוסלביה ב-1990.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי