ג'יילן ריינולדס: "אנחנו עדיין מפענחים כיצד לשחק אחד עם השני"

השפלה ביתית. ריינולדס | דני מרון

מכבי תל אביב תתארח אצל מילאנו המושלמת (21:30) ובמועדון משדרים לשחקנים כי ניתן להפתיע. הסנטר המאכזב: "צריך לחבר את הפאזל". וגם: המאזן העגום של הקבוצה במשחק חוץ ראשון והגארד המפתיע של אטורה מסינה

(גודל טקסט)

עונת היורוליג של מכבי תל אביב תימשך הערב (שלישי, 21:30) באיטליה כשהצהובים יפגשו את ארמני מילאנו. מכבי מגיעה למשחק במאזן של 1:1 בעוד האיטלקים מושלמים אחרי שני משחקים.

בכמה מילים: התבוסה לכוכב האדום בלגרד ביום חמישי העלתה את רף הלחץ במכבי תל אביב, וגרמה לכך שבמועדון יודעים שהם יצטרכו לנצח כבר בקרוב במקום לא פשוט כדי להימנע מפתיחת עונה לא טובה. למרות העובדה שהיריבה של הצהובים ביום שבת, הפועל חיפה, היא לא מהטופ של אירופה, במכבי היו מרוצים מהרוח שהפגינו השחקנים ומהיכולת ההגנתית, והם מקווים שיצליחו להביא את שני הדברים הללו כבר למשחק הקרוב נגד מילאנו.

שחקן מכבי תל אביב רומן סורקין עם קמרון טיילור, ג'יילן ריינולדס, קינן אוואנס
במועדון מרוצים מהתצוגה בליגה. שחקני מכבי תל אביב | דני מרון

הקבוצה הגיעה אתמול בשעות הערב למילאנו ויערכו היום בשעות הבוקר המאוחרות את האימון האחרון לפני המשחק ותדריך וידאו נוסף. למרות שנראה כי הסיכוי של הצהובים לצאת עם ניצחון מצמד המשחקים הקרוב שייערכו השבוע הוא דווקא מהמשחק נגד וילרבאן, במועדון סירבו לדבר על אפשרות של ויתור על המשחק הקרוב ומשדרים לשחקנים כי ניתן לרשום הפתעה. עם זאת, ייתכן כי יאניס ספרופולוס יבחר להרחיב את הרוטציה ולהעניק דקות כבר בשלבים מוקדמים יותר לשחקנים שממעטים לשחק עד כה.

"אני מרגיש שזה תמיד מאתגר במשחקי חוץ", אמר ג'יילן ריינולדס לפני הנסיעה, "צריך לבוא מפוקס ולהוציא לפועל את מה שצריך כדי לנצח את היריבה הזו. אנחנו צריכים להביא את המנטליות החזקה שלנו, להיות מוכנים ולהישאר ביחד. זו יריבה טובה. יש לנו קבוצה חדשה לגמרי ואנחנו עדיין מפענחים כיצד לשחק אחד עם השני, יש עקומת למידה גדולה לכולם. לא הייתי קורא לזה בעיה, פשוט צריך לחבר את הפאזל".

שחקן מכבי תל אביב ג'יילן ריינולדס
הרבה על הכתפיים שלו. ריינולדס | דני מרון

במרכז ההתמודדות: ג'יילן ריינולדס. 4 נקודות בממוצע למשחק – זה מה שתרם עד כה השחקן שהיה אמור לקחת את הקו הקדמי של מכבי תל אביב בהיעדר אנטה ז'יז'יץ'. ביחד עם העובדה כי בשנה שעברה ביחד עם באיירן מינכן הוא כמעט והדיח את מילאנו בחוץ, לריינולדס יש הרבה על הכתפיים לקראת ההתמודדות.

הנתונים: מאז הסדרה בין הקבוצות בעונת 2013/14, שאחריה זכתה מכבי תל אביב ביורוליג, ניצחה מכבי פעם אחת בלבד במילאנו בחמישה משחקים, 102:111 בעונת 2017/18. אחרי אותו סדרה ביורוליג (החל משנת 2000) המאזן ביניהן במילאנו עמד על 2:3 בלבד לטובת האיטלקים.

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס
"עוד צריכים להשתפר". ספרופולוס | דני מרון

4 ניצחונות בלבד השיגה מכבי תל אביב מתוך 20 משחקי החוץ הראשונים שלהם בכל עונה ביורוליג. בשנים האחרונות הצליחו הצהובים להשיג ניצחונות חוץ במשחק הראשון שלהם לא בישראל רק נגד באמברג ומלאגה, קבוצות הרחוקות להיות מצמרת הגבוהה של היורוליג.

קייל היינס עשוי להיכנס במשחק ל-10 הקלעים התולדות ביורוליג, אם יקלע 7 נקודות ויעבור את אנטה טומיץ'. להיינס כרגע 2,774 נקודות. סקוטי ווילבקין עומד על שלשה אחת לפחות ב-12 מ-13 משחקיו האחרונים ביורוליג ועל 25 קליעות עונשין רצופות במפעל. סרחיו רודריגס קלע שלשה אחת לפחות ב-11 משחקיו האחרונים.

קייל היינס, מילאנו חוסם את ווייד בולדווין, באיירן מינכן
יצטרף הערב לרשימת אקסלוסיבית? היינס | אימג'בנק GettyImages, Giuseppe Cottini/Euroleague Basketball

היריבה: אחרי שנים רבות של כישלונות בניסיון להגיע לטופ האירופי, הצליחה ארמני מילאנו של אטורה מסינה לעמוד במשימה בעונה שעברה והעפילה לפיינל פור. השנה אמנם איבדה הקבוצה כמה שחקנים אך שמרה על בסיס עם סרחיו רודריגס, מלקולם דילייני, שאבון שילדס, לואיג'י דאטומה, קיילב טרכוסקי וקייל היינס וצירפה אליהם את ג'ריאן גראנט, דבון הול, קונסטנטינוס מיטוגלו ומעל כולם את ניקולו מלי ששב הביתה. הסגל הזה פתח את העונה בצורה חלקה ביורוליג עם ניצחונות לא פשוטים על צסק"א מוסקבה ובאסקוניה, והראה בדיוק לאן מילאנו מכוונת.

שימו לב ל: דבון הול. ניקולו מלי הוא הסיפור הגדול של מילאנו, אבל הגארד האמריקאי שהגיע אחרי עונת פריצה בבאמברג פתח את העונה נהדר עם 11.5 נקודות בממוצע, ממעט לרדת מהמגרש, והוא יכול לגרום להרבה מאוד צרות למכבי תל אביב.