רטין אובסוהאן: "אם נמשיך לשחק כך, נוכל לעשות דברים מיוחדים"

כוכב הפועל ירושלים היה מאושר בתום ניצחון החוץ המרשים 65:85 על קרשיאקה. יותם הלפרין: "לא חשבתי שזאת תהיה התוצאה. גם כשההפרש ירד, נשארנו רגועים ולא השתוללנו"

(גודל טקסט)

כשהפועל ירושלים מינתה את יותם הלפרין למאמנה הזמני, ספק אם מישהו במועדון יכול היה לשער שזה יהיה מצבה לקראת מחזור הנעילה בליגת האלופות: אחרי הניצחון הגדול הערב (שני) באיזמיר, 65:85 על פינאר קרשיאקה, הם תלויים בעצמם לחלוטין – וברוב התרחישים אמורים לעלות לפליי אין על הכרטיס לטופ 16.

"הקבוצה היא הסיפור ולא אני", אמר הלפרין בסיום. "לא חשבתי שזאת תהיה התוצאה. זה הישג יפה לנצח כאן בהפרש כל כך גבוה. מגיע קרדיט ענק לשחקנים. ידענו מה חשיבות המשחק, והיו לנו הרבה עליות וירידות. היה חשוב לנו לפתוח טוב, וגם כשהטורקים הורידו את ההפרש, נשארנו רגועים ולא השתוללנו".

"שיחקנו נגד קבוצה טובה, עם מאמן טוב, באולם קשה, אבל ידענו שהמשחק הזה חשוב כדי שנישאר בחיים באירופה. אני גאה בעובדה שהצלחנו לנצח אחרי שהמשחק היה על הכף בשלוש הפרש, והמומנטום היה בשליטה שלהם", הוסיף הלפרין.

מאמן הפועל ירושלים יותם הלפרין
"לא חשבתי שזו תהיה התוצאה". הלפרין | ברני ארדוב

רטין אובסוהאן, שהצטיין עם 22 נקודות, סיכם: "ידענו שזה משחק גדול עבור שתי הקבוצות, ואני גאה בדרך שבה הופענו מהשנייה הראשונה. כולם הפגינו הרבה לב ואכפתיות. אני מאמין שנוכל לעשות דברים מיוחדים אם נמשיך לשחק כך".

על היתרון שאבד ואז הוחזר, אמר אובה: "כדורסל זה משחק של ריצות, והמאמן עשה עבודה מצוינת כדי לוודא שאנחנו מתארגנים מחדש. איבדנו את היתרון, אבל זה היופי במשחק. אם אתה סומך על תוכנית המשחק שלך, ומנסה להוציא אותה לפועל בכל מהלך, בלי קשר לתוצאה, תוכל תנצח בסוף".

שחקן הפועל ירושלים ווילי וורקמן עם ג'יילן אדאמס, אדם אריאל
בליגה, בינתיים, הכל הולך חלק. שחקני ירושלים חוגגים | לירון מולדובן

אדם אריאל קלע שלשת קלאץ' קריטית ברבע האחרון, וסיים עם 11 נקודות (3 מ-4 מחוץ לקשת): "היה משחק אינטנסיבי מאוד, ופתחנו אותו עם המון אנרגיות. שיחקנו בדרך שרצינו ותיכננו, ובסופו של דבר הבאנו את האנרגיה הנכונה וביצענו את המהלכים הנכונים. זה ניצחון ענק בשבילנו, שמשאיר אותנו בתמונה באירופה כשהדברים בידיים שלנו".

הפעם האחרונה שבה ירושלים ניצחה בפער כל כך גבוה באירופה אירעה לפני כשלוש שנים (80:111 בנימבורק, בינואר 2019). ביום רביעי בעוד כשבועיים, ב-22 בחודש, היא תתארח במנרסה במחזור הנעילה. הספרדים כבר הבטיחו את המקום הראשון ועלו אוטומטית לשלב הבא, אבל עוד קודם לכן יופיעו מחר בפולין מול סטאל אוסטרוב, במשחק שישפיע גם על מצבם של האדומים.