בתום הארכה: הפועל ירושלים רשמה 85:90 גדול על מנרסה

להט עם 28 נקודות. רטין אובסוהאן | ברני ארדוב

האדומים השיגו את יתרון הביתיות בפליי אין של ליגת האלופות ויפגשו את פרומיטיי, אחרי שהלפרין שמר על מאזן מושלם באירופה. בריימו הוביל עם 23 נקודות, דאבל דאבל מרשים לאובסוהאן

(גודל טקסט)

לומר שזה היה לה לא פשוט יהיה לשון המעטה, אבל הפועל ירושלים שרדה היום (חמישי) מותחן אדיר וניצחה 85:90 את מנרסה הספרדית, בתום משחק שנגרר להארכה ונרשמו בו לא פחות מ-19 חילופי הובלה. האדומים שמרו על מאזן מושלם בליגת האלופות של פיב"א מאז מינויו של יותם הלפרין למאמן, ובזכות הניצחון סיימו במקום השני בבית ב' והשיגו את יתרון הביתיות בסדרת הפליי אין על הכרטיס לטופ 16 שבה יפגשו את פרומיטיי האוקראינית.

כמו במשחק הקודם בין הקבוצות, שהסתיים בניצחון ספרדי בארנה, גם הפעם זה הלך צמוד במיוחד, כאשר הפער על לוח התוצאות לא עמד על דו ספרתי אפילו פעם אחת וגם כשאחת מהקבוצות התרחקה מעט, היריבה הגיבה בריצה.

רטין אובסוהאן וסולימאן בריימו כיכבו בהפועל ירושלים מהפתיחה, ואדם אריאל התעלה במחצית השנייה ובהארכה עם יכולת קליעה מצוינת, במיוחד במאני טיים, אלא שהרכז הבלגי כמעט נתן לספרדים את המשחק במתנה כשאיבד כדור קריטי בהתקפה האחרונה של הרבע הרביעי והוציא את המארחת להתקפה של 4 על 1. למזלו, לוק מאי החטיא ניסיון לשלשה והמשחק נגרר להארכה, שבה שלשות של אובסוהאן עצמו ושל אריאל אפשרו לירושלמים לברוח ליתרון בן 6 נקודות, בדרך לניצחון היקר.

קלעו להפועל ירושלים: סולימאן בריימו 23 (8 מ-10 לשתיים) ו-6 ריבאונדים, רטין אובסוהאן 19, 12 אסיסטים ו-5 חטיפות, ג'יילן אדאמס (8 ריבאונדים) ואדם אריאל (4 מ-7 לשלוש, 6 ריבאונדים) 15 כל אחד, ווילי וורקמן 8, איתי שגב 4, עמית גרשון וקייזר גייטס 3 כל אחד.

מאמן הפועל ירושלים יותם הלפרין
יתרון הביתיות מונח על הכף. יותם הלפרין | דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1:

המארחת פתחה טוב יותר ועלתה ליתרון 7:12, אבל סולימאן בריימו היה הראשון לקחת אחראיות בצד של הפועל ירושלים והוביל ריצת 3:14 שהפכה את התוצאה ל-15:21 לזכות הקבוצה שלו. המומנטום נמשך והפער גדל כבר ל-9 נקודות, אבל מנרסה ניצלה מספר שגיאות של יריבתה כדי להקטין למינוס 4, לפני שרטין אובסוהאן חתם את הרבע ב-22:28 להפועל ירושלים.

רבע 2:

סילבן פרנסיסקו הוביל דקות טובות של מנרסה שאיזנה ל-28:28. אדם אריאל ו-ווילי וורקמן שמרו את ירושלמים ביתרון, אבל רק באופן זמני והמארחת השלימה מהפך. הלפרין קיווה שפסק זמן ישנה את המגמה, וג'יילן אדאמס חזר ממנו עם דאנק יפה, אבל אז הגיעה ריצת 2:11 של הספרדים בדרך ליתרון 43:49 בהפסקה.

סולימן בריימו, הפועל ירושלים
סולימן בריימו, הפועל ירושלים | דני מרון

רבע 3:

הפועל ירושלים התחילה את המחצית השנייה עם ריצת 2:9 משלה, שהעלתה אותה ליתרון 51:52. דני גרסיה ענה בשלשה, אדם אריאל השיב באותו מטבע ומטווח השלשות נמשך בשני הצדדים, כשאחת נוספת של אריאל בתוך הדקה האחרונה קבעה 61:63 לקבוצה של הלפרין, אבל פרנסיסקו ירה מחוץ לקשת בהתקפה האחרונה והוריד את מנרסה ביתרון 63:64 להפסקת הרבעים.

רבע 4:

היתרון המשיך לעבור מקבוצה לקבוצה כמעט בכל התקפה. בריימו ואדאמס העלו את ירושלים ל-68:71, אבל מנרסה הגיבה בחמש נקודות ללא מענה והלפרין ביקש עוד פסק זמן, שממנו שחקניו חזרו חדורים בדרך ליתרון 73:78. עם זאת, הספרדים חזרו ל-78:78, כאשר למזלה של האורחת הם החטיאו מחוץ לקשת בהתקפה האחרונה, והמשחק הלך להארכה.

הארכה:

ההתקפות היו תקועות בשתי הדקות הראשונות ודווקא המארחת עלתה ל-78:81. בריימו צימק, מנרסה השיגה עוד נקודה מקו העונשין ואז הגיעו שלשות של אובסוהאן ואריאל אחת אחרי השנייה, בדרך ליתרון 82:88 שבעצם סגר עניין. הספרדי רק הצליחו לצמק במעט, ובסיום – 85:90 להפועל ירושלים.