שלשה גדולה של גיא פניני השאירה את חולון בחיים בליגת האלופות של פיב"א

שחקן הפועל חולון כריס ג'ונסון | אתר רשמי, האתר הרשמי של פיב"א

גודס היה על סף הדחה מאירופה בבכורה, אך הישראלי הוותיק קלע 18 שניות לסיום בדרך ל-70:72 על בשיקטאש ו-1:1 בסדרת הפלייאין

קבוצות: הפועל חולון
(גודל טקסט)

הפועל חולון הייתה על סף הדחה מוקמת מאירופה הערב (ביעי) מול בשיקטאש אך הצליחה לצאת עם ניצחון חוץ דרמטי 70:72 והשוותה ל-1:1 בסדרת הפלייאין בליגת האלופות של פיב"א. לאחר ההפסד המרגיז בישראל במשחק הראשון בסדרה, הגיעה החבורה של גיא גודס – בבכורה על הקווים – למשחק על כל הקופה בבירת טורקיה. זה התחיל רע מאוד מבחינת האורחת, שמצאה את עצמה בפיגור 16 במהלך הרבע השני, אך התעוררות של אדם סמית' הורידה את חולון בפיגור 7 בלבד להפסקת המחצית.

בין הרבע השלישי והרביעי הוביל כריס ג'ונסון ריצת 2:20 מצד החולונים, שנטלו את ההובלה ומצאו את עצמם ביתרון 57:64. הטורקים לא נבהלו וחזרו למשחק צמוד. כריס ג'ונסון שהיה נהדר החטיא שתי זריקות עונשין קריטיות, וקינאן סיפאהי קבע יתרון מקומי, 68:70. 18 שניות לסיום קלע גיא פניני – מי אם לא הוא – שלשה גדולה. בשיקטאש איבדה את הכדור, ג'ונסון דייק פעם אחת מהקו – וחולון יצאה עם ניצחון קריטי וכפתה משחק מכריע בשבוע הבא, שייערך באולמה הביתי.

קלעו לחולון: כריס ג'ונסון 18 נקודות, רפי מנקו 14, אדם סמית' 11, ג'ו רגלנד 10 ו-9 אסיסטים, מיקל קייזר וסטיב זאק 6 כ"א, ניב משגב 4, גיא פניני 3.

בלטו אצל בשיקטאש: אגהאן ארנה 17 נקודות, קינאן סיפאהי 15, דדריק לאוסון 13, ארקאן אוסמאני 12.

שחקן הפועל חולון כריס ג'ונסון
שחקן הפועל חולון כריס ג'ונסון | אתר רשמי, האתר הרשמי של פיב"א

מהלך המשחק

רבע 1:

המארחת פתחה עם 0:6 מהיר וגיא גודס מיהר להזעיק פסק זמן ראשון כמאמן חולון לאחר קצת יותר משתי דקות. קייזר קלע נקודות ראשונות עבור חולון לאחר אסיסט יפה של אדם סמית', אבל דדריק לוסון פתח בצורה נהדרת אצל הטורקים, הגיע לספרות כפולות כבר ברבע הראשון ובשיקטאש טסה ל-10:21. בסיום הרבע הראשון פיגרה חולון 26:13.

רבע 2:

ההפרש המקומי צמח ל-16 בפתיחת הרבע השני, אך חולון התעשתה מעט והגיבה בריצת 0:7, שהורידה את הפער לחד ספרתי. המארחת שוב לחצה על הדוושה וברחה ל-24:39. אדם סמית' הוביל את חבריו לריצה נוספת ובסיום המחצית הראשונה הוליכה בשיקטאש 37:44.

רבע 3:

כריס ג'ונסון ורפי מנקו התעוררו ברבע השלישי וסייעו לאדם סמית' לייצר עוד ריצה של האורחים, 2:11. המומנטום החליף צד, בעוד בשיקטאש נראתה כמו שלא מסוגלת לעצור את הסחף ואת הריצה החולונית. 53:55 בלבד לטורקים לקראת הרבע המכריע.

רבע 4:

חולון הצליחה להשוות ואף להפוך את התוצאה בפתיחת הרבע הרביעי. הריצה החולונית מהרבע השלישי נעצרה על 2:20, כשהטורקים צימקו ל-64:59. המארחת הצליחה לחזור והמשחק הלך צמוד עד סופו. רפי מנקו קבע 64:68 אך גם מזה הצליחה בשיקטאש לחזור, כשעבירה לא חכמה של כריס ג'ונסון דקה לסיום שלחה את קינאן סיפאהי לקו. הטורקי דייק פעמיים וקבע 68:68. ג'ונסון הוסיף שתי החטאות מהקו, סיפאהי קבע יתרון טורקי אך מי אם לא גיא פניני קלע שלשה גדולה 18 שניות לסיום והעביר שוב את היתרון לחולון. המארחת איבדה כדור קריטי, ג'ונסון דייק פעם אחת מהקו וחולון כופה משחק שלישי ומכריע עם 70:72 דרמטי וחשוב.