מכבי תל אביב ניצחה את אולימפיאקוס וקטעה את רצף ההפסדים ביורוליג

שחקן מכבי תל אביב אנטה ז'יז'יץ' עם סקוטי ווילבקין | דני מרון

המארחת שמה סוף לרצף של שמונה הפסדים עם 69:84 על היווונים הודות ליכולת נפלאה של אנטה ז'יז'יץ', שהיה בלתי עציר (23). קינן אוואנס (14) בלט גם הוא, והקבוצה של ספרופולוס גמלה ליוונים על תבוסה בפיראוס בסיבוב הקודם. לפני המשחק חילקו האוהדים דפי מחאה נגד וויצ'יץ'

(גודל טקסט)

בשעה טובה ומוצלחת, שבה מכבי תל אביב לנצח ביורוליג לאחר שגברה הערב (חמישי) 69:84 על אולימפיאקוס. החבורה של יאניס ספרופולוס שמה סוף לרצף של שמונה הפסדים במפעל וגמלה ליריבה מיוון שהביסה אותה במשחק שנערך בפיראוס בסיבוב הקודם. הצהובים (ששיחקו הערב בלבן) פתחו עם אנרגיות נהדרות, אך האורחת הצליחה להישאר צמודה במחצית הראשונה. במחצית השנייה ברחה המארחת ליתרון דו ספרתי, כאשר אנטה ז'יז'יץ' עושה עבודה נהדרת בשני צדי המגרש וסיים עם 23 נקודות.

ברבע הרביעי הפער המקומי חצה כבר את רף ה-20 הפרש, כאשר נקודות של השחקנים של יורגוס ברצוקאס לקראת הסיום לא שינו את זהות המנצחת. קינן אוואמס (14) היה נהדר גם הוא, כאשר סקוטי ווילבקין סבל מערב בינוני (סיים בסופו של דבר עם 13 נקודות), אך זה לא פגע בשטף של מכבי תל אביב. לפני המשחק חילקו אוהדי מכבי תל אביב דפי מחאה נגד ניקולה וויצ'יץ' עם הכיתוב "ניקו כישלוניקו, לך מפה וקח איתך את הליצן המקומבן דראגן בנדר". מהמועדון ניסו למנוע מהם לחלק את הדפים.

שחקן מכבי תל אביב קינן אוואנס מול שחקן אולימפיאקוס תומאס ווקאפ
מכבי תל אביב שמה סוף לרצף ההפסדים. אוואנס | דני מרון
מחאת אוהדי מכבי תל אביב נגד ניקולה וויצ'יץ'
מחאת אוהדי מכבי תל אביב נגד ניקולה וויצ'יץ' | מערכת וואלה!, סאשה ורגס

מהלך המשחק

רבע 1:

החבורה של יאניס ספרופולוס פתחה טוב מאוד את המשחק, הראתה הרבה אנרגיות ועלתה ל-2:8 מהיר. אולימפיאקוס נכנסה אט אט למשחק, ובעזרתו של קוסטאס פפאניקולאו הצליחו לקזז את הפער המקומי ולהיצמד למארחת. ז'יז'יץ' בלט במדי מכבי תל אביב ברבע הפותח, שבסיומו הוליכה 16:19.

רבע 2:

מכבי תל אביב התקשתה לקלוע בפתיחת הרבע השני, והיוונים ניצלו זאת כדי ליטול את ההובלה ולעלות ל-19:21. היתרון של האורחת הגיע ל-23:28, אך הצהובים (שעלו בגופיות לבנות) חזרו להציג את האנרגיות מפתיחת הרבע הראשון והשיבו לעצמם את ההובלה כשלוש דקות למחצית, 30:31. נדנדת היתרון החליפה צד מספר פעמים, כאשר סיום חזק של ז'יז'יץ' המצוין לרבע השני סייע למכבי תל אביב לרדת להפסקה ביתרון 38:40.

שחקן מכבי תל אביב אנטה ז'יז'יץ' מול שחקן אולימפיאקוס גאורגיוס פרינטזיס
מחצית נהדרת שלו. ז'יז'יץ' | דני מרון

רבע 3:

ז'יז'יץ' המשיך לגלות יכולת גבוהה, והמארחת טסה ליתרון דו ספרתי לראשונה במשחק, 45:55. גם ג'יילן ריינולדס גילה יכולת גבוהה מתחת לסלים, והלבנים המשיכו לצעוד ביתרון. חמש נקודות מהירות של קוסטאס סלוקאס ומוסטפה פאל קבע 54:60 בלבד לקבוצה של ספרופולוס, שירדה לפסק זמן וחזרה ממנו שוב עם אנרגיות נהדרות. 56:66 למכבי תל אביב לקראת הרבע האחרון.

רבע 4:

ההפרש המקומי המשיך לעלות והגיע ל-15, כשלוש דקות בתוך הרבע הרביעי. ההתקפה של החבורה של ברצוקאס נתקעה ולא הצליחה לייצר נקודות, בעוד בצד השני המקומיים רקדו על הפרקט, כשגן ווילבקין – בערב בינוני – צלף שלשה שהביאה אותו לספרות כפולות בנקודות, ואת הפער המקומי ל-19 הפרש. עד מהרה גם רף ה-20 הפרש נחצה. 69:84 בסיום למכבי תל אביב, ששבה לנצח ביורוליג לאחר שמונה הפסדים רצופים.

שחקן אולימפיאקוס טיילר דורסי
הפסד מול האקסית. דורסי | דני מרון

סטטיסיטיקה

קלעו למכבי תל אביב: אנטה ז'יז'יץ' 23 נקודות (10 מ-12 מהשדה) ו-6 ריבאונדים, קינן אוואנס 14, סקוטי ווילבקין 13, ג'יימס נאנלי 11, אנג'לו קלויארו 8 ו-5 ריבאונדים, ג'יילן ריינולדס 8 ו-5 ריבאונדים, דרק וויליאמס 4, ג'ון דיברתולומאו 3. קמרון טיילור (05:38 דקות), יפתח זיו (01:49), ג'ייק כהן (02:12) ורומן סורקין (02:15) שותפו, אך לא קלעו.

קלעו לאולימפיאקוס: יורגוס פרינטזיס 13 נקודות, טיילר דורסי 12, שאקיל מקיסיק 9, מוסטפה פאל 8 ו-5 איבודים, קוסטאס סלוקאס 7, קוסטאס פפאניקולאו 7 ו-6 ריבאונדים, סשה וזנקוב 6 ו-7 ריבאונדים, תומאס ווקאפ 5, ליביו ז'אן שארל 2. חסן מרטין (12:32 דקות, 8 ריבאונדים) שותף, אך לא קלע ויאנוליס לארנצאקיס (18:44) שותפו, אך לא קלעו.