רפשה נזכר בגמר ב-2004: "היה בלתי אפשרי לנצח את מכבי תל אביב באווירה כזו"

איזה סל זה היה. פארקר במדי מכבי תל אביב | GettyImages

מאמן בולוניה, שהובס עם קבוצתו 118:74 בגמר היורוליג הבלתי נשכח, חשף בריאיון: "מכבי הייתה קבוצה נהדרת, אבל האולם הביתי שיחק תפקיד מרכזי. זה היה גיהינום. נתתי לצעירים לשחק במחצית השנייה כי הבנתי שאי אפשר לנצח"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב בכדורסל ידעה הרבה מאוד משחקים גדולים בהיסטוריה, אבל המשחק אולי הגדול מכולם היה ה-74:118 העצום על בולוניה בגמר הפיינל פור בתל אביב, משחק שאליו הגיעו הצהובים רק בזכות "נס ז'לגיריס" המפורסם, משחק שהכניס את הצהובים לפיינל פור ובו הם ניצחו את צסק"א מוסקבה בחצי הגמר. מי שאימן אז על הקווים של האיטלקים היה יסמין רפשה. המאמן הוותיק שספג את מלוא העוצמה של יד אליהו מלא וראה שחקנים כמו אנתוני פארקר, שאראס ואחרים בגדולתם, נזכר במשחק ההוא בריאיון שערך אמש.

יסמין רפשה מאמן מילאנו
המשחק שהוא לא ישכח כל חייו. יסמין רפשה | אימג'בנק GettyImages

"היה בלתי אפשרי לנצח בסביבה כזו", אמר המאמן הקרואטי, "זה היה כמו גיהנום. מכבי הייתה קבוצה מאוד טובה עם שחקנים כמו פארקר, שאראס, ווצ'יץ', באסטון, אבל האולם הביתי שיחק תפקיד מרכזי".

"הם פתחו את המשחק בצורה מדהימה, קלעו מבחוץ, אפילו מעשרה מטרים, הם קלעו את כל הזריקות שלהם. דייויד בלו היה בלתי עציר", הוסיף רפשה, "בסוף המחצית הראשונה, הבנתי שבלתי אפשרי לנצח במשחק הזה".

דייויד בלו שחקן מכבי תל אביב
"דייויד בלו היה בלתי עציר" | מגד גוזני

רפשה שיבח אומנם את אחת הקבוצות הגדולות בהיסטוריה של היורוליג, אבל גם בולוניה, אז פורטיטודו, הייתה מלאה בכוכבים כמו מרקו בלינלי, סטפנו מאנצ'ינלי, ארדם לורבק, ג'אנלוגה באסילה ואחרים. מכבי תל אביב שברה כמובן את שיא ההפרש למשחק גמר ביורוליג כשגם לרפשה היה חלק גדול בזה.

"במחצית השנייה החלטתי לתת דקות גם לשחקנים צעירים כמו בלינלי, מאנצ'ינלי ולורבק. בשבילי, להפסידה ב-10 הפרש או 30 הפרש זה אותו דבר. אז רציתי לתת דקות לשחקנים הצעירים, כדי שייקחו חלק באירוע כזה וישתפשפו לקראת העתיד. אנשים חושבים שויתרתי על המשחק, אבל זה לא נכון. המשחק היה בלתי אפשרי מבחינתנו, לא היה לנו שום סיכוי".