סגולה להצלחה: הפועל חולון גברה על דיז'ון ועלתה לרבע הגמר

שחקן הפועל חולון אדם סמית' חוגג עם מייקל קייזר | ברני ארדוב

ערב אדיר של אדם סמית' (29 ו-7 אסיסטים) ומייקל קייזר (26 ו-8 ריבאונדים) החזיר את הסגולים מפיגור 16 לניצחון ביתי 83:90, שהבטיח את יתרון הביתיות בשלב שמונה האחרונות בו תופיע הקבוצה שנה שנייה ברציפות

קבוצות: הפועל חולון
(גודל טקסט)

הפועל חולון תהיה בשלב שמונה האחרונות בליגת האלופות של פיב"א עונה שנייה ברציפות. הסגולים הבטיחו את ההעפלה הערב (רביעי) עם ניצחון ביתי על דיז'ון הצרפתית, שאף העניק להם את יתרון הביתיות בסדרת רבע הגמר, אחרי קאמבק נפלא לעיני הקהל הביתי. בשלב הבא תפגוש חולון את שטרסבורג, מלאגה או טופאש בורסה, כאשר זהות היריבה תיקבע סופית בהגרלה שתיערך ביום שישי בבילבאו שבספרד.

הקבוצה של גיא גודס נקלעה לבור לא קטן כבר בפתיחה, בעקבות יכולת קליעה מצוינת של היריבה מצרפת שמיעטה להחטיא מחוץ לקשת והובילה כבר ב-16 נקודות. אלא שאדם סמית' להט ב-20 הדקות הראשונות, וכמעט לבדו השאיר את חולון במשחק לפני ריצת ה-2:12 שצימקה את הפער לשלוש נקודות בלבד בתום מחצית אחת. ברבע השלישי הושלם המהפך של הסגולים, כאשר לסמית' הצטרפו מייקל קייזר שסיפק גם הוא הופעה נהדרת, וכריס ג'ונסון שהיה שם כרגיל עבור החולונים.

הפסד יכול היה למנוע מחולון את הביתיות בשלב הבא, ואף להדיח אותה במקרה של הפסד לגלאטסראיי, אך כפי שעשתה לא מעט פעמים לאורך העונה הנוכחית, החבורה במדים הסגולים הפגינה הרבה אופי בדרך לרבע הגמר, בו תקווה שהקהל הביתי ידחוף אותה להישג נוסף.

שחקן הפועל חולון אדם סמית' חוגג עם מייקל קייזר
סחב את חולון. סמית' חוגג עם קייזר | ברני ארדוב
שחקני הפועל חולון חוגגים ניצחון על דיז'ון
הישג נהדר לסגולים | ברני ארדוב
מייקל קייזר ושחקני הפועל חולון חוגגים
שנה שנייה ברציפות ברבע הגמר. קייזר וחולון חוגגים | ברני ארדוב

קלעו להפועל חולון: אדם סמית' 29 ו-7 אסיסטים (5/9 לשלוש), מייקל קייזר 26 ו-8 ריבאונדים, כריס ג'ונסון 16 ו-10 ריבאונדים, ג'ו רגלנד 13, 7 אסיסטים ו-2 חטיפות, טיירוס מגי 5, סטיב זאק 1. פרדי בורדיון, רפי מנקו וגיא פניני שותפו ולא קלעו.

מאמן הפועל חולון גיא גודס
יתרון הביתיות על הכף. גודס | ברני ארדוב
אדם סמית' מודה לאוהדי הפועל חולון
הופעה אדירה. סמית' עם האוהדים | ברני ארדוב

מהלך המשחק

רבע 1:

קרינגטון התחמם כבר בפתיחה עם שלוש שלשות ודיז'ון עלתה ל-2:9 שגרם לגודס להזעיק פסק זמן, אך הריצה לא נעצרה שם האורחת הגדילה את ההפרש ל-14. זאק וסמית' העירו את חולון, שלשה של מגי קבעה 24:12 וסמית' ירה עוד אחת מעבר לקשת, כדי לסגור את הרבע בפיגור 24:15 של הסגולים.

רבע 2:

הרינגון סחט עבירה של שלוש זריקות, גומס צלף מרחוק והאורחת ברחה ליתרון 15, מגי דייק פעמיים מהקו וסמית' עם רצף של שמונה נקודות אישיות הוריד ל-36:27. קלי השיב עם עוד שלשה לדיז'ון שמיעטה להחטיא עד אותן דקות, סיימון הגדיל מהקו, קלי ולום שמרו על פער דו ספרתי – 32:45. קליעות עונשין של רגלנד, ובהמשך חטיפה שלו שהולידה עבירה על קייזר, אפשרו לאחרון לצמק שוב למינוס תשע. אחרי עוד אחת של קייזר בעונשין, רגלנד ירה שלשה מהפינה, המשיך בחדירה יפה ואז סמית' מסר אסיסט גדול לדאנק של קייזר, שחתם את המחצית הראשונה על 44:47 בלבד לדיז'ון.

ג'ו רגלנד, הפועל חולון
דיז'ון פתחה הרבה יותר טוב. רגלנד | ברני ארדוב

רבע 3:

חמש נקודות של הרינגטון העלו את ההפרש לחמש, אבל אז החלה ההשתלטות החולונית: ג'ונסון וקייזר קלעו מהקו, סמית' השווה בשלשה, קייזר קבע יתרון ראשון בסל קל וסמית' קבר עוד אחת מעבר לקשת, כדי לשים את חולון ב-52:57 ולשלוח את היריבה לפסק זמן. נקודות של ג'ונסון בצבע ושל קייזר מהקו הגדילו לפלוס תשע, וור והולסטון צימקו ל-63:58 למרות חדירה טובה של רגלנד, אבל האחרון השיב בליי אפ וג'ונסון הוסיף מהלך של סל ועבירה, בדרך ליתרון דו ספרתי. נקודות של סיימון ו-וור נענו בקליעות עונשין של סמית', שקבע 63:72, אולם סיימון ודוקוטה צימקו ל-72:68 בסוף הרבע.

אדם סמית', הפועל חולון
סחב את חולון. סמית' | ברני ארדוב

רבע 4:

ג'ונסון וקייזר העלו את ההפרש לתשע, שלשה של קלי הקטינה אבל ג'ונסון המשיך בדקות הטובות וסמית' סידר לקייזר ליי אפ שקבע 73:84. הסנטר הוסיף עוד שתיים מהקו, גם סמית' עשה זאת אחריו ואז קייזר בקליעות עונשין הביא את חולון ל-90 נקודות. דיז'ון הצליחה לקלוע עוד 10 ללא מענה, אבל זה לא הספיק – בסיום 83:90 להפועל חולון.